Acilarin kadini ve travmatize kedisi

“Cekmedigim dertleeeggg cileggg kalmadiggggg, feryatsiz gunduzugggmm gecem olmadigggg” diye haykirmak istiyorum. “Ay, yeter beee!” diye cirkef mahalle karisi moduna kaymam da an meselesi.  En son taco maco yazmistim ya, lay lay lay cok keyifliydi her sey, kocambeycigimle film izlemeye koyulduk, lakin filmin ortasinda benim icin iskence dolu anlar basladi.  Evet, film de biraz kotuydu dogrusu, ama benim yasadigim fiziksel aci filmin mental etkisini sildi atti.  Bunu sonra anlatirim, gecelim.  Netice su ki, cok rahatsiz boluk porcuk uykulu bir gece gecirdim.  Pazar gunu hala biraz rahatsizligim vardi ama bir onceki geceki agrinin yaninda solda sifir kaldigi icin cok onemsemedim.  Yayildim dinlendim.  Sonra gece “bu gece dun geceki yarim yamalak uykunun acisini cikaririm artik, soyle deliksiz bir uyuyalim, ohhh” diyerek uyumaya koyulduk.

Gercekten de guzel guzel uyuyordum ki “bam bam bam” seslerle uyandim.  Once ruya sandim, ama devam ettikce “n’oluyo be?” diye kulaklari actim.  Ben kulak tikaclariyla uyurum, on seneden fazladir bu boyle.  Uykum hafif oldugu icin koca horlamasi, kedi cosmalari gibi cevresel uyandirici faktorleri  izole etmek icin.  Kulak tikaclarina ragmen kapiya bam bam bam vuran ve birseybirsey diye bagiran adami duydum, kendime geldim, evin erkegini durttum, kapida biri var diyerek.  O sirada bir yandan da kapidaki adamin “maintenance!” diye bagirdigini anladim, ve hatta kocambey sersem sersem kapiya yoneldiginde adam anahtari kilide sokmus iceri girmeye davranmisti saniyorum.  Zavalli kedicik ise ayagimin ucunda miril miril uyurken birden ayaklanmis, daireye giren adamin sesini duyar duymaz da girecek delik arayisina girmisti.  Malesef girilecek delik bollugu yok ortada, yatakla duvar arasinda pustu kaldi.

Meger bizim dairenin sicak su kazani bir sekilde patlamis ve su sapir sapir asagi dairenin tavanindan duvarlarindan akmis o daireye.  Zaten “uykudan uyanmis gozleri mahmur” modunda kapiya yonelen kocamzavallisi da yatakodasinin kapisindan cikar cikmaz sirilsiklam bir haliya basan ayaklari sayesinde uyanivermis.  Kalktim baktim, eyvahlar olsun!!!  Banyo paspaslari sular icinde, banyonun onunden yatakodasi ve salona dogru iki koldan uzanan minik holdeki hali (duvardan duvara hali) vicik vicik.  Saate bakmayi akil ettigimde saatin 4 oldugunu gordum.

Sonra adamlar geldi gitti bir seyler yaptilar ettiler ve tekrar yataga girip bir iki saat daha uyumaya niyetlendigimizde saat 6yi geciyordu ve ev vizir vizir gurultuluydu, kulak tikaclarina ragmen!  O 2 saati askin sure icinde kocambey adamlarla ilgilendi, asil evimizde her turlu tamirci vs. elemanla ben ilgilendigim icin “oh be!” dedim.  Sabahin su saatinde bu isle ben ilgilenmek zorunda degilim ne guzel!  Ama tabii ertesi gunku temizlik isleri elimden opecekti, bunu biliyordum o ayri.

Ben de yatakta yattim usumemek icin, ama uyanik kaldikca mide de uyandi ve zaten sorunlu olan midem kazinmaya agrimaya basladi, imdaattt!  Diger yandan da kediyi sakinlestirmeye calistim.  Su kazanini degistirmeye gelen adam yuzunden asiri stres yasamadi, sadece cok gurultu geldigi anlarda banyoya komsu duvara dogru hamle yapmaya kalkti.  O anlardaki hem cesur ve merakli, hem de korkak ve temkinli halleri cok komikti aslen.  Asil sorun “su emici” adam geldiginde oldu.  Eleman once elindeki aletle islanmis yerleri belirledi, sonra disaridaki minibusumsu arabasindan uzanan hortumlarla suyu emdirmeye calisti.  Cok devasa bir elektrikli supurge seklinde dusunun bu sistemi, ve ne kadar gurultu yaptigini, bizim patlayan kazan yuzunden kac kisinin uykusundan uyanip kufur savurdugunu dusunun.  Bu emme/kurutma olayina bizim daireden basladilar, bizim is hallolunca asagidaki iki katla devam ettiler.  O yuzden biz tekrar uyumaya calisirken disaridan o virvirvir gurultu geliyordu.

