MacBook Pro/s&Cons

Eveeet canlar dadaslar, MacBook Pro ile ilk Mac deneyimimin nasil gittigi konusunda bir guncelleme yapayim dedim.  Su anda Mac ile yaziyorum, yani PC’den Mac’e gecisim sirasinda “hiyaaaahh!” diyerek Mac’i duvara firlatip “Yemisim ulan karini da leoparini da” diye bagirtacak bir kafa karisikligi ve caresizlik yasamadim.  Diger yandan 100% bir gecis yaptigim da soylenemez, zira en cok kullandigim programlar yine Windowsdayken kullandigim programlarin Mac versiyonu (G. Chrome, Word/Excel/Ppt vs.).  Neyse, kullandigim kadariyla one cikmis bazi pozitif ve negatif taraflarini listeleyeyim.  Subjektif bir degerlendirme haliyle.

Pro:

Multitouch: Bu touchpad’le ilk deneyimim cok komik oldu aslen.  Bilgisayari kutusuyla aldim, eve geldim, bir heyecan bir merak, cikardim, actim.  Iste setup filan fistik bir seyler var once, bilgisayar’a isim ver, sifre gir ve saire.  Sonra iste onay icin dugmeye basmak gerekiyor, geliyorum OK dugmesinin ustune, 2tap yapiyorum, tik yok.  Tab+enter falan yapmaya calisiyorum, yine olmuyor.  Ulen multitouch’ti hani, benim kiytirik PC’nin touchpadinin yaptigini bile yapmiyor.  Yau, butonu da yok, bu OK dugmesine nasil basacagim?  Boyle bir arggh! moduna girince pes edip Mac deneyimli kocambey’e basvurdum.  Bastirmak gerekiyormus.  Heeee, dedim.  Ondan sonra ayarlarini kendi keyfime gore taplemeye ayarladim, iyi oldu.  Lakin henuz iki parmaktan uc parmaga gecemedim.  Yani O falan cizince pad’de bir seyler yapiyor ama ne ogrendim ne kullaniyorum.  Bir ara kurcalayacagim hala.  Ama kullandigim iki parmakla ekranin orasina burasina gidebilme (yani scroll etme) acceyip hosuma gidiyor.  Hatta buna oyle alistim ki arada PC’mde bir sey yapmam gerektiginde onda da iki parmakla kaydirmaya kalkiyorum.  Onda ayarlarsan touchpad’in kenarlari bu is icin ayarlanip kullanilabiliyordu ama cok kullanissizdi, kullanmadim.  Multitouch feci aliskanlik yapiyor netice itibariyle.

Printer: Aslinda printer degil guzel olan sey, hehehe, “plug-n-play” denen sey.  Simdi soyle, evde ve ofiste printer var, bunlari USB’ye takinca hic sormadan, etmeden, driver vs. istemeden basmaya basladi.  Ofistekini PC’ye tanitana kadar kafalari yemistim, CDsi falan olmasina ragmen.  Asil “helal olsun yafrummm!” dedirten guzellikse bolumdeki networklu printeri kullanmaya kalktigimda oldu.  PC’mle onu kullanabilmem icin sekreterden cd’sini ve incik cincik komut yazili 1 sayfayi almam ve ugrasmam gerekmisti.  Yine gittim, dedim alayim su cd’yi ve kagidi yine.  Aldim, koydum drive’a, hoydee, taninmiyor bu cd dedi.  Off, zictik dedim.  Printer ayarlarina geldim ne yapabilirim ki acabag diyerek, aaaa, bir de ne goreyim? Networklenmis ne kadar printer varsa zaten orada!?!  Hemen oradan ekleyiverdim, dokumani yolladim, ve voilaaa!  Sanirim o an hastasi oldum bunun.  Scanner’la da cok kolay isimi halletmistim.

pdf:  PC’de dokumanlarimi pdf’e cevirebilmek icin (cok kullaniyorum bunu) Adobe almak gerekiyor ayrica.  Ama Mac’te kendiliginden gelen bir ozellik. pdf veya ps olarak “print” edebiliyorsun sunu bunu.

pil omru: Herkes pil omrune hasta bu aletlerin.  Ben cogunlukla bir priz civarinda kullandigim icin cok da onemsemiyordum acikcasi.  Ama gecenlerde ofise giderken adaptoru almayi unutmusum.  Obur bilgisayarla olsa gider ofisteki yedek bilgisayarlardan birinin adaptorunu o gun icin odunc alirdim (yapmadigim sey degil).  Bununla dert etmedim, gun icinde surekli kullanmadim dogruya dogru ama gittim geldim isimi yaptim, eve geldigimde hala yariya inmemisti.  Ucakta ne super olur bu.  O netbook’u bosuna mi aldim diye dusunmuyor degilim, ne bileyim ya of.

ses: PC’de (Dell idi kendisi) bir ses sorunum vardi, muzik/film vs.de, hatta skype’ta ses performansi cok sevimsizdi.  Simdi super.

klavye: aman da arkadan aydinlatmali bilmemne degil de, kedi tuyu temizlemem gerekmiyor dugme aralarindan.  Tabii yine bir uflemek gerekiyor arada ama post-it’lerin yapiskanli taraflari, allik fircalari falan gerekmiyor temiz olsun diye.  Tabii klavyedeki tuslara gelince is degisiyor, bakiniz asagisi.

