Broccoli Cheddar Soup

Yaaaniii, brokoli ve cedar peynirli corbaaa.  Aniyaaanim’in yemek tariflerine ozendim, e ben de bir yemek koyayim su bloga dedim (bak tarif demiyorum, yemek diyorum).  Burayi yemek blogu sanip da geldiyseniz uzgunum, yemek blogu degiliz, direk laklak bloguyuz, sizi baska kapiya alalim.

Dun gece ekmek makinasini kurdum, saat 7de bitecek sekilde.  Sonra sabah mis gibi ekmek kokulariyla uyandim, ekmek super olmus.  Sonra oglen vakti karnim acikti, dedim ekmekle ne iyi gider?  Dedim corba iyi gider. E, corba yapayim dedim.  Dedim dedim demedim mi dedim? (Bu referansi dogru olarak hatirlayana bir odul vermek isterim ama x odul verecegim diye bir sey uyduramadim kafamdan simdi.) Zaten daha onceden bu corbadan yapma niyetiyle malzeme almistim, yapmaya koyuldum.

Ben bu corbayi Panera Bread isimli mekanda icer pek begenirdim.  Ortamda cesitli tarifler mevcut, ben de onlara bakip bakip kafadan yapiyorum.  Gecenlerde bir yapmistim, o zaman cheddar yerine kasar koymustum.  Bir de o zaman krema ile yapmistim, bu sefer sut koydum.  Bir de havuc buldum dolapta, havuc koydum bu seferkine.  Neyse, olaylar soyle gelisti:

1. Brokolileri kesip yikiyoruz, soganlari dogruyoruz, bir de havuclari dogruyoruz. Tarifin tekinde julien yapin diyor havucu, o da neymis dedim, ince uzun dogramakmis.  Oyle dogradim ama pek gerek yoktu, guzel gorunsun diye yaptim. Sonra blenderdan gececek ne de olsa nasil dogradigin onemli degil.

2. Bu sirada meraklanip bu hatun nereye gitti, ne is ceviriyor mutfakta diyerek ortama tesrif eden kedimiz elbette ki her yeri bir guzel kolocan edecekti.

3. Sonra iste yagda sogani olduruyoruz, icine unu atip kavuruyoruz, yavas yavas krema/sut her neyse ekliyoruz, biraz da su (tavuk suyu diyor tarifler) ekliyoruz. Sonra sebzeleri icine atiyoruz.  Kapagini kapatiyoruz ki pissin.

4.  Onlar piserken biz de peynir rendeliyoruz, kedimiz normalde artiz oldugu icin parmesan disinda peynir yemez. Bakalim buna ilgi gosterecek mi diye bir parca uzatiyoruz, ve o da ne, Nazli hanim mild cheddar peynirine de varim diyor!

5. Su gordugunuz peynirleri rendeledim ama gozum doymadi biraz daha ekledim ustune.  Iyi etmisim.

6. Sonra corbayi yuzyilimizin en onemli icatlari arasinda ilk 10a giremese de gonlumuzun mutfak aleti olan el blenderindan geciriyoruz.  Icine koy peynirleri, eriyiversin hemen zaten.  Ve iste sonunda corbamiz yemeye hazir ve nazirdi.  Karnimiz da cok acti.  Su fotografi cekmeye zor sabrederek yumuldum.  Guzel olmus da hala bir sey eksik.  Havuc evet, sut yerine half/half veya krema daha iyi, cheddar kasardan iyi.

Acaba CilginSapkaci bir sonraki denemesinde o eksigi de kesfedip tam istedigi corbayi tutturabilecek miydi? Goruciiiizzz.

2 thoughts on “Broccoli Cheddar Soup

  1. Geri bildirim: 2011′e girerken | Sapkadan Cikan Tavsanlar

  2. Geri bildirim: Ekmek | Sapkadan Cikan Tavsanlar

Bir Cevap Yazın

