Hamile Takibi (ininin ininin inininiiiinnnn)

Bu yaziyi (en azindan simdilik) tek elle, ve hatta sol elle yaziyorum.  Bilgisayarin kucagimdaki yerini kedikiz isgal ettigi icin yanima koydumdu.  Her halde su anda hamile birinin durumuna en fazla yakinsayabilecegim haldeyim.  Hastasi oldugum bir yaratik karnimda olmasa da kucagimda uyuyor, kiprastikca hissediyorum.  Bayagi rahatsiz olsam da (kicim acidi oturdugum yerde, arti iste tek elle yazma sorunu) o kadar tatli ki gik cikarmiyorum kalkip gidivermesin  diye.  Ustune bir de bugun -kediden tamamen bagimsiz olarak- hasil olan asermemi ve aserdigim seye ulasmami engelleyen kocambeye gereksiz cemkirmelerimi (sori!) eklersek iste tam olur.

Tabii hamilelik nasildir, nedir, ne degildir deneyimden degil etraftan gozleyerek bilebiliyorum su anda.  Burada bahsedecegim sey de o zaten.  Daha onceden de bahsetmisimdir, birisi komsum sayilabilecek digeri de eski okulumdan pek samimi oldugumuz iki cift asagi yukari ayni siralarda bebek beklediklerini ogrendiler.  Ikisini de neredeyse kendilerinin ogrendikleri zamandan beri takip ediyorum.  Hatta komsum olan anne adayinda baslarda bir takim riskli durumlar oldu, beraber acil servislere gittik.  Su anda iki hamilelik de iyi gidiyor (tahtalara vuralim), Mayis basindan itibaren birer birer gelecek bebekler.  (Bu arada oyle bloglar arasinda ziplarken bir anne adayi bloguna denk geldim, sonra anlasildi ki anne adayi aslinda benim arkadaslarin arkadasiymis, onu da blogundan takip ediyorum.  Orada da beklenen gun yakinca sayilir.)

[Su noktada kedihanim uyandi, kalkti kucagimdan, gitti.  Daha rahat yaziyorum o halida debelene debelene yatarken.]

Neyse iste.  Yasim itibariyle aslinda simdiye kadar pek cok kez hamile takibi yapmis olmam gerekiyor aslinda.  Liseden, universiteden pek cok arkadasim coktan coluga cocuga karistilar zira.  Bir de abimin kizi var hatta, ailede de hamilelik oldu yani.  Ama bu olan bitenlere hep uzak oldugum icin boyle bir “progress”/ilerleme gormedim.  Degisik zamanlarda basgosteren ilginc durumlar (ya da malesef sorunlar), giderek buyuyen karinlar falan gormedim mesela.  Genelde bir “bebek bekliyoruz” haberi ardindan da “kizimiz/oglumuz dogdu” haberi aliyorum, arada olanlardan haberim olmuyor.  Bu sefer komsum icin “baby shower”i bile yapacagim, n’aberrr?

Baby shower dedigimde aklima geldi bak, bizim bolumden bir arkadas hamile kalmisti yilllaaaarrr once, onu takip etmistim.  Pek eglenceli, oyunlu bir baby shower yapilmisti, oradan aklima geldi.  Amerikalilar bebek partisini bebek dogmadan duzenliyorlar, hediyeler o zaman geliyor.  Anne adayina kulfet olmasin diye bir arkadasi duzenliyor.  Oyunlar oynaniyor, hatira hediyeler veriliyor ve saire, eglenceli oluyor.  Ben de herhalde o arkadasimin partisini ornek alarak bir seyler ayarlayacagim.  Insallah guzel olur.

Yalniz benim yapacagim bebek partisi ile ilgili bir sorunum var.  Bebegin cinsiyetini bilmiyoruz!  Takip ettigim diger iki hamilelikte bebek erkek.  Bu komsularim bebegin cinsiyetini israrla ogrenmiyorlar.  Cinsiyetcilige gerek yokmus.  Diyorlar ki erkek ya da kiz oldugunu ogrenince insanlar sartlaniyormus, ve de bu erkek=mavi, kiz=pembe olayina alerjileri var.  Insanlar illa ki hediye getirecek, “gender-neutral” olsun gelenler istiyorlar.  Buna anlayis gostermekle beraber, birinci cocuklarina bakarak ne kadar hatali olduklarini hatirlatmak istesem de kiyamadigim icin yapamiyorum.  Bir oncekinde de dogdugunda ogrenmisler kizlari oldugunu.  Ayni pembe alerjisi, ayni cocugu gender-neutral yetistirme kaygilari… Gel gor ki su siralarda 5 yasinda olan bu kiz cocugu butun bu cabalara ragmen tam bir “prenses”!  Pembe kiyafetleri kendisi aldiriyor anne-babasina, barbie turu bebekler istiyor Santa’dan.  Eee, degdi mi 6 ay merak icinde yasadiginiza canlarim?

Ben sahsen cinsiyeti ogrenme teknolojisinden yararlanma taraftariyim.  Bir kere surprizleri sevmeyen, super merakli melahat bir insan olarak aylarca “Ay kiz mi erkek mi ki?” diye beklemem sozkonusu olamaz.  Bu kiz olsun ya da erkek olsun merakimdan degil, su veya bu oldugunu ogrenince ekstra sevinecek ya da hayal kirikligina ugrayacak degilim.  Ama merak ediyor insan iste.

