Itirazim Var: Gulben’in Popstar Juriligi

Su anda bir rezalet esliginde yaziyorum arkedaslar, rezaletin buyuklugu vesilesiyle dayanamadim bir itiraz edeyim dedim.  Izledigim sey Gulben Ergen’in popstar alaturka’da gerceklestirdigi canli performans.  Su igrenc performansi sergileyen bir insanin yarismacilari elestirmeye hakki kesinlikle olmamali.  Thesis statementi yazdik, simdi girizgah yapalim.

Turk ekranlarindaki hemen her programi hemen ustelik de reklamsiz izlemek mumkun artik (Amerika’ya ilk geldigim yillari birak birkac yil oncesine kadar da mumkun degildi, hizli gelisti olaylar).  Bu aksam canim sikildi, ogrencilerin harita quizlerini notlayacaktim, onu yaparken bir fon olsun diye bir sey baktim.  Popstar’i gorunce “e acayim” dedim.  Normalde takip etmiyorum, ama Turkiye’deyken annem ve babamla cayi cekirdegi alip izledigimiz bir program.  Boyle aile saadeti mode on takiliyoruz PA esliginde.  En son Ebru Gundes, Orhan Gencebay falan vardi, degismis.  Ebru gitmis Gulben gelmis.  Ha denebilir ki hah iste perfect substitute, yani o boslugu tam dolduracak biri.  Degil ama ya!

Ben muzikten cok anlamam dogrusu, notasi majoru minoru bende sifir.  Bulent abla’nin yarismacilari elestirirken kullandigi terimlerin bazilarinin ne demek oldugunu bilmiyorum.  Ama dinleyiciyim sonucta, Gulben’in deminden beri soyledigi 3-4 sarkisinda feci sekilde sictigini, nefes nefese kaldigini, sesinin catladigini, bazen sesinin cikmadigini duymak icin muzisyen olmak gerekmiyor.  Daha once hic canli izlememistim, iyi ki izlememisim.  Ebru Gundes’in boyle bir rezalete yaklastigini bile gormedim, kendisinin canli performanslari gayet saglam.  Konservatuarli degil, nota falan bilmiyor diye biliyorum ama sicmiyor, gayet guzel soyluyor iste.  Gulben 40 firin ekmek yese Ebru gibi sarki soyleyemez izlenimi birakti bende su kisa performans.  Gulben studyo sarkicisiymis, tonmaysterlarmis onu Gulben Ergen yapan. Vayanasini.

Simdi ablada kostum, mikrofonda dana gibi yapma cicek, sac, makyaj, sahnede salinma tamam.  Hani starlik bundan ibaretse, kendisi star.  Ama teatrallikse olay oyuncu olsun, sarki soylemesin.  Sesi cekilmez degil ama canli soylemesin bari.  Starligini studyodaki sihirbazlara borclu birisinin yarismada hep canli performans sergileyen gencleri degerlendirmek icin ne gibi bir otoritesi olabilir ki?  Kendisinden once cikan genc kiz ondan cok daha guzel bir performans sergiledi, duzgun soyledi.  Vallahi ben oyle hevesleri olan bir genc olsam Gulben’den daha iyi sarki soyluyor oldugumu bilsem onun benim sarki soylememe not veriyor olusuna gicik olurdum.

Neyse oturdugum yerde gicik oldum.  Gerci diyebilirsiniz Popstar cok mu aman aman bir program da jurisi mukemmel olsun.  E o da var, dogru.  Direk al birini vur otekine olayi.  Yine de Gulben Ergen’in canli performansini ultra amator ve kotu buldugumu kayitlara gecireyim.

Gulben hakkinda baska soylenecek seyler de var ama ozel hayati onu ilgilendirir deyip cenemizi tutalim.  Yalniz sunu soylemek istiyorum: Mustafa Erdogan-Gulben Ergen ikilisi asiri iticiler.  Sanirim iticiliklerinin ozunde de feci sonradan gorme halleri var.  Mustafa Erdogan’in o “muhtesem isadamiyim” pozlarinin altinda nasil bir amator organizator yattigini anlatayim daha sonra.  Tabii ki kendisiyle hicbir isim olmadi ama Anadolu Atesi ile ayni ucakla yolculuk yapma sanssizligi yasadim.  Baska bir zaman artik.

Yani neymis:  Gulben yarismaci olarak katilsa kazanamaz yarismayi, hehe.

Bir Cevap Yazın

