Dugun dernek loy loy loy

Bu blogun ikinci mi ucuncu mu yazisiydi, Cheers Darlin’ baslikli, evlendim ben diyordum.  Insan bir dugununu anlatir, soyle yaptik boyle ettik gelinligim soyleydi falan der bir yazi yazip da degil mi?  “Amanin kiz blogu! Simdi aylarca dugun muhabbeti yapar” diyebileceklerin korkulari kursaklarinda kaldi, hic firsat olmadi dugunden ve saireden bahsetmek. Anca “ulan evlendik soyadi burokrasisinin icine dustuk” tipli bir seyler yazdim.  Gun bu gundur ey erenler, ikinci dugunume 1 aydan az kalmisken vakti gelmisti bu yazinin, hatta yazi serisinin.  Hmm, evet, ikinci dugun.  Niyetim su: bu yazida kendi dugunsel hezeyanlarimi anlatacagim, sonraki yazida Amerikan dugun endustrisine giydirecegim, son olarak da bu dugun endustrisinin bu kadar abarmasinin ve dahi uzerimdeki dugunsel baskilarin musebbibi olarak gordugum Disney prenses muessesesine her turlu lanet edecegim.

Bugun gelinligimi teslim aldim.  Birkac hafta once Kocambeyle David’s bridal’a gidip birkac gelinlik giyip cikarip sonunda hem hosumuza giden, hem yapilacak dugun ortamina uygun olan, hem de olabildigince ucuz bir gelinlik aldik.  O gun uzerime oturtmak icin olcu aldilar, bugun de daraltma, etek kisaltma vs. isler bitmis, teslim almaya gittim.  Aha, modeli de bu DB websayfasindan.  Millet gelinligi hakkinda ne dusunuyor bilmiyorum ama gozlemledigim kadariyla cok onemseniyor, “ah ah!” diye ic cektiren bir elbise, dugun gunu gelse de giysem diye sabirsizlaniliyor falan.  Ben gicik bir insan miyim, manyak miyim, sorunum ne bilmiyorum ama su gelinligi sadece gereksiz masraf ve gereksiz angarya olarak goruyorum.  Yani su hislerimi gelin olacak bir baska kadina soylesem dayak bile yiyebilirim ama gercekten boyle dusunuyor, boyle hissediyorum.

Kucukken benim de her kiz cocugu gibi tul perdenin icine girip etrafimda done done gelin olmuslugum vardir.  Mutlu sonlarla dugunlerle biten masallar okumuslugum, filmler izlemisligim vardir.  Ortaokuldayken “gelinligim soyle olsun” diye kendimce bir model ciziktirdigimi de hatirliyorum, modernle geleneksel arasindaki celiskinin kurbani bir modeldi ahaha.  Ne noktada bitti benim dugun/gelinlik hayallerim bilmiyorum, ne noktada bunlara hislerim kayitsizligi asip aleni gicikliga donustu, ne noktada “oeh” yerine “iyyy” demeye basladim bilmiyorum.  Niye boyle oldu onu da bilmiyorum.  Buyudukce, dugunlere gittikce olayin manasizligi icime islemis olmali diyecegim ama hayatimda o kadar cok dugune bile gitmedim.

Dugun istemiyor(d)um, gelinlik melinlik istemiyor(d)um.  Kocambeyle isler ciddiye binince bu isteksizliklerimle yuzlesmek durumunda kaldim.  Gidip county clerk’in ofisinde harala gurele icinde evlenmek de istemedim ama.  Dugunler, sasaali ortamlar bana gore olmasa da sevdigim adamla evleniyordum, hayatimizda yeni bir adim atiyorduk sonucta.  Bu evlilik isini cok abartmasak da oyle ofis koselerinde imza atmaktansa sevdiklerimizle eglenerek kutlamak tercihimizdi.  Biz de oyle yaptik, evimizde bir parti verdik, arada da birbirimize soz verdik.  Gayet de guzel oldu.

