Halloween… booooooo…

12 yildir Amerika’da yasiyorum (ve “Amerika diil ABD bi kere!” diye kasan bir insan evladi degilim).  Bunca yildir, ogrenciyiz ve saireyiz butce elvermediginden kisa bir sure haric hep apartman dairelerinde yasadim.  Ve hatta universitenin ogrencilere sagladigi dairelerdi cogu, yani komsularim da benim gibi ogrencilerdi, ortalikta coluk cocuk yoktu.  Bu sene ise bir ilk yasiyorum, cunku ilk defa bir ev sahibiyim ve suburbia dunyasinin bir ferdiyim.  Ah suburbia, sen nelere kadirsin…

Eve tasindiktan sonra bir sure bir “bahce” sorunum oldu, bunu sonra anlatirim.  Burada soylemem gereken su ki, komsularimin hic birini tanimamama ragmen bahce sorunum omuzlarima dunyanin yuku gibi bindi o soruna el atana kadar.  “Homeowners’ Association” denen sey bizim mahallede yok, o yuzden kimse gelip de “su bahceni bir adam et” demedi ama etraftaki komsularin sararmis cimlerim ve bakimsiz palmiyelerim yuzunden benim eve bakip bakip “cik cik cik” dediklerini hayal ediyor, eve girip cikarken komsulara gorunsem “Ay ne beceriksiz hatun!” diyen ters bakislara maruz kalacagimdan korkuyordum.  Tamam, biraz abartmis olabilirim ama var oyle bir “mahalle baskisi.”

Gelelim Halloween’e.  Dedim ya 12 yildir buradayim diye.  1 kere kostum giyip Halloween partisine katilmisligim yoktu, ve coluk cocuksuz ortamlarda oturdugum icin kapima “trick or treat”e (yani seker bayramindaki gibi seker/cikolata toplamaya) gelecek kimse olmadi.  Ama biliyorum ki bu sene kapim calinacak.  Iki opsiyon var: ya gelecekler icin hazirlik yapilacak, Halloween ruhuna burunulecek, ya da o gece isiklar kapatilip karanlikta oturulacak, cocuklugumda elektriklerin kesildigi gecelerde yaptiklarimiz yadedilecek.  (Simdi dusundum de, o aksam mumlari yakip, kuveti doldurup, muzigi-sarabi ayarlayip dinlendirici bir banyo keyfi yapmak da var -banyo arka tarafa bakiyor zira, mum isigi yansimaz disari.  Ama bu keyfi 4 saat boyunca yapamam, sikilirim, arti su sogur, sicak tutacagim diye yapacagim su israfini kabul edemem.)

Aslinda, aman be baslarim suburbiasina da conformitysine de diye olayi protesto etmek niyetindeydim, dogruya dogru.  Ama bir kucuk kiz cocugu yuzunden ya herro ya merro deyip Halloween bocugunu icime kacirdim.  Bahsi gecen bucur, benim yakinlarda oturan arkadaslarimin kizi.  Turk bir anne-babanin cocugu olup da nasil olabiliyor bilmiyorum ama cilginlarca alerjik bir cocuk.  Kendisinin alerji hikayelerini sonra anlatirim, burada konumuzla baglantili kismini anlatayim.  Cok cok seye alerjisi var, o yuzden oyle sekerler cukulatalar ve saireler yiyemiyor.  O yuzden de prensesti ve saireydi kostumunu giyip kapi kapi dolassa da sunulan seker ve cukulatalara dogrusu elini bile suremiyor.

Annesi yiyebildigi bir marka cukulata bulmustu gecen sene (bu nasil bir nimet onlar icin tahmin edemezsiniz).  Ben de yakinda oturuyor sayilirim.  Bana gelin siz trick or treat’e dedim, o cukulatalardan alip onu verecegim.  Cocukcagiz bir evden de bir sey alsin ve yiyebilsin yani.  Bu sebepten evimin bir trick or treat duragi olacagi, evde yok numarasi yapilmayacagi belli oldu.  E ama simdi millet gelecekse kapima, oyun degisiyor.

Kapima cocuk gelecekse en azindan seker/cukulata almaliyim.  Bir aydan fazladir her turlu marketin ozel bolumunde bu olay icin sekerler cukulatalar dag gibi yigilmis sergilenmekteydi (bugun baktim o ozel bolumlerde Halloween malzemeleri yerini yavas yavas Sukran Gunu malzemelerine birakiyor, ondan sonra Noel/Yeni yil gelecek, sonra Paskalya, sonra Bagimsizlik gunu, sonra… sonra… hic bitmiyor bu).  Bizim kiz icin bir de kiliga gireyim demistim, uygun etegim oldugu icin ve o “Esmeralda”yi sevdigi icin hadi cingene kizi olayim dedim.  Sonra marketten bir buyuk, 4 minik kabak aldim.  Sonra bugun cukulata vs. almaya gitmisken “orumcek agi” aldim.

Evet orumcek agi satiliyor.  Normalde igrendigim bu seyi para verip aldim.  Ha gercek ag degil tabii, sentetik incecik iplerden olusan bir sey.  Bir de “yalanci kabak” aldim, oydum yuz goz yaptim, icine koymak icin LED isikli yalanci mum aldim, aldim oglu aldim.  (Bunlarin hepsi cok ucuz seyler yalniz, ozellikle de Halloween’den birkac gun onceye kaldigi icin alisveris bayagi indirimli aldim ehehe).  Demin bu orumcek agimsi maddeyi evin on tarafindaki minik palmiye ve cali/cicek turu bitkilere gecirdim (bugun gunduz bayagi ruzgar vardi, umarim 31ine kadar ruzgar muzgar olmaz).  Bence hic fena olmadi.

Neyse bizim minik alerjik icin ozel cukulatalardan aldim ama onlari ayrica bir paketlemem lazim ki diger cukulatalarla temasi minimize edelim.  Yani cocukcagiz diger cukulatalarin oldugu kaptan alsin cukulatasini ama riske girmesin.

Ha diyecegim o ki… Benim kadar bu Halloween’i onemsemeyen, benim kadar “ulan sirf seker satmak icin bayram uydurmuslar, Allahsiz Hershey’s, pickurusu Mars, hinogluhin Nestle” falan diye saydiran birisi bile Halloween moduna girdi iste.  Amerika’da ev aldiktan sonra Amerika artik iyice evim oldu anlayacaginiz.  Umarim cok cocuk gelir, o cukulatalar bitmez de kalirsa got/gobek baglayacagim, obez olup bir gercek Amerikali boyutlarina ulasacagim diye korkuyorum.  “Mahalleye Halloween geldi!” falan derken Desperate Housewives oldu cikti hayatim anasini satayim.

Alin size foto

behind the cobweborumcek aglarihalloween cilginligi

Bir Cevap Yazın

