Nefizzz cevizli kurabiyeler

Bayagidir yazamadim, dersler mersler baslayinca tabii yeni rutine alismak vakit aldi.  Ilk iki hafta normal dersime ek olarak 3 saatlik de grad seminar vardi sali gunleri. Toplam 4.5 saat ders oluyordu.  5’te biten dersten (oglen yemek yemeye firsat bulamadigimdan) ac bilac, durmus beyin ve (konusmaktan) agriyan bogazla cikip eve kendimi nasil dar attim, nasil.  Bundan sonraki haftalarda sadece undergrad dersim var.

Bugun bizim evlilik yildonumumuz!  Kocambey sabah “ee, sana kahvaltiya ne yapayim?” deyince dusundum de, yildonumleri hakkindaki genel kani ne garip.  Bahsettigim genel kani evlilik yildonumlerinin erkekler ve kadinlar tarafindan erkegin o kadini tavlayip “kapatmis” olmasinin kutlamasi seklinde geciyor.  Erkekler “bu sene de benimle evli kaldigin icin minnetimi bildireyim” dercesine bir ekstra ihtimamlar, hediyeler (birincisinde su malzemeden, 10.’da bilmemneden, 50.de pirlantadan falan diye giden malzeme listesi bile var) ile kusaniyorlar, kadinlar da “ben Allah’in bir lutfuyum, simart beni bakalim” moduna giriyorlar.  Filmlerden boyle gordum, yoksa yildonumunu ya kutlamiyor etrafimdakiler ya da nasil kutladiklarini bilmiyorum.  Ha bu arada kocambeyin “ee, sana kahvaltiya ne yapayim?”ini bu genel stereotip’e dahil edemem, kendisinin agzindan ilk defa yildonumumuzde duydugum bir laf degil sonucta bu.  Cok ozel bir planimiz yok, dugunumuzdeki pastalarimizi aldigimiz ColdStone’dan pastamiz olacak, kesip kendi kendimize yeriz.  Aksam yemege gidebiliriz, ya da evde kendimiz yiyebiliriz. Ne bileyim, beraber olduktan sonra cok da onemli degil.  Neyse, bu yildonumu muhabbetini birakayim da 1 senelik kocambey gibi tatli ve leziz cevizli kurabiye tarifi vereyim.

Kurabiye olayina bir girizgah yapmam lazim yalniz.  Ben tatli sevmem cok, icim bayiliyor cunku hemen tatli bir sey yedigimde genelde.  O yuzden de kek-kurabiye islerine cok girmedim.  Lakin gecmisimde bir “cevizli kurabiye” var, tey tey teeeey diye andigim, tadi aklima geldikce “ahhh, ne guzeldi, nasil agizda dagilirdi” diye icimi cektirten kurabiyeler.  Allah’in dagi bir gurbet eldeyken oradaki Turk pastanesinde yaparlardi bunu, yolum dustukce (bazen cok uzaklardan gelirdim) bir kutu (1/2 kilo) alir kiyamaya kiyamaya yerdim, yedikce Turkiye’yi ozlerdim, yasadigim zor sartlardan bir iki dakikaligina azad olur, kendimi vatanimda gibi hissederdim.  Oyle kurabiye baska yerde de yemedim.

Gecen yine geldi aklima, dedim dur, mutlaka bir yerlerde tarifi vardir o kurabiyelerin.  Cevizli kurabiye falan diye cok bakindim ama i ih, hic biri o kurabiyeleri uretebilecek tarifler gibi degildi.  Buyuk kismi cevizli kurabiye bile degildi (normal kurabiyenin ustune ceviz koymakla cevizli kurabiye olmuyor).  Sonra ayni siteden iki tarif buldum, benim istedigim cevizli kurabiye citir citir degil agizda dagilan bir kurabiye idi, bu durumda bu iki tarifi harmanlayarak kendi tarifimi uydurup yaptim bir kurabiye.

