Sweet corn cake takvimlerle arami yapsin

Son blog yazimi 27 Nisan’da yazmisim ve 2 hafta sonraki bir baby-shower’dan bahsetmisim.  Oh oh hazirliklara ne kadar erken basladim diye de kendimi kutlar bir haldeydim okuduysaniz.  Sonra bir sekilde kafama dank etti ki 2 hafta sonra falan degil, hemen o (bu) haftasonu bu olay, 2 Mayis gunu, yani yaziyi yazdiktan 5 gun sonra.  Nasil oldu bu is hic anlayamadim, hala saskinim, resmen yapilmis en aptalca dalginliklar listemde top5’e oynar.  Google calendar var, bilgisayardaki iCal var, telefondaki takvim var ve ucu de birbirine senkronize.  Gunumun hemen her aninda elimin altinda bir takvim varken, nasil oluyor da ben 2 Mayis gunku olayi iki hafta sonra (ve “showerdan sonraki haftasonu” diye mimlenmis olaylari da uc hafta sonra) sanabiliyorum yahu?  Takvimlerdeeen haberin yok muuuuu, geciyoooor yillaaarrrr diye turkuler cigirasim var (guzel de sarkidir).  Neyse, hazirliklari hizlandirdim bu durumda, bunlardan daha sonra etraflica bahsedecegim.  Simdilik yarinki olayimiza hemen hemen hazir oldugumuzu soylemekle yetineyim.  Ha bir de sey diyecegim, bu baby-shower bahsi uzerine bebegi benim sanip “insan bi haber eder be!” diyen oldu, baby-shower’i arkadaslari icin yapiyor burada insanlar, bu da arkadasim icin benim duzenledigin shower.  Bir bebek beklesem buralar bebek bekleyen anne bloguna doner kesin, oyle gizli sakli hamilelik yasayabilecegimi sanmiyorum.

Neyseaaaaa!  Gelelim sweet corn cake olayina.  Burada bir zincir Meksika restorani var, ismi el Torito.  Kocambey ve ben de Meksika yemeklerini pek severiz.  Amerika’ya gelen Turkler zaten Meksika restoranlari ile denize dusan yilana sarilir misali bir iliski icindeler, bizim damaga Cin, Thai vs. mutfaklardan daha yakin oldugu icin.  Biz her turlu mutfagi seviyoruz, yiyoruz ama Meksika yemeklerinin gonlumuzdeki yeri ayri.  Eskiden oturdugumuz yere yakin iki cok guzel ve otantik Meksika restorani ve bir de salas taco’cu vardi. Bu iki restoran arasinda kalirdik, hangisine gidecegiz diye kararsizlik yasardik (Ben de kendimi tekrarliyorum resmen ha!).  Sonradan tasindigimiz yerlerde bu luksumuz sifirlandi.  Benim bulundugum yerde Meksika kokenli nufus bayagi yuksek olsa da adam gibi Meksika restorani bulamadik, denediklerimizde hayal kirikligi ugradik.  El Torito (minik bogacik dimek) yeri de sinemaya yakin diye gittigimiz bir restoran.

El Torito’da yemeklerin yaninda soyle bir ufak dondurma topu buyuklugunde bir sey geliyor, ne oldugunu bilmiyordum, daha once gittigimiz restoranlarda hic gormemistim.  Tatlimsi bir sey aslen.  Cok sever oldum, yemekten once hemen onu lupletir ve doyamaz oldum.  Ama bu “sey”i kendim de yapabilecegim hic aklima gelmedi.  Restoranlardaki yemekler evde pismez gibi bir varsayim var kafamda sanirim.  Gecen baktim Amerikali arkadasim facebook’ta yaptigi yemegin fotografini koymus, “sweet corn cake” dedigi sey de bu benim sevdigim seye cok benziyordu.  Hemen google’in kapisini caldim, “mumkunse annem bir fincan sweet corn cake tarifi istiyor” dedim.  “Aaa, olmaz olur mu, sen .35 saniye bekle, getiriyorum hemen” dedi, istedigimden cok tarif verdi bana.  Ben de allrecipes.com’daki su tarif ile recipesource.com’daki su tarife baktim (ikincisi hem de El Torito’nun tarifiymismis).  O gun markete ugradigimda bulunsun yaparim diye dondurulmus tatli misir, corn meal (Turkcesini bilmiyorum, ama tam misir unu degil, o corn flour), krema falan aldim.  Lakin masa harina denen seyden bulamadim.  Daha sonra baktigim baska bir markette de bulamadim.  “Bir masa harina ugruna ya rab ne sweet corn cakeler yapilamiyor!” diye isyan edeyazmistim ki bugun yarinki bebe-yagmuru icin meyve almaya gittigim (evime cok yakin olmasina ragmen ilk defa gittigim?!) bir markette buldum masa harina, atladim aldim hemen.  Kullanilan miktar cok az aslinda ama ben koskoca paketi acimadan aldim.  Haftada 1 sweet corn cake yapsam yine de 2 yil gider herhalde paket.  Babamin kilerimde buldugu son kullanma tarihi 2005 olan baharatlar yuzunden beni azarlayip durdugu su gunlerde bir an -sadece bir an- tereddut etmem kacinilmazdi.  Cizgi filmlerdeki ucurumdan dusme sahnelerini andiran o andan sonra “amaan” deyip atlama olayina devam ettim.