Parti cumartesi gunu olacakti, cuma gunu sabahtan bizim marriage license’imizi almamiz, arkadasimizin da kendisini nikahimizi kiymaya yetkili kilacak islemleri yapmasi icin bu county clerk ofisine gittik. Orada toren yapip evlenivermek icin gelmis 1-2 cift vardi.  Onlari gorunce “aman iyi ki boyle yapmadik” dedim. Bizim partimiz oyle aman aman buyuk bir sey degildi.  Kendi elcegizlerimizle yaptigimiz, soytariligimizin gayet guzel bir ifadesi olan davetiyemizi pdf olarak arkadaslarimiza emailledik.  Bir konferans makalesi icin ugrasirken procrastination niyetine nikah sekeri/favorlari, elbisemi, ayakkabilarimi, pasta suslerini, ve saireyi internetten bakip bakip aldim (dugunun cogu alisverisi online yapildi).  Beyaz pamuklu bir elbise gelinlik yerine gayet guzel giderdi bahce dugununde, ayakkabilari da bir sure sonra atip flip-floplara gecince tam oldu.  Yiyecek isi civardaki dukkanlardan halledildi, von’s dan peynir/meyve tabagi, coldstone’dan pasta (dondurmali pastaydi), rubio’s dan da taco/burrito vs. vardi.  Costco’dan falan ickileri de yigmistik.  Klasik parti ortami oldu yani, yedik ictik, dansettik, halay cektik.  Arada ben kafama duvagi gecirip, elime de buketi alip ciktim, arkadasimiz nikahimizi kiydi, dans ettik.  Ben baby shower’da oldugu gibi “ay su soyle olaydi, su niye boyle oldu, su eksikti, bu fazlaydi” diye kendimce kulp taksam da herkes eglendigini, cok guzel oldugunu soyluyor.  Bir de gordukleri en sakin gelin oldugumu soyleyenler oldu, hehe.

buket

fellowship of the ring

iste boyle olur california bride

Ekim’de evlendik, lakin kardesler gelebilse de anneler babalar onca yolu hemen kalkip gelemediler.  Ozellikle annelerin buna cok icerledigini biliyorum.  Annem tek kizinin, kayinvalidem de ilk kez bir cocugunun evlendigini gorememisti.  Ben annemi idare ederim, zaten hep “benden dugun bekleme” dedigim icin cok yuksek beklentileri de yoktu.  Lakin sonunda yazin Turkiye’ye gidip orada da bir dugun yapmaya razi oldum.  Hala da gereksiz buluyorum, hala da gereksiz masraf kapisi olarak goruyorum ama annelerin o mahsunluguna da degmez benim muhalefetim.  Kendim icin istemesem de onlar icin istiyorum yani.  Basta aile icinde ufak bir yemek olacakti, eh iyi dedim, yine ayni elbisayi giyerim olur. Lakin sonradan isler degisti, ben gidisattan cok memnun olmasam da dugunu istedikleri gibi yapmalarini soyledim. Benim bir dugun hayalim yoktu ama annelerin babalarin varmis, bari onlarin hayali gerceklessin degil mi 🙂 Insallah istedikleri gibi olur sonunda.

Dedim ki, siz ayarlayin her seyi, ben gelinligimi alip gelip gobek atip fotograf cektiririm.  E, bu kadar uzaktan baska ne yapabilirim ki zaten?  Bir yandan da fazla ucmamalari icin zaptetmeye calisiyoruz Kocambeyle.  Dugunun yapilacagi yer ayarlanmis, davetiyelerimiz basilmis, ben de gelinligi aldim, simdi gidip gobek atmasi kaldi.  (Merak edene: makyajimi obur dugunumde kendim yapmistim, bunda da oyle olacak galiba. Gozlerim farkli renkte oldugu icin makyaji zor. Simdiye kadar 1 kere yaptirdim makyaj, onda da bir goz kocaman, bir goz kucucuk gorunuyordu sonunda, bir garip olmustu.  Ben biliyorum ne yapilacagini, makyaj yapan bir insan olmasam da malzemelerim var, oturur yaparim.  Sacimi bilmiyorum, mahalledeki kuafore gider bir topuz yaptiririz, ehhe.  Aslinda acik birakmak isterdim ama cok sicak olacak, cekilmez o sicakta.)

