Bir Garip Yolcuyum

Biliyor musunuz bu sarkiyi? Ajda’nin arabesk zamanlarindan?  Iste gecen hafta Cuma gununun erken saatlerinde (2:30 am) baslayan bir macera sonunda kedimi de alip guzelim Kaliforniya’yi terk ettim, dogu kiyisinda ismi lazim degil bir yerlere geldik.  Bir yandan kocambey ile birarada oldugumuza ve kedicanimin yolculuk sirasinda korktugum gibi omrumden seneler tuketmemis olmasina seviniyorum, ama diger yandan da buradaki kic donduran soguklar ve kar yuzunden lanet ediyorum (usuyen bir bunye oldugum su noktada bir sir degil artik bu blogda).  Kedi hanfendi ortama uyum sagladi saglamasina da dogrusu dana kadar evden cikip bu 1 oda 1 salon apartman dairesine gelmekten cok mutlu degil (yazacagim neden).

Once soguklar ve kardan bahsedeyim.  Sev-mi-yoo-rummm!  Sevmemem simarikliktan da degil ustelik. Eli ayagi yaz gunu bile buz gibi olan bir insanim.  Bu sebepten geldigimin ikinci gunu hic yoktan idrar yollari rahatsizligi (UTI) yasamaya basladim.  Ayak usumesi ile UTI’i bagdastiran bilimsel calismalar var, hic bana yok o halk hurfesi demeyin.  Yasayanin cok iyi bilecegi gibi bu rahatsizlik otesinde bir iskence.  Gunlerdir cranberry juice ice ice bir hal oldum.  Sonunda corabin ve durmadan calisan isitmanin yetersizligine isyan ettim ve kocambey’den ofisten geldiginde beni Target’a goturmesini istedim.  Su kislik patik turu terliklerden alacaktim.  Giyilecek ayakkabimsi bir sey olmaliydi, cunku terlik olunca cikariyorum bir yerde kaliyor.  Lakin, ogleden sonra kar yagmaya basladi ve Target’a gitme vakti geldiginde hem yerler beyazlamis hem kar yagmaya devam ediyordu.  Ve iste soguklari ve kari sevmememin diger sebebi: eve donerken ufak bir kaza yaptik.  Telasa gerek yok, on sol lastigin canti dustu, arabanin gerisinde ve bizde bir sey yok.  Ama cok cok yavas gidiyorduk, biraz daha hizli gidiyor olsak kayarak carptigimiz kaldirim bariyeri asip yolun obur tarafina geciverecektik.  Ulan, bir patik ugruna basimiza gelene bak diye lanet ettim.  Ha, bu arada, Target’ta ve sonra gittigimiz JC Penney’de bulunabilen patikler ya 5 numara ya 10, benim ayagim 8, ama 6/7/8/9 gibi insani boylar hicbir yerde bulunmuyor.  JC penney’de kenarda kosede bir 7-8 numara buldum ve kaptim.  Rengi igrenc kirmizi kirmizi, elf ayakkabisi gibi resmen.  Arabanin tekerlegini bunun icin mi parcaladik diye bakiyorum ama ayagimi sicak tutuyor napalim…

Yine de ommm ommmm diyorum, nankor olmayayim diyorum, en azindan basimizin ustunde bir cati var, en azindan isitma sistemi calisiyor diyorum. Pollyannacilikta en birinci benim, kurdelami takin, bir sey yapin.

Gelelim kedikiza.  Kaliforniya’daki evde kedicagizi mesgul edecek cok sey vardi, uzanip yattigi favori bir suru yeri vardi, en onemlisi kacip saklanmak istediginde girebildigi delikler vardi.  5 saat ucak yolculugu + 1 saat aktarma + 1/2 saat havaalanindan eve gelis sirasinda cok sesi cikmadi zavallimin.  Ucak inis kalkislarinda bebeklerin de yaptigi gibi biraz mizildandi ama onun disinda genelde sessizdi.  Sanirim biraz soke oldugu icin “en iyisi susayim ve kaderime razi olayim” dedi.  Sonunda dairemize gelince gorduk ki kendisi icin mama-su tabaklarinin oldugu beslenme kosesi, kutusu ve kumunun oldugu bosaltma kosesi, evdekilerin aynisindan tirmalama mati ve hatta birkac oyuncak top hazirdi.  Gittik kum kutusunun icine koyduk yerini ogrensin diye, ama hayvan sabah 2:30dan beri cisini kakasini tuttugu halde ilgilenmedi.  Girecek delik aradi ama malesef bulamadi!  Bu evde kanepe/yatak altlari girilecek turden degil.

