Et tu, Brute?

“Sen de mi Brutus?” Roma imparatoru Sezar’in olmeden once soyledigi son soz oldugu rivayet edilen bir laf.  Oglu bildigi elemanin da digerleriyle bir olup onu sirtindan vurdugunu gorunce kim bilir nasil yikildi zavallim.  Bu lafi gercekten soylemis mi soylememis mi bilmem ama ihanetin sembolu benim gozumde bu laf.  Herkesten beklerdim de senden beklemezdim, meger sen de el gibiymissin, herhangi biri gibiymissin, dusmanmissin gibi acikli bir anlami var.

Soyle bir baktim da ihanet deyince cogu insan aldatilmakla esdeger tutuyor, halbuki tam ayni sey degil.  Sevgiliniz/esiniz gidip baska birisiyle olduysa bu aldatmak oluyor, cheating yani.  Sizi hala sadik bir iliski icinde oldugunuza inandirmak suretiyle aldatmis oluyor.  Ihanette durum daha bir siddetli, betrayal var.  Aldatma var evet, ama ustune bir de kasten, bilerek yapilmis bir kotuluk, bir dusmanlik, bir pislik de var, bir feci satis var, sirttan bicaklama var.  Atiyorum, esiniz mal varliginizi yeni sevgilisinin ustune yapsa ihanet olur.  Neyse, kelimenin ince anlamlari o kadar da onemli degil.  Ozu itibariyle ihanet dedigin, yuzunuze gulen birisinin sizi sirtinizdan bicaklamasi.  Beni de su siralar rahatsiz eden bir durum.

Vaktiyle bu blogdaki su yazida ifade etmistim sanal kisiliklerimi gercek hayatimdan uzak tutma ihtiyaci duydugumu, hatta online kimliklerimi de karistirmak istemedigimi.  Sozlukte yaziyordum, yazarken de oyle gozonunde bir durumum yoktu, oyle celebrity melebrity hiic degildim.  Bayagidir yazmiyorum, kimse arkamdan aglayip geri don diye yalvarmadi ahah, oyle siradandim yani.  Ben o defteri kapattigimi saniyordum dogrusu.  Meger birisi araya bir ayrac gibi girmismis.

Bilmem takip ettiniz mi? Ismi lazim degil bir online ortamda sozlukteki “hatun”larin rumuzlarini listelemisler, yanlarina da yorumlar yazmislar. Ben de kendi rumuzumu orada yaninda da gulsem mi aglasam mi diye dusundurten bir notla buluvermeyeyim mi?  Eyvah eyvah.  Dogrusu soke olmadim, oyle buyuk tepkilerim yok, daha cok sasirdim; dedim ya ne populerim ne de yaziyorum, yazarken de hep erkek saniliyordum zaten. Onca kadin sozluk yazari icinde siranin bana gelecegini hic sanmazdim.  Bu saskinligimin yerini kisa surede bir “et tu, Brute?” diyen Caesar ruhiyeti aldi.  Bu konu hakkinda cok seyler yazildi cizildi, tepkiler verildi, benim de laflar hazirlayasim var, ama acikcasi olayin bu “ihanet” kismi benim kafami mesgul ediyor daha cok.

Demin linkini verdigim blog yazisinda da bahsettigim uzere, hep biraz temkinliyim online ortamlarda.  Insanlarin ne kadar cirkeflesebileceklerini, ne kadar kolay seni dedikodu/eglence malzemesi yapmak ugruna harcayivereceklerini, bel alti vurmak adina guvenini yerle bir etmekten cekinmeyeceklerini, daha neler neleri cogunlukla gozlemleyerek gordum.  Basima bir iki ilginc sey gelmis olsa da bir “ihanet” durumu yasamadim, yasadiysam da farkinda degilim.  Ama benim bu listeye girmem cok buyuk ihtimalle bir “ihanet”in sonucu, bunu gordum.