Dugunum soyle olsun boyle olsun diye hayaller kurmadigimi soylemistim ya.  Oyle dusunceler beynimi mesgul etmediyse de, olur da bir gun olursa dugunum soyle olmasin diye cok belirgin bir fikrim vardi.  Orduevi dugunu.  Cok cesitli sebeplerden feci karsiydim orduevi dugunu olmasina, sukur ki kayinailem o yola girmedi.  Fotograflarindan gordugum kadariyla sahilde, cay bahcemsi bir yerde yapilacak.  Ohh, Ege’ye karsi gun batimi sonrasi dugun olacak orduevi havuzbasi yerine.  Ne planliyorlar bilmiyorum su anda, ama sandalyelere etek giydirip kurdale takilacagini, masalara boncuklar serpistirilecegini, masalarin ortasinda da agac gibi samdanlarin olacagini sanmiyorum.

Ha, arkadaslarimin dugunlerine gittim, masalarda serpistirilmis boncuklar, ortada kocaman samdanlar olan dugunler.  Guzel miydi, e guzeldi.  Ama o gelinlerle yan yana koyunca guzeldi.  “BEN”imle biraraya koysan gitmez.  Kendimi samdanla, kurdeleli sandalyeyle yakistiramadigimdan degil.  Ne bileyim, kocambey ile beni taniyanlar anlar herhalde derdimi.  Sahsen ben sikilirim cok sasaali bir ortamda gelin olsam, sade bir insanim ben, fazla gosterisli ortamlar cidden yoruyor beni.  Tabii dugun organizasyonu ile ben ilgilenmiyorum, nasil bir ortamda gelin olacagimi daha gorecegiz. (Bu arada gelinlik dunyasina asina olmayanlar icin $1000’dan ucuz modeli olmayan Pronovias’dan gelinlik almakla $250’ye David’s Bridal’dan gelinlik almak arasinda bir fark oldugunu da belirteyim.  Sirf fiyat degil fark.  Buna daha gelecegiz, bir sonraki yazida.)

Sanirim bu kadar meramim simdilik.  Bizim bahce dugununden bir iki fotograf ekleyeyim, en azindan gandalf’li pastamizi koyayim.  Hicbir detayi ile ugrasamadigim hazira konmaca dugunumun nasil olacagini ise birkac hafta sonra gorecegiz.  Simdilik tek derdim o gelinligi nasil rezil etmeden Turkiye’ye goturecegim.  Simdilik astik kapinin arkasina Kedimkizin giremedigi bir odada (bu onemli, zira daha once duvak yapmak icin aldigim tulleri parcalamisligi var, bu sefer aman n’olcak deyip gidip 2 metre daha tul alma gibi bir rahatlik da sozkonusu degil).  15 saatlik yolculuga gelinligi nasil hazirlayacagim, onerisi olan varsa yazsin.  Simdilik buyuk bir valize sadece Kocambeyin takimi ve gelinligi koyup oyle goturmek ama emin degilim.  Ekstra bagajdan para aliyor denyolar uluslarasi ucus da olsa!

Onu bunu bosver de, asil dugunden sonra balayi ayagina denizli gunesli tatil yapacagiz, ona seviniyorum 🙂

2 thoughts on “Dugun dernek loy loy loy

  1. aman diyem, saglam bir askiya as da gotur. biz bavul kaybolur maybolur diye gelinligi damatligi yanimiza almistik, gardrop gibin birseyler var ucaklarda oraya asmistik. asmistik dedigim, dakka bir gol bir diyerek daha sfo’da benim aski gelinligi tasiyamadi ve o asilan kancasi govdesinden koptu. cok sukur cok sporcu ve cok daginik bir insan oldugumdan kosu sortumu el cantama sikistirivermistim, onun ipini bagladik kancasinin yerine, yoksa bebek gibi kucakta tasiyacaktik gelinligi 🙂

  2. ben de dusundum onu ama o dolaplar da cok daracik, elbise orada da kitap arasina konmus cicege donecekse valize koyar veririm bagaja daha iyi, aktarmalar sirasinda tasimak zorunda kalmam. bavullar kaybolursa, ya da elbisem pirelenirse de kahpe felege soverim ne yapayim. (Gecenlerde bir yerde okudum, bagaja verilen valizdeki giysilere kargoda bedbug (pire?) bulasmis, oradan da evi pireler basmis. Yaa yaaa.)

Bir Cevap Yazın