Neyse ki ben varim ve kocambeyi de haliyle taniyor o yuzden cok da “ille de saklanmam lazim” stresine girmedi.  Kopek moduna girdi beni takibe aldi.  Lakin bundan 1-2 gun sonra buradaki arkadaslarimiz bize sabah kahvaltisina geldiginde isler degisti.  Arkadaslarin kendi kedileri de var, dedik bunu kaale almayin ilgi gosterince tirsiyor.  Sagolsunlar uzak durdular.  Kedis geldi dolandi biraz ortalikta ama belli ki ortamda guvenli hissetmiyor.  Kacip girecek delik arayisinda.  Bir ara ben bunu yatak odasinda pusmus zannediyordum, masadan kalktim gittim baktim, o o! Kedi o odada yok!  E nerede? Oraya bak yok, buraya bak yok, hafiften kafalari yemeye basladim ben.  Kapiyi acip gezmeye gidecek degil ya? Evde  bir yerlerde olmali.  Nerede diye endiseden meraktan ufaktan cildirmiscasina dolaniyorum 1 oda 1 salon 1 banyo ve 1 mutfagi.  En sonunda mutfak dolaplarina bakmaya basladim. Bizim evde dolap kapaklarina pati atar kedikiz ama acamaz, o yuzden pek ihtimal vermemistim dolapta olabilecegine.  Ama sogan ve patatesler disinda bos olan bir dolabin kapagini acinca ne goreyim, hatun orada yayilmis oturuyor!  Cik kizim? I ih.  Gel guzelim? I ih.  Cop ogutucuyu calistirdik da gurultusunden rahatsiz olunca cikti ancak disari.

Bu evde su anda sadece bir futon/cekyat kanepe var oturma odasinda oturacak.  O yuzden aile boyu diziliyoruz kanepeye aksamlari.  Su anda da ben ve kocambey kucaklarimizda bilgisayarlarimiz oturuyoruz dizim dizim, kedimiz de en uca kivrilmis uzanmis yatiyor.  Halbuki Kaliforniya’daki evimizde kanepenin ona ozel bir kosesi var, uzerine battaniyesi serili o kosede.  Battaniyeyi yogurup yogurup yatar orada.  Haftasonu (arabada ekstra bir ariza cikmaz hava da iyice tipiye donmezse) Atlanta’ya hem ziyaret hem ticaret’e gidiyoruz.  IKEA’dan alacagimiz birkac parca esyayla hem kendimizi hem kedimizi rahat ettirebilecegimizi umuyoruz.

Neyse ki kizim ucuzcu.  Para verilip alinmis toplarla cok ilgilenmedi lakin tesadufen elime aldigim bir 25cm lastik icin cildiriyor.  Lastigi soyle bir salla basliyor salvolara, kosmalara, ziplamalara.  Bir de bos bir kutu vardi, onun icine girip oyle oturuyor, hatta boyutuna bakmadan yatmaya calisiyor.

Sonracigima, son olarak, bu evde her sey gibi cay bardagi/tabagi eksikligi yasiyorduk, o yuzden online Turk urunu satan yerlerden arastirdik.  Bunlari sizinle de paylasayim olur mu lazim olur diyerek!  Muhtemelen en bilineni Tulumba.  Alacagimiz bardaklari digerlerinden daha ucuza Ak Market’te bulduk ama demlik ici suzgec denen muhtesem icadi satan tek yer olarak Best Turkish Food kazandi. Iste o linkler:

Tulumba

Bestturkishfood

Ak Market (AKP ile alakasi var mi acebag?)

Havayla basladik, havayla bitirelim.  Dun gittigimiz restorandaki garson elemanin dedigine gore buralar icin bu soguklar normal degilmis.  Bir soguk hava dalgasindan bahsediliyor zaten.  Umarim gidisi olur da donusu olmaz (dalganin, garsonla alip veremedigim yok haliyle)!

Bir Cevap Yazın

