Halloween Gecesi neler oldu?

Yeni MBPro ile olan deneyimlerimi paylasmayacagim (dur biraz daha kullanayim hele!). Gecenlerde Halloween hazirliklarindan bahsetmistim ya, iste dun kutladik Cadilar Bayramini, onu anlatayim!

Daha onceden de bahsettigim gibi, bu tur bayram seyran olaylarina supheli yaklasiyorum.  Para tuzagi, kapitalist oyunu, pazar ekonomisi dayatmasi vs vs..  Olayin icindeki mahalle baskisini da soyledim.  Bu sene ilk defa ev sahibiyim, bir alerjik ufakligi da sevindirelim derken giristik hazirliga.

Malum hazirligim cok basitti, iki torba seker (bir mini m&m paketleri, bir mini twix/snickers turu cukulatalar), iki paket yalanci orumcek agi, birkac gercek, bir yalanci kabak.  Iste aglari dosedik, kabagi da icinde yalanci mumuyla bahcenin orta yerine koydum oldu bitti.  O arada hemen cingene kizi kiligina da girdik.  Ve kapim calindi.

Ilk Halloweenimin ilk ‘trick or treat’cisi minik bir vampirdi.  Cok guzel yapmislar vallahi, helal olsun.  Kiyafeti, suratinin makaji superdi. Bir de sirindi ki cocuk.  Dedim o noktada, kapitalist oyunu, para tuzagi olabilir ama su cocugun mutlulugu icin deger.  Ufacik avcunun alabildigi kadar seker cukulata aldi torbasina koydu ve gitti.  Babasi da bahcede duruyordu (cok minikti acemiydi bu), Amerika’da millet cocuklarina gosterilen ilgi konusunda paranoyak olmasalar bir fotosunu cekerdim.  Cok sirindi.

Ondan sonra bayagi gelen giden oldu.  Bazilari buyukleriyle gelen bucurler, bazilari da artik “ergen” olarak nitelendirilebilecek kizlardi.  Daha sonra gorduk ki bu yaslardaki genc erkekler kizlar kapida seker toplarken evin onunde beklesiyorlar kaykaylariyla neyleriyl, kapiya gelmiyorlar.  Bir tespit de bu yaslardaki genc kizlarin kiyafetlerinin hep mini etekli olusu.  Atiyorum wizard of oz Dorothy olmus ama etek kicin biraz altinda.

Sonra arkadaslarim kizlariyla geldi, iki prenses ve bir orumcek adam seklindeydiler.  Kizcagiz istedigi kadar (alerjik olmadigi) cukulatadan yeme izni oldugu icin yumuldu.  Arkadasin kedi alerjisi var, kedim kapinin devamli calinip durmasi ve kapinin oraya astigim aglari yemeye calistigi icin azarlamis olmam yuzunden yukari yatagin altina saklanmis olsa da arkadas hapsurup duruyordu.  Ciktik biraz sokagi dolasalim bakalim neler oluyor dedik biz de.  Kalan sekerleri tabagiyla paspasa koyup ciktik (dondugumde bitmislerdi! Sukur, yoksa bana kalacaklardi, cok yanlis olurdu!)

Bazi komsular bayagi bayagi cosmuslar!  Birkaci portatif kamp atesi sekilli mangallari kurmus, atmislar sandalyeleri atesin basina gelene gecene seker veriyorlardi  Kapi acip kapamaktan daha etkili bir yontem oldugu kesin.  Bu isi yapanlar genelde evin onune, oturduklari garaj onunun etrafina oyduklari kabaklari koymuslardi.  Oyup icine mum yerlestirdikleri kabaklar yani.  Vallahi kabaklara saygi duymamak mumkun degildi.

Ben yalanci kabagi aldim iki ucgen goz, bir ucgen burun, bir de agiz yaptim.  Yalanci kabak sert oldugu icin sekil vermesi cok kolay degildi.  Ama millet neler neler yapmis, keske fotograf cekseydim.  Bu sabah arkadasimda kahvaltiya gittigimde bu becerinin sebebini bizzat gordum.  Kabak oyma setleri satiliyormus, onlarla beraber kaliplarin oldugu bir kitapcik da geliyor.  Buradan sectigini yapistiriyorsun kabagin ustune, sonra aletlerle izini surup kabaga geciriyorsun sonra da diger aletlerle cikariyorsun cikmasi gereken yerleri.  Seneye kendimi kabak oymaya adayacagim, cok begendim milletin yaptiklarini, benim neyim eksik?  Kesin bir yerlerde “muhtesem kabaklar” web sayfasi da vardir ama simdi aramaya usendim.  interesting jack o’lanterns, pumpkin carving falan diye arativereceksiniz artik.

Bu kabakli kamp atesli arkadaslar disinda bir de bahcesini ucuk ucuk susleyenler vardi.  Yok on bahcesini bir mezarliga cevirenler, agacina bir suru iskelet asip adam asmaca agacina cevirenler, birisi isikli muzikli sisme bir sey yapmis.  Cok seyler vardi, anladigimca butceye gore degisiyor bunlarin kapsami.  Aslinda cok ucuza cok guzel seyler yapilabilir, illa servet dokmek sart degil ama bayagi para dokenler var.

Simdi sirada Sukran Gunu var, onda ortalik suslenmiyor, olay hindide.  Lakin Noel icin ortalik suslenecek.  Halloween icin cilgin bahce susleri yapanlar kim bilir Noel icin nasil cosacak!!!  Ben suslemem herhalde.  Eger solar isiklar ucuzsa alir atarim calilarin uzerine ama ucu prize giren isik asla kullanmam (bunyemdeki cevreci ve kuresel isinma bilincli hucreler reddediyor).

Son olarak, facebook’ta bolumden bir arkadasin yazdilarini gordum.  Ayni sehrin degisik bolgelerinde oturuyoruz, onlarin orasi daha tikimsi olarak algilaniyor, bizimki direk suburbia.  O yuzden millet arabaya binip onlarin sokaklarda seker topluyor anlasilan.  10 torba seker bitirmis, kapiyi kapatmamis bile!  Soyledigi bir diger ilginc sey ise bu sene ebeveynlerin de uzatilan sekerlerden aliyor olusuydu.  “Evdeki bebek icin” diyorlarmis!!!  Daha onceki yillarda boyle bir sey gormemismis, benim kapima gelenlerde de oyle bir durum olmadi.  O da anlam verememis ben de veremedim.  Yani ekonomik kriz yuzunden mi diye dusunuyor insan, oyleyse durum gordugumuzden cok daha kotu olmali!!!  Ya da insanlarin “norm”lari degisti (niyeyse?).  Bana gelen bebecikler bazen avucluyorlar, bazen cekingence birer birer aliyorlardi.  Tursusunu mu kurcam ayol, alin bol bol diyemedigimden “take as many as you want” diyordum ama yine de cekingen olan cakingen kaliyordu.  Cocuklar boyleyken aileler niye daliyorlar ki?

diyerek bitireyim, bu konuda soyleyecegim daha fazla bir sey yok.  Sevdim Halloween’i, yine gelecek ben 🙂

Bir Cevap Yazın