Bu su emici alet dairenin icinde calisirken de gurultulu, ve adam yatak odasinin islanmis kisimlarini kurutmak icin iceri girmek zorunda kaldi.  Normalde kapali tuttugumuz kapi da acilinca kedicanim artik fittirdi.  Hemen veteriner pozunu aldik, kolumun altina aldim, hem kontrol edebiliyorum bu durumda, oraya buraya kacmasini engelliyorum hem de sevip, vucuduma dayayip guven vererek sakinlestirebiliyorum.  Zaptedilmek hosuna gitmese de teskin oluyor biraz.  Bu adam da 15-20 dakika isini gorup gitti.  Tabii bu arada sokak kapisi surekli acik oldugu icin sabah ayazi eve doldu, yorgan altinda bile usuduk.

Halilarda ve ozellikle de hali ile zemin arasindaki sungerimsi izolasyon malzemesinde nem kalmasin diye bir nem cekici (humidifier’in tersi anladigimca!), bir de devasa boyutlu fon makinesi olarak dusunulebilecek bir sey getirdiler ve kurdular, virvirvirvir gurultu (an itibariyle devam ediyor, en az bir butun gun de edecek).  Yeni su kazani takivermislerdi ama bir parcasi eksikmis, o yuzden calismadi, adam yarin sabah gelip yaparim dedi.  Ben sabah ofise gidecektim aslinda ama bu aletler virvir calisirken, adam da kapiyi acip girecek edecek, kedi iyice kafayi yer diye evde kalmayi tercih ettim.  Zaten uyku durumlari yuzunden perisanim biraz, belki sizarim bir ara.  Bu adam geldi yapti simdi aleti, zavalli kedicigim oturma odasinda yanimdaydi, girecek delik aradi bulamadi su fotograftaki hallere girdi.  Yalniz kabul etmeliyim ki futonun dibinde cok guzel kamufle olmustu, akilli kedim benim.  O futon dibinden onu cikarmak hic kolay olmadi, oyuncaklar bilmemneler kar etmeyince durttum de cikardim artik.  Simdi gurultuye ragmen biraz daha rahatlamis durumda, mamasini kumunu ulasilabilir yerlere koyduk, o acidan rahat.  Kum kutusunu banyoda biraksak olurdu de o devfonmakinesikilikligurultulualetin yanindan gecip kutuya gitmezdi, tuttugu cis yuzunden patlasa bile.  Nem cekici alet biraz daha sessizce, sabah bir ara onu yokladi kokladi ama hoslanmadi, simdi yuz vermiyor.

Ben de banyo paspaslarini camasir makinesine attim (dairede yok, 3 kat asagida, evimi ozluyorum camasir yikamak gerekince!)  Birazdan da kalkip evi bir supurup silecegim.  Adamlara ayakkabini cikar diyemiyorsun.  Vaktiyle birine soyledimdi, sigorta vs. yuzunden cikaramiyorlarmis.  Hakli buldum, artik cikarmalarini istemiyorum.  Soyle ki ayakkabisi yokken elektrik falan carpsa, kaysa dusse herhangi bir sigorta (onlarin is sigortasi ya da benim kiraci/ev “liability” sigortalari)  “aa ama ayakkabisi yokmus” diye reddeder, karsilamaz masraflari.  Bu durumda her taraf kirleniyor, gelsin supurmeler silmeler.  Sabah sabah kedicanim cok travmatize olmustu, bir de elektrik supurgesi cikarmayayim dedim.  Simdi yavas yavas sakinlesiyor, cikarip ortaligi temizlemeye baslayayim.  Kocambey de eve donecek birazdan, bir ucundan o da tutar.

Yav bu virvirvir aletlerin sesi uykusuzlukla birlesince birazdan iyice ninni gibi gelmeye baslayacaklar, beynim uyusuyormus gibi hissediyorum fonda bu virvirlarla!  Allah daha buyuk dert vermesin, ama ben iki gundur yasadigim fiziksel agri+her turlu uykusuzluk+bu virvirlar sebebiyle kendimi bugunluk acilarin kadini ilan ediyorum.  Kedicigim de bir twitteri, bir blogu olsa “travmalardan travmalara kosuyorum saatlerdir, yar bana bir huzur medet mevvvv mevvvvvv” diye iki satir yazardi eminim.  Izin verin bugunluk dramatize edeyim her seyi: Kahrediyooorr bu aletlerin virviri beniiii ben acilaaar kadiniyiiimmmmm.

Not: Golcuk depremi de boyle gecenin bir yarisi uykulardan uyandirmisti, yatagin kenarinda bir sabahlik bulundurmak giderek daha gerekli olmaya basliyor gozumde!

One thought on “Acilarin kadini ve travmatize kedisi

  1. Geri bildirim: 2011′e girerken | Sapkadan Cikan Tavsanlar

Bir Cevap Yazın

