H1N1 Asisinin Ardindan

Eveettt, bugun H1N1 asisini oldum.  Aslinda pek niyetim yoktu ama niyetim olmamasinin asil sebebi de tembelligimdi dogrusu.  Sigortam bedava yapiyordu asi ama iste asi geldi mi diye sorusturma, kalkip gitmek, olmak gerekiyordu ve ben de useniyordum.  Eger risk grubunda olsaydim, usengecligimi atar giderdim ama iste hastaligi kapma ihtimalim dusuk (ama 0 degil her halikarda).  Neyse, arkadaslarim bu konuda cok titizler.  Asi olmak ve korunmak istiyorlar (ve onlar icin sart aslinda) ama titiz olduklari diger konu da asilarin muhteviyati.  Asi olacagim diye formaldehyde, civa, su, bu almak istemiyorlar vucutlarina (Amerika’da asilar bayagi tartismali meseleler, normal cocuk asilari bile.  Otizme yolaciyor diyorlar).  Ama yine de oldular, bana da sen de ol sen de ol dediler.  Universite’nin saglik merkezinde yapiyorlarmis, ogrencilere bedava calisanlara $10.  Hem ucuz hem de iki adim yer ofisimden, ben de e gidip olayim dedim.  Bugun guzel bir yuruyus yaptim bu vesileyle, gittim tik tik oldum asiyi.  Beklemedim bile, formlari doldurdum, igneyi yedim koluma ve yallah.  Simdi tek dozajlik asilarda koruma amacli kimyasallar olmuyor, o yuzden hamilelere vs. bunlari yapiyorlar. Bizim bir arkadas da degilim ama hamile kalmaya calisiyorum demis o tip asi olmak icin.  Ben oyle numara cekemedim, asiyi da kimyasali da yedim.

Yan etkiler olabiliyor.  Alerjiksen zaten asiyi olamiyorsun.  Ama alerjilerin otesindeki yan etkilerinin bir kisminin basgostermesini bekliyordum.  Gercekten de bir miktar atesim yukseldi (simdi o da azaldi zaten).  Biraz da yorgunluk var ama o siradan yorgunluk da olabilir.

Boyleyken boyle, en fazla 1-2 gun surecek hafif yan etkilere ve asinin icindeki olasi yabanci maddelere OK diyerek olasi domuz gribine karsi onlem aldik bakalim.  Yakalansam 1 hafta surunecegim, ha atlatirim ederim de yalnizken hasta olmak istemiyorum.  Cok feci bir deneyim efenim yalnizken hasta olmak, hic tavsiye etmiyorum.  Durumda degisiklik olursa guncellemek uzere Ciao! diyorum.

Bir Cevap Yazın

