Ay-Su

Ayda su bulunmus ya?  Dogrusu haberlerin detayini okumadim, NASA ayda su bulmus bilmemne.  Kurnaz bir girisimci olsam gider belediye suyunu soyle futuristik bir siseye doldurur “ay’dan gelen sifa, Ay-su” diye pazarlarim vallahi billahi.  Cesmeden icebileceklerinin tipatip aynisi suyu para verip siseyle alinca daha temiz daha steril sanan, icine kimyasal ve boya basilmis sulari ustune vitamin-water vs. yaziyor diye super saglikli sanan (gidin bir elma yiyin evladim) insan ogul ve kizlari eminim bu Ay-Su icin paraciklari ellerime sayacaktir.  Stewie Griffin nerdesin, tut ellerimi.

Bu arada bizim atalarimiz ne kadar uzakgoruslu ne kadar bilge insanlarmis, kizlarina Aysu ismini vermisler, bilmisler te binyillar oncesinden ayda su oldugunu (seklinde igrenc bir espri yapmasaydim kendimle mutlu bir hayat suremezdim. Uzgunum).

Ama madem havadan sudan konusuyoruz, sizleri “off bosuna okudum bir suru zirva” hissiyatiyla yollamayayim.  Arizona’da, Grand Canyon’un orijinal yerli halklarindan bir “asiret” var, ismi “Havasupai.” Bilin bakalim ne demek: “the people of the blue-green waters/mavi-yesil sularin insanlari” demekmis.  Yaaaaa.  Orta Asya’da “gok/kok” mavi renk icin kullanilan kelime, gokyuzu renginden geliyor haliyle.  Bir de bunlarin komsulari Hualapailer var, onlara Grand Canyon’un ortasina kondurduklari “skywalk” garabeti, bir de bu garabet icin sacma sapan paralar istedikleri icin gicigim.  Gozunuzu para hirsi burumus Hualapailer, sevmiyorum sizi, kadar kurbani olabilirsiniz ama doga anaya boyle tecavuz edecek kadar asliniza sirt donmeyecektiniz!

Neyse iste, netice itibariyle, Baris Manco’ya bagliyorum: Kizilderililer Turkmus!  Time to contemplate.

Sonradan sonraya: Boyle de bir sey gordum, ben ne diyorum, luffen bakin -> Siselenmis su gercekleri

Bir Cevap Yazın