Sekilci mode on:  Ya bu Macbook’u tipi icin almadim, Apple urunlerine sirf tipi guzel cilali vs. diye para verenlere gicigim zaten.  Lakin alet ince ve hafif.  Vaktiyle Sikegolarda konferans sonrasi mecburen bilgisayar sirtimda sehir gezerken belim kirilmisti.  Bununla acilarim yari yariya olacaktir.  Netbook kadar hafif degil ama bunu onceden almis olsaydim netbook’u sanirim almazdim.

Con:

Simdi soyle: Bunlar aradigim, ya niye boyle ya dedirten seyler.  Ha, su da mumkun.  Dangalakligim yuzunden aslinda bazilarini yapmayi becerememis olabilirim. Oyleyse dangalak yaz 3541’e yolla, ya da asagi yorum birak bedavaya gelir.  Sevaba girersin.

Pencere full screen: Ben Windows’da menu bar’a cift tiklayinca o pencerenin ekrani kaplayivermesi olayini ozluyorum.  Mac’te bunu yapmak icin yok o pencereyi tasi, yok kosesinden cekistir cekistir dur, ooof.  Forumlardan baktim bir yolu var midir diye, aklim kesmedi onerilenleri (usendim, ugrasamadim).  Ama forumlarda “aa, niye ihtiyac duyuyorsun ki, Mac’in guzelligi pencerelerin ekrani doldurmamasi” falan diyenler var.  Olm salak misin? Adam tiklayip max. yapmak istiyor, tercihi o, sen hala guzelligi bilmemnesi diyorsun.  Bilmiyorsan konusma, aaa.

Parlak ekran: Ya bu ekran cok yansitiyor ya.  Ekrandakine mi bakiyorum aynaya mi bakiyorum belli degil.  TVmi DVDmi bilgisayardan izliyor olmak benim kabizligim olabilir ama resmen izleyemiyorum be, kendimi izliyorum, narcissus’a tur attiracak duruma geldim.  Dell’in kotu hoperlorleri mi daha kotu yoksa bu ekran mi derseniz, bu ekran derim.  17 incliklerde mat ekran varmis ama benimki 13 inch, yok oyle bir secenek.

Dokuman kaydederken dosya secme:  Iste icten ice “ya vardir bir yolu, ben beceremiyorum galiba” diyerek kafalari yedigim bir sey.  Atiyorum Word’deyiz, yazdik ettik, kaydedecegiz.  Henn, nasil oluyordu diye actim word’u denemeye giristim ornek olarak, ve cozdum olayi.  Ilahi Mac.  Kabul et ki kaydedecek dosyayi secerken “yer”in yanindaki oklara basiyoruz yer secmek icin, orada da bir sey cikmiyor, atiyorum “Documents” secince onun altindakileri gostermiyor.  Meger dosya isminin yanindaki oka basmak lazimmis.  Bunu direk strikethrough yapayim bari ehehe.

Sag klikle yeni dokuman:  Simdi desktopta ya da herhangi bir dosyanin icinde sag klikleyip “yeni dosya/new folder” yaratabiliyorsun, bu guzel.  Ama ayni seyi yaparak yeni bilmemne dokumani da yaratabilmek istiyorum. Yeni word dokumani mesela.  Tabii bir yukaridaki sorunu halledince bu daha az sorun oluyor.  Yine de olsa ne guzel olurdu, alistim sana bir tanem yokluguna dayanamam.

Home/End ve delete tuslari: Ozluyorum bunlari, hasretinden prangalar eskittim.  Cok kisayol falan kullanan biri degildim ama su arkadaslara elim gidiyor.  Scroll scroll nereye kadar.  Kisayol kombinasyonlari ogrenmek icin cok tembelim, atiyorum elma+ sag ok end tusu gorevini goruyordur yazi yazarken falan ama iste henuz bunlari ogrenemedim. (Onu da asagidaki maddeyi yazarken kesfettim fn+oklarmis!).  Backspace ve delete farkli seyler, ben delete DE istiyorum.

Stata:  Parallels Desktop almistim, yukledim ama henuz Windows yuklemedim, cunku simdilik idare ediyoruz bakalim.  Lakin kullandigim istatistik programini (STATA yane) henuz bu bilgisayarda kullanamiyorum.  Bunun sebebi bir miktar STATA’nin kabizligi.  Bende bulunan versiyonunu yuklemeye calistim, yok efendim lisans windows icinmis, mac’te calismasini istiyorsam 50 dolar verecekmisim ve windows’da calismayacakmis o zaman.  Yoksa programda bir sorun yok, adamlar lisansi kisitliyor, aktive edemiyorsun.  Hadi len dedim.  Bir de ogrencilerden gordum, Mac’de STATA’nin kici basi ayri oynuyor.  Bunun detayina giremeyecegim, programi bilmiyosaniz anlamazsiniz, usendim uzun uzun anlatmaya.  Butun minik pencerelerin hepsini kotasinda toplayan eriten bir ortami olsaydi Windowsdaki gibi, tercih ederdim.

itunes: yine sevmiyorum, yine wmp’i ariyorum. Ben wmp’de tutuklu kaldim, kendi iphone’umdan caldim.  Monopol Apple, ezildim ama yenilmem sana!

Neyse, iste boyle, goruldugu uzere artisi eksilerini goturuyor.  Su blogun faidesi de benim birkac numeroyu gec de olsa kesfetmem oldu.  Of yoruldum, hadi siz de para biriktirin Macbook almak icin heheh.  Ama fazla da kasmayin.  Hele de “prestij objesi” olarak kullanma hevesindeyseniz yikilin karsimdan.

Bir Cevap Yazın