Ileriye sariyoruz bu noktada. Tarihler10 Ekim 2010’u degil 17 Agustos 2012’yi gosteriyor.  Bu yazinin gerisini degistirecegim, deneme yanilma sonucu -Ani’nin de ustun katkilariyla- ulastigim en guzel cevizli kurabiye tarifini anlatacagim.  Butun denemelerimde cevizli kurabiyelerin tadi cok guzel oluyordu ama bir seferinde lopcuk diye yayildilar, bir seferinde sekeri fazla oldu, cok tatli oldu, su bu derken Ani arkadasindan aldigi bir tarifi paylasti.  Ben o tarifi daha onceki deneme yanilmalarimla goz karari degistirip bu son versiyonunda karar kildim tarifin.  Cok cabuk ve kolay bir kurabiye, misafir geldiginde, bir yere misafir giderken yapiyorum, daha begenmeyen cikmadi.  Cilginsapkaci’nin cevizli kurabiyesi olarak lanse etmek istiyorum, duysun butun internetler.  Iste tarif, en son yapisimda cektigim resimleri de galeri olarak ekleyecegim bakalim.

  • 1 cubuk tereyagi (114 gr. kadar ediyor) -disari cikarip yumusatin onceden
  • 1/6-1/4 cup arasi bir miktarda seker (1/4ten fazla olmasin)
  • 1 cup cekilmis ceviz (1 250 ml’lik bardak=1 cup)
  • 1 cup un (asagidaki notlara bakin ama!)
  • 1 tatli kasigi (veya daha az) sivi vanilya
  • 1/2 tatli kasigi kabartma tozu

malzemeler

Ben su dandik mikserle karistiriyorum daha hizli olsun diye, elle/catalla da kolunuza kuvvet girisebilirsiniz.  Once yagla sekeri guzeeelce karistiriyoruz, krema gibi oluyor asagidaki gibi.

sekerli yag

Sonra icine ceviz, un, kabartma tozu ve vanilyayi ekliyoruz.  Cevizi ben yukaridaki fotografta gordugunuz dandik el blenderi rondosu ile guzeeelce cekiyorum, bayagi unufak olsun.  Malzemeleri birden koymuyorum, yavas yavas koyuyorum yoksa mikser ortaliga savurur.  Biraz un, biraz ceviz koyuyorum.  Ceviz kendisi de yagli oldugu icin unu toparliyor.  Once butun unu yedirip sonra cevizleri koysam hamur once cok sert olur sonra yumusar.  Mikserin motoru dagitmamasi icin boylesi daha iyi oluyor ama su devasa kitchen aid mikserlerden varsa her seyi kasesine bosaltiverin olsun bitsin.  Bir yerden sonra artik miksere gerek kalmiyor, o yerde hamur suna benziyor:

proto hamur

Bu hamur mikserden ilk cekip aldiginizda boyle kirikli/crumbly gorunuyor.  Bu noktada artik  ellerimizi hamura sokuyoruz.  Biraz elle yogurup kivamini kontrol ediyoruz.  Bu noktada genelde biraz daha un ekliyorum.  Kulak memesi kivami lafiyla dalga gecilir ama oyle olmasi lazim ne yapalim.  Unu az gelirse piserken kendini koyuverir, cok gelirse sert olur agizda dagilmaz.  Bu elle yogurma faslinda yukaridaki un/ceviz olculerinin bir anlami kalmiyor itiraf edeyim ki, “ay biraz daha un koyayim” “ay biraz daha ceviz ekleyeyim” diyorum. 1/4er cup daha un ve ceviz ekliyorumdur herhalde.  Genel olarak esit miktarda un ve ceviz koydugumu soyleyebilirim.