Ha bir de isim meselesi var tabii.  Tanistigim ciftler henuz isim bulmus degiller, blogcu anne adayimiz da sanirim henuz bulmadi (bazi lobi faaliyetleri vardi, oradan tahmin ediyorum).  Eger bebenin cinsiyetini bilirsen ona gore isim bulmaya yonelirsin.  Cinsiyetini bilmezsen hem kiz hem erkek ismi dusunmen ve bulman gerekir, bence bu arayis derdini katmerlendirmenin hic anlami yok.  Dert dedigime bakmayin, tatli dert tabii de, 3. trimestrlarinda hala isim konusunda karar verememis aileleren bahsediyorum, kolay bir sey olmasa gerek!  Hani bazi insanlar vardir, 5 yasinda “Kizim olursa ismi X, oglum olursa Y olacak” diye karar verirler ve o “Bu ismi seviyorum” kararindan hayatlari boyunca vazgecmezler.  Onlara imrenen coktur herhalde.

Coluk cocuk, heyecanli seyler bunlar.  Uzaktan ya da yakindan takip etmesi de guzel.  Bakalim dogduklarin buyuduklerini de gorecegiz insallah bu bebeciklerin.

Biz de iste kediyle avunuyoruz, kizim kizim diye pesinden kosturuyoruz (hahaha, su yazidan sonra cok acikli geldi bunu soylemek yav.  Kaybettigi Aaron’unun yerine caputlari besige yatirmis Claire gibi bir imaj yarattim kendi elcegizlerimle, vah vah vah! hahaa!  Dur bir ara da LOST manyakligimdan bahsedeyim sezon bitmeden, n.b.)  Hamile kalinca ya da cocugu olunca kedisini kapinin onune koyan insanlar var, son olarak onlara “Yivrancsiniiizzzz!” demek istiyorum.  Ikinci bir cocuk olunca da “aman bebegin gozune parmagini sokarsa?” diye korkup birincisini kapinin onune koyarsiniz siz.  Kardesim, madem bebek yapma planiniz var ve bebegin bir sekilde kediden zarar gorecegine de inanciniz var, edinmeyeceksiniz kediyi.  Bir kedinin omru 15 yil kadar.  15 yili beraber gecirebileceginize inanmiyorsaniz, iki yillik zevk icin hayvani sahiplenmeyeceksiniz.  Evlilik gibi bir sey bu da, iyi gunde kotu gunde hastalikta saglikta olum bizi ayirana kadar.  Eger buna kendinizi adayamayacaksaniz kedi sahibi olmayi hak etmiyorsunuz, gidin “Bir canlinin bana muhtac oldugunu hissetmeye ihtiyacim vaaarr amaaaa” turlu psikolojik sorunlarinizi terapiyle halledin.  Ayh, ne guzel tatli tatli bitirecektim yaziyi, dellendim birden.  Kimseye hamilelik ve bebek buyutmeyle ilgili medikal veya baska turlu tavsiye verecek durumda degilim ama bir kedinin sahibine baglanma surecini, o baglanmanin ne kadar guclu bir sey oldugunu bire bir yasamakta olan biri olarak kedisinin kicina pat diye tekmeyi ativeren bir insanin tek kelimeyle kalpsiz olduguna inaniyorum.  Hic edinmeyin o hayvani, hic baglanmayin tekme atma kapasiteniz varsa, soyledigim sadece bu!

Iyi geceler kediler, iyi geceler annelerinin karninda yuzen balik misali bebecikler.  Fazla kiprasmayin bakayim!

3 thoughts on “Hamile Takibi (ininin ininin inininiiiinnnn)

  1. O kedinin iceriden ayni anda hem midene, hem diyaframina, hem de kasiklarina dogru ittirdigini dusun bir de derim 🙂

    Yazdiklarindan uzerine alinmis blogcu olarak haber edeyim ‘3. trimestirinda hala isim konusunda karar verememis aileler’deniz hala. Bulamiyoruz! Cinsiyetini bilmeseydik bu sikintinin iki kati olacagini dusunmek bile can sikici. Diger taraftan bazi insanlar yillar oncesinden dogmamis cocuklarina isim bulup saklamis oluyorlar. Hic anlamiyorum, biz de mi gariplik, onlarda mi?
    🙂

  2. Kucaktaki kedinin hamilelige benzer hisler verdigini soylerken status quo’m dan bir adim daha yakin demek istiyorum, hamilelige hic de yakin olmadigina eminim. Vallahi sizinki zor is, umarim en rahat sekilde tamamina erersiniz 🙂

    Uzerine alinmakta haklisin (ey ahali, iste blogcu anne adayi!). Bence yillar oncesinden isim bulmus insanlar garip olmaktan ote sanslilar. Senin sevdigin ismi esin de sevececek, iki ailede de (ve hatta yakin dostlarda da) o isim kapilmamis olacak da, diger dillerde cok kotu bir anlami oldugunu ogrenmeyeceksin de (Hursit’i horse shit diye anlayan anglofonlar var mesela)… Yani bulduklari isimden vazgecmek zorunda kalmadiklari icin sanslilar.

    Dun yaziyi yazdiktan sonra ogrendim ki, erkek bekledigini bilen arkadaslar “Derin” isminde karar kilmislar. “Kiz ismi o!” diyerek kararliliklarini test ettik, kararlilarmis! Sizden de bir isim bekliyoruz bir noktada 🙂

  3. Geri bildirim: Sweet corn cake takvimlerle arami yapsin « Sapkadan Cikan Tavsanlar

Bir Cevap Yazın