Eve geldik, annemle mutfaga girisip yarin icin yiyecekleri hazirlayacagiz sozde.  Zeytinyagli sarmalari dun geceden yapmistik hazirdi (check).  Elmali turta/pasta, tatli, borek, bilmemne yapilacak.  Ben dedim “dur hele, ben su sweet corn cake’i denemezsem dunya yikilacakmis gibi bir his icindeyim” anneme de “sen digerlerine basla, elma falan rendele, ben buna bir girisivereyim” dedim.  Temel olarak ikinci tarifi kullandim, yagini biraz az tuttum, bahsedilen ikinci metodla pisirdim (tepsiyi kaynar su dolu baska bir kabin icine koyarak firina veriyorsun).  Sonuc: Yes!  Bu ilk denememden aldigim dersler: 1. Yagi onceden cikart yumusasin, dunya yikilacak diye korkuyorsan mikrodalgaya at iki saniye, aksi takdirde mikserle guresiyor yag, 2. misirlari cekerken biraz daha ufalt, 3. firinda piserken ustu kuruyayazarsa ustunu kapat, ustu kurumasin (ya da 40 dakikadan fazla birakma).  Benim cake genelde iyiydi de iste ustu kuruyunca olunca kitir kitir olmustu biraz.

Simdi Turkiye’de okuyup da bunu denemek isteyenler olabilir, ama masa harina denen un sorun olacak.  Bilmem ki bulunur mu Turkiye’de.  “Onun yerine normal un koydum, vallahi de billahi de ayni oldu” demis bir suru kisi tarif alti yorumlarinda ama o masa harinayi koyunca cikan kokuyu alinca “hadi lennn!” dedm.  Bu masa harina corn/misir tortillalarin yapildigi un.  Flour (bugday unundan) tortilla ve corn tortilla arasinda ne kadar fark varsa normal un ve bu un ile yapilmis sweet corn cake arasinda da o kadar fark olacaktir.  Mesela ben corn tortilla sevmem, hep flour alirim, ama bu sweet corn cake’e o ilginc tadini kokusunu masa harina veriyor bence, onsuz da olur ama olmasi gerektigi gibi olmaz diyorum. Su fotograflari da yaparken cektim (sanatsiz fotolar, telefonlan cektimdi):

Yag, masa harina, su ve misirli ilk karisim

cornmeal, krema, seker, tuz ve kab. tozlu ikinci karisim

Iki karisimin karisimi, firina girmeye hazir

Boyle top top servis edileni seviyorum

(Resimlere caption koyunca wordpress fittiriyormus, bunu da boylece ogrenmis olduk.  Otur wordpress, sifir!)

Kocambey ben yaparken guacomole’nin ne kadar basit bir sey oldugunu gordukten sonra boynuz kulagi gecti, cok guzel guacomole yapar.  Fajita olayini da cok guzel kotariyoruz.  Benim sweet corn cakeleri de eklersek yavas yavas guzel Meksika restorani arayisimiza son verebiliriz sanki?  Yalniz margarita olayinda azcik daha yol katetmemiz ve benim enchilada yapmayi ogrenmem gerekiyor.  Kocambeyin favorisi fajita olsa da ben enchiladaciyim zira.  Enchiladanin kendisinde bir zorluk yok da sosunu yapmayi ogrenmeli asil.  Ya da Trader Joe’s dan hazir sosunu alip oradan baslamali.

Neyse, bu muhabbeti burada bitireyim. Hanimis: Sweet corn cake yaptim, bu yazinin olayi bu.  Ama bir sonraki yazi icin sneak preview vereyim:

Hamile takibinde son durum: 2-0.

– Dugun, baby-shower derken bir event organizer kariyerine gecis mi yapiyorum?

– Fimo’yla biraz da ben oynayayim derken nikah sekercisi kariyerine de gecis yapiyor olabilirim belki?

– Bir baby-shower duzenlemenin en ikircikli incelikleri.  Baby-shower etiquette’in derdi beni mi gerdi?

Pek yakinda.  Simdilik gidip takvimlerimi opup koklayip barismaya calisacagim.  Bir sweet corn cake versem?

5 thoughts on “Sweet corn cake takvimlerle arami yapsin

  1. sweet severim, corn severim, cake severim!!! bana sweet corn cake tarifi veren cilgini daha cok severim, yeppa!

  2. ehehe, bi omur oyle yasayabilirim! konservenin icinden sari sari mutluluk taneleri cikiyormustu!

  3. Merhaba!

    Masa harina yi nerde buldugunuzu ogrenebilir miyim? Aylardir ariyorum ve bulamiyorum, inanin cok mutlu olurum paylasirsaniz!!!!

    • Ben Amerika’da birkac yerde arayip bulamamistim, sonra normalde gitmedigimiz bir markette bir bakayim belki vardir deyip buldum (fresh choice). Sonradan baska marketlerde de gordum. Unlarin civarina bakin, ve de ethnic foods kismina. Turkiye’de ise nerelerde bulunabilir hic bilmiyorum, tahminen gurme marketlerde veya etnik urunler satan marketlerde olur. Bilemiyorum ki “flour tortilla” denen seyi uno uretip satiyor, annemler “lavas” diye aliyorlar! Masa harina da bulunur mu bulunur. Turkiye’de iseniz ve kesinlikle bulamiyorsaniz tavsiyem: “amerikadaniste.com” Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

