Cascade

Bulasik makinasi deterjanina guzelleme yazilir mi?  Benim gibi derdinize deva olduysa, bulasik makinesini her acisinizda yasadiginiz hayal kirikligina bir son verdiyse yazilir.  Aha iste soyle yazilir:

Ben cilginca cay icen biriyim, mutfakta kayniyor su anda bir yarim demligin alti (biri doldursa bardagimi…).  Bu durumda bardaklarimda fincanlarimda bir cay lekesi sorunum oluyor.  Sorunumuzun ozu bu (e tabii diger tabaklar canaklar da temiz ciksa iyi olur).

Ogrencilik donemimde sefildim tabii, ne bulasik makinesi.  Yakkkk mi yooooor e limiiiiii aaRRRRtik bu kayynarrrrr sulaRRRR diyerekten yikardim bulasiklarimi elde (bir ara ev arkadaslari ve bulasik daglari konulu bir kompozisyon yazayim size).  Neyse, sonra is guc sahibi olduk, bir daire tuttuk.  Kicimizi dolarla silecek seviyede zengin olmadik tabii ki ama en azindan bulasik ve camasir makinasi olan bir daire tutabilecek durumdaydim.  Iste o vesileyle bulasik makinam oldu.  Insanin hayatina bulasik makinasi girince “ne deterjan kullanaceemm?” derdi zuhur etti.  Gittim Target’a, gozume tablet halinde bir deterjan kestirdim (ismini unuttum simdi markanin, mavi-beyaz tabletin ortasinda boncuk gibi bir mavi sey var).  Daha paketin yarisina gelmemistim sitkim siyrildi, gittim baska bir deterjan arayisina girdim, Cascade’in yari jel yari konsantre toz tabletimsilerinden aldim (action pack diye geciyor).  Bu paketlerle ufak capli bir ask yasamaya baslamistim.  Cunku cay lekesi may lekesi yalan olmustu, hatta demligin icindeki cay lekesini bile cikariyordu.  Annem bunun icin icinde limon mimon kaynatir ovar teller demligi o lekeyi cikarmak icin.

Mutlu mesut temiz bardakli gunlerimizin uzerinde kara bulutlarin dolasmaya baslamasi uzun surmedi.  Simdi oturdugum eve tasindiktan sonra bulasik makinasi beni oyle mutsuz etti ki kapagini tekmeleyesim geliyordu.  Dusun bak, 1 saat zir zir calisiyor makina, bitiyor, sonra aciyorsun o bardaklar yivranc.  Koyarken bile daha temizdi huleayyn diyorum.  Alip rafa koymak yerine lavabonun yanina diziyorum sira sira, yikiyorum.

Simdi deterjan ayni deterjan, cay ayni cay, tasininca zeka seviyemde bir dusus olmadigini da varsayarsak sorun bu evdeki makinede (makine mi makina mi ikilemi icindeyim yaaaarrrrrr!).  Forumlarda sektim a dostlar, kullanim kilavuzlari hatmettim cancagizlarim.   Derdime deva bulamadim.  Ama belki isinize yarar tavsiye edilen seyler sunlar:

Makinayi calistirmadan once cesmeyi acin, su sicak gelene kadar akitin, suyu sicak almaya baslasin.// Tabaklari canaklari yerlestirmeye ozen gosterin (ki spreylenen su ulassin her yere). // Rinse-aid denen sividan kullanin (parlatici diye geciyor guzel yurdumda). // Beyaz sirke ile yikayin (bu ozellikle makinenin bosaltma borularini acmak icin iyiymis). Filan fistik.  Hepsi yalan.  Hatta oyle yalan ki makina kendi kendisini bile temizleyemiyor.  Kapaginda ve dibinde leke olmus (yine caydan sanirim), o lekeler bile cikmiyor ne yaparsam yapayim.  Bir de tabaklarda pas lekesi gibi lekeler olusmaya basladi, kafalari yiyesim geldi.

Dedim ulan bu deterjan paketleri bayatlamis olabilir mi?  Oyle her gun her gun calistirmiyorum makinayi, o yuzden cok kullanmiyorum deterjani, en son kutuyu ne zaman aldigimi hatirlamiyorum, ne bileyim?  Yeni deterjan arayisina girdim.  Dedim ulan cevreci olayim, ismi lazim degil bir markanin deterjanini aldim (method degil, ona laf soyletmem).  Yikadim yikadim i ih.  Hayallerim bir kez daha yikildi.  Yani tamam cevreci olacagiz da, bardaklari iki kere yikayinca harcanan su vs. cok mu cevreci oldu? Geecc! Deneme boyu olsaymis keske, kaldi sise oldugu gibi.

E git o tabletlerin tazesinden al yavrum diyebilirsiniz.  Ama soyle bir durum var. Makine zaten eski, bu toz turu deterjanlar borulari tikiyor, sonra isin yoksa plumber/muslukcu cagir, para dok, catal izle.  Gecen Costco’da Cascade sivi deterjan gordum, “all in one” diyor.  Costco’yu biliyorsaniz anlamissinizdir ki boyle dana gibi bir siseyi aldim eve getirdim.  Eger bu da o cevreci deterjan gibi ise yaramasaydi icerdim heralde heba olmasin diye!!

Doldurdum, calistirdim, biter bitmez actim, ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!  Bardaklar temiz, makine temiz, her sey mis.  Cascade sampiyon.  Alin aldirin, kullanin kullandirin.  (Sonra web sayfasina baktim, cay lekelerine karsi “bleach/camasirsuyu”lu versiyonu varmis, benimki ondan degil ama ona ragmen sonuclar super.  Arayislardaysaniz tavsiyem budur (arayisinizin hayatin anlami degil bulasik makinesi deterjani uzerine oldugunu umuyorum.  Gerci ben makinayi her acip kirli bardaklari buldugumda hayatin anlamini sorguladim birkac saniyeligine, o acidan sey yani.  Turkcem, ifade kabiliyetim, anlatim yetenegim sey yani.)

Kocambeye grading yapiyorum dedim buralarda surtuyorum.  O gradingler bu gece bitmeli.  Bu durumda baybay diyorum, hepinize temiz tabakli, piril piril bardakli gunler diliyorum.

2 thoughts on “Cascade

  1. hahahahah, ben bu parcadan sunu anladim: senin derdin caymis kizim 🙂 ama iceceksin herhalde, bardaklar yikanmiyor diye birakilmaz cay (zaten de yikaniyormus artik), valla bizim (annemlerin desem daha dogru olur aah ah) makine de cok super yikamazdi bir aralar da, babam cok temiz olmayabilir ama en azindan sterilize bunlar diye bizi ve kendini avuturdu 🙂

Bir Cevap Yazın