Hamur istedigimiz kivama gelince parsomen kagitli tepsimize ufak toplar halinde diziyoruz hamuru. Ceviz arttiysa tepesini banip da tepsiye koyun mesela.  Burada onemli olan hamurlari tam bir yuvarlak/kure yapmak. Yani uzerine bastirmiyoruz kofte yaparken yaptigimiz gibi.  Piserken onlar zaten yassilasacaklar.  Bastirinca yayilip jabba the hutt’u andiran bir goruntuye sahip oluyorlar.  Firini sekil vermeye basladigimda aciyorum, 325 F (kac C ediyor hesaplatin google’a) derecede 20 dakika kadar pisiriyoruz. (Ben 15. dakikada bir kontrol ediyorum).  Onemli olan alti kararmaya baslayinca firindan almak.  Ustunun kizarmasini beklerseniz sert olur.  Iste firin oncesi ve sonrasi.

firin oncesi

firin sonrasi

 

 

 

 

 

 

 

 

Dikkat dikkat!!! Firindan cikinca cok merak etseniz de hic ellesmeyin cunku cok yumusak oluyorlar, parca parca olur, dagilir ellerseniz.  Soguyunca biraz katilasip kendilerine geliyorlar, o zaman spatulayla alin tepsiden.  Parsomen kagidi burada onemli, cunku yagli tepsiye olur da yapisirsa kaldirirken dagilmalari olasi.  Agizda dagilsin, tepsiden alirken degil. Isin puf noktasi neredeyse un kadar ceviz koymak, o kadar cevizle tadinin kotu olmasi mumkun degil zaten.  Omega-3’e doyacaksiniz bu kurabiyelerle.  Afiyet olsun.

Not: asagidaki yorumlar onceki tariflere aitti, fikir olsun diye bakabilirsiniz ama bu tarif iyi, bu tarif guzel.

2 thoughts on “Nefizzz cevizli kurabiyeler

  1. Once bir tebrikler, birer birer devirin boyle seneleri 🙂 Cevizli kurabiye dedin de, ben tam mezun olmadan bizim gruptan bir eleman inanilmaz bir cevizli kurabiye getirdi, agizda dagiliyordu, manyakti (ki ben kurabiye sevmem)! Bu elemanla bizim bir yemek tarifi muhabbetimiz vardi, hemen istedim tarifini (ciizkeyk tarifi vermistim, borcu vardi yani bana :-P), ben evde yazar getirir diye sanirken toplantida sak sak yazdi bir kagida verdi, orada iskillenmeliydim ama iskillenmedim. Yeni evde yeni firinda yaptim, ve cok korkunc oldular yapyagli yayildilar, kurabiye pizzasi oldu, sekerden ve yagdan yenmedi, burada da belgeledim. Sonra da gittim bizim elemana boyle boyle oldu kurabiyeler sen bu tariften emin misin diye sordum. Unu olmasi gerektiginin yarisi soylemis 😦 Dogrusunu daha denemedim ama deneyince haber ederim, senden cesaret aldim simdi 🙂

    • Bu kurabiyeler harbi cok acikli olmus, benim ilk seferkiler de biraz daha yayilsalar bunlar gibi olacaklarmis demek ki. Ikinci sefer bir deney yaptim aslinda, o ikinci seferin tepsisinin fotografindan belli oluyor mu bilmiyorum. Once 1 cuptan biraz fazla un koydum (tariflerdeki bardaklari hep cup yaptim), onlari yuvarladim yuvarladim (ilk iki sira), sonra kalan hamura biraz daha un ekleyip biraz daha yogurup yuvarladim (onlar da sonraki zigzagli dizilmis olanlar). Cok unlu olanlari yuvarlamak zor oldu ama, cunku dagiliveriyorlardi. Pisince de yayilmacilik konusunda digerlerinden daha farkli degillerdi pek. Iste hem yumurta eklesem, hem de ununu biraz artirsam hem daha sekilli olur hem de dagilmazlar diye dusunuyorum, bir dahaki sefere deneyebilirim oyle. Sen de dogru un miktari ile tekrar dene bakalim o kurabiyeyi, adam gibi bir cevizli kurabiye yapana kadar bize durmak yok!
      Dun musemma da bu tarifi denemis, oldu ama pek olmadi diyordu 🙂

Bir Cevap Yazın

