Yanlis yerlere kanatlanan yavru kus

Aslinda buraya yazmaya pek niyetim yoktu, ama moralim bozuldu, icimi dokeyim dedim.

Gecen sefer yazdim ya, bizim balkonun altina yuva yapmis bir kus ailesi, icinde beyaz minik yumurtalarini gorebilmistim diye.  Artik ben bunlari bir dikizler oldum, bir dikizler oldum.  Yuva tam mutfak penceresinin orada, lavabonun basinda durunca gorus alaninda oluyor.  Ben de gidip gelip bakiyorum, dandik bir fotograf makinam var (oyle afilli lensler bilmemneler yok yani), onunla olabildigince yakinlastirip aradaki pencereye falan aldirmadan fotograf yakalamaya calisiyorum anne ve baba kus ortalikta oldugu zaman.  Gordugum, fotografladigim kadariyla teshis de ettik, arkadasla “house finch” cinsli kuslar (Turkcesi ispinozmus).  Bakiniz soyle bir sey bu tur.

Normalde cok ortalikta durmuyorlardi, baktim bugun anne kus surekli yuvada.  Balkona cikip aralardan tekrar bir bakmaya calistim.  Beni farkeden anne pirr uctu hemen.  Gozlerim o araliktan asagidaki yuvarlak beyaz yumurtalari ariyor ama goremedim, tuyler vardi.  Allah Allah dedim, sicak kalsinlar diye ustlerini dokulen tuyleriyle mi ortmusler ne yapmislar.  Aaa, bir de ne goreyim, bir maydonoz sapindan daha ince bir bacak ve miiinnnnnnacik bir ayak.  Ben daha bu kuslarin yumurtadan cikmalarina bayagi vardir saniyordum, torunlarim dunyaya gelmis bile!!!!  O sirada biz de manti acmaya (ve kapatmaya) hazirlik yapiyorduk, bu islemleri yaparken durup durup mutfak penceresinden dikizledim elemanlari.  Anne ortada bir pislik (bahcede biz) yoksa hep yuvada takiliyordu.

Sonra bir ara, yav dedim, bunlar bizim kadrolu kuslarimiz oldular madem biraz yem ve su koyalim yuvaya yakin, yuvadan uzak kalmak zorunda kalmasin ana baba.  Biraz ekmek kirigi, biraz ince bulgur koyduk (cekirdek seviyorlarmis asil, cekirdek edineyim).  Ciktim disari bunlari koymak icin, anne yine pirr uctu gitti.  Aaa, bir baktim yuvanin altinda, diregin dibinde bir yavru kus.  Olmus 😦  Igrenc karincalar ususmeye baslamislar bile.  Ne zaman oldu, ne zaman dustu hic bilmiyorum.  Devamli bakiyordum disari ama yuvaya bakiyordum, egilip yere bakmiyordum ki.  Annem kendiliginden olmusse, yumurtadan olu cikmissa onlar atmislardir asagi dedi.  Yuvadan dustugu icin olmemistir herhalde.  Baktigimda gorebildigim kadariyla yuvanin cukur kisminda toplanmisti yavrular, anne de yuvada oldugunda kenarinda duruyor, oyle kicima yer acayim da yayilayim girip gibi bir sey yapmiyor.  Torunlarimdan bir tanesini kaybettim anlayacaginiz 😦  Anisini yasatmak icin bir fotografini cektim (kuslari yakalarsam diye arka cebimdeydi makina), sonra da bir agacin dibine gomduk minigi.  Daha ucmayi ogrenmeden baska diyarlara kanatlandi bicicik.  Bari kardeslerinin basina bir sey gelmese de vicir vicir ucmayi ogrenmelerini izlesek ilerleyen gunlerde.  E dogal olarak takipteyim.

Bu gunle ilgili guzel gelisme ise buzluguma cozdurup cozdurup mideye indirmek uzere yerlestirilmis mantilar oldu.  Annem giderayak buzlugumu dolduruyor da.  Bu vesileyle kapatmasini zaten iyi becerdigim mantiyi acmasinin da cok zor bir sey olmadigini ogrenmis, hatta deneyip yapmis oldum.  Bunca yil manti acabiliyorum diyenlere bosuna “wooaouuuw, ay ne beceriklisinn” diye gipta etmisim.  Acmasinda bir sey yokmus, kapatmasi asil olay, ben zor kismini yillardir yapabiliyorum zaten.  Merak ettigim sey, hamur acma becerimde birkac hafta once fimo ile yasadigim deneyimlerin katkisi olup olmadigi.  Yani hamur hamurdur sonucta, ha renkli polimer kil ha un-su-yumurta.  Canim istediginde (vaktim de elveriyorsa!) manti yapabilecegimin farkina varmis olmak, evet, yavru kuslarin olup yuvadan atildigi bet bir gun icin guzel bir gelisme.  Suraya da kirmizi tuylu baba kusu, daha iyi bir pozunu yakalaamadigim gri anne kusu, ve rahmetli yavru kusu koyayim da arkadaslarla bir tanisin siz de.

kirmizi kafamla tavladim hatunu

daha duzgun bir fotosunu cekemedim

sen kucuksun olemezsin

Yavru kuslar olmesin, cekirdek de yiyebilsinler 😦

Reklamlar

2 thoughts on “Yanlis yerlere kanatlanan yavru kus

  1. Yavru deforme (ve muhtemelen olu) oldugu icin atilmis galiba. Fotografa biraz dikkatli bakinca alttaki ayagin digerinden farkli olarak “kurumus” oldugu bariz. Bir de ust tarafta kanat yok, tek kanatli herhalde. Diger yavrulari iyi goremedigim icin karsilastiramiyorum ama bu yavrunun deforme oldugu suphe goturmez.

  2. Kusun hali benim de cok icimi burktu, ama neyleyeceksin… Evinde boyle bir kus ailesinin yasamasi cok tatli. Hele finch/ispinoz cok sevdigim bir kustur. Manti meselesini cozmus olman da supermis 🙂 Insan bazen boyle asiri komplike sandigi, gozunde buyuttugu seylerin kolayligini goruyor, mesut oluyor, hep oyle olsa keske tabii 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s