Rumuzumun o ortama bildirilmesi ile ilgili ilginc bir detay var, ne oldugunu ben de burada ifsa etmeyeyim, ama bu detay gozumden kacmadi.  Rumuzumu listeleyen zatin beni sirf yazdiklarimi takip ederek tanimadigini anladim, bir sekilde tanistigim birisi yani.  Hatta Tr’dayken tanistigim, sozlukteki ilk donemlerimden beni bilen, sozlugun de eskilerinden birisi.  Oyle zirve kusu olmadigim, cok da fazla insanla gorusmedigim icin bayagi sinirli sayida kisi var bu listeci olabilecek. Once merakimdan, bu “hain” kim bileyim de ayagimi ona gore denk alayim diye dusundugumden kim olabilir diye dusundum, tanistigim kimler var dusundum.  Sonra vazgectim.  Boyle bir pisligi, ucundan da olsa tanismis oldugum kisilere yakistiramadim, ben de onlari ihtimaller dahilinde de olsa itham ederek onlara ihanet ediyormusum gibi geldi.  Cogu isinde gucunde insanlar zaten, bir kismi da benim gibi koptu bu ortamlardan.  Her kimse kendi ikiyuzlu dunyasinin pisliginde debelenmeye devam etsin, benden uzak Allah’a yakin olsun.

Amma ve lakin, ben “kim ki?” diye sorusturmaktan vazgecsem de ortada bir “hain” var.  Bu kisi her kimse, yuzume karsi adam gibi davranmis, medeniymis (yoksa muhatap olmazdim).  Iste yuzune karsi adam gibi olup da boyle erkek egemen bir mecraya girince birden hayvanlasan, libidosu ile dolup tasmis idini ortaliga salan bir denyoya donenler varmis.  Sozlukte ve onunla ilgili ortamlarda kadinlarin karsisinda centilmen olup cit cit citkirilip, onlarla samimiyet ve belki iliski kurup sonra da gidip baska ortamlarda o kadini yerden yere vuran cibiliyetsizler varmis.  Buna iki yuzluluk de denmez, direk kisiliksizlik denir, yanar-donerlik denir, Brutussun lan denir.  Boyle igrenc bir insanla bir sekilde yolum kesismis belli ki, iste ben de o noktada niye anlayamadim bu ayi ruhlu tarafini bu elemanin ona yaniyorum.  Bir de su var ki: sozluk ortamlarindan arkadasim tanidiklarim oldu, ama birisiyle cikmisligim veya beraber olmuslugum yok, “verebilitem” hakkindaki istihbaratin yanlis olma ihtimali neredeyse 100% (Bu konudaki sok aciklamalarim icin bkz son paragraf).

Sozluk kadinlari ve bir kisim erkekleri bu listeye sinirlendiler lakin ellerinden bir sey gelmez.  Su noktada iki tavsiyem var: 1. Elinizdeki malzeme bu malesef, bunu bilin ve ona gore davranin.  Sozlukte hamburger yeme teklif eden citi piti beyler sonra gidip baska yerlere bosaliyorlar.  Farkli insanlardan bahsetmiyoruz. 2. Bu listeleri yapan, hakkinizda ileri geri konusanlar ya halen sozlukculer ya da bir zamanlar sozlukteydiler.  Bik bik edip yakinacaginiza ifsa edin bu Brutusleri yahu?  6 degrees of separation diye bir sey var, su ortamda bu maksimum 2-3 derecedir.  Sorusturun bir iki, bu elemanlarin sozluk kimliklerini bulun, sonra da o medeni sozlukcu maskelerini asagi cekiverin, nedir yani?  Benim sozluk cevrem zaten ufakti ve artik orada degilim bile.  Hala ortamda olanlar bence ugrassalar bulabilirler.  Bir el atin derim.

Efenim, ortamda bir yandan rumuzlar listelenir, olur olmaz yorumlar yapilir, baslik online stalking kabesine cevrilirken bir de bu isin elebasi olan eleman evli olan kadinlarin rumuzunu yollamayin serefsizler diye azarlamis digerlerini.  E, olm, ben de evliyim?  Sok sok sok! Istihbaratiniza edeyim sizin, kendinizi guncelleyin lan biraz! Eliniz degmisken arkaik ahlak anlayisinizi da bir guncelleyin ataerkil dingiller.  Kocambey’e gosterdim, igrendi ortamdan, yuh dedi.  Onu bu sacmaliga sahit olmak zorunda biraktigima uzuldum.  Onun disinda, havada karada donumda sallayacagim karaktersiz, yanar-doner erkek musvettelerinin hakkimda ne zirvaladiklari hic onemli degil.  Bizim kedi bile bunlardan daha akilli, en azindan yemek yedigi kaba sicmamayi biliyor hayvan.

Bir Cevap Yazın

