Ilk trimestr sonlanirken

Bugun 12+3 olduk.  Beklenen dogum gunune 193 gun var. Hamileligin ilk trimestri 13-14 hafta suruyor, biz de artik neredeyse tamamliyoruz ilk trimestri.  Seftali boyuna geldi bizim balik (Bursa seftalisi kadar degil ama onlar iri oluyor!).  El ayak parmaklarini kipirdatma (acma kapama) refleksleri bile var.  Ikinci trimestr’a basladigimizda artik butun organlar olusmus oluyor, gerisi o organlarin yavas yavas faaliyete gecmesi, bebenin yaglanmasi ve saire.  Geri kalan 27 haftayi da sag salim atlatsaydik…  Fotografta gobekte bir gelisme gorulmuyor gibi gelecektir size ama ben gobegimin buyumeye basladigini hissediyorum (pantolonlarin dugmeleri kapanmiyor).  Bu kadari gaz olamaz artik.  Artik giderek buyuyen bir hizla sisecek, yavas yavas bu fotograflarda farki farkedeceksiniz 🙂

Bu hafta cok dolu gecti.  Carsamba gununu yazdim zaten, vatandaslik icin yemin torenim vardi.  Pazartesi 1 saat mesafedeki bir sehire gittik is icin, is ogleden sonra 3 gibi gitti, biz de oraya kadar gitmisken yakinlardaki Turk bakkalina gittik.  Bebenin tad alma duyusu yavastan gelismeye basliyor. Deniyor ki annenin hamileyken yedigi seyleri taniyor, dogduktan sonra onlari daha iyi benimsiyor.  Yani benim artik bol bol sebze tuketmem lazim, brokoliye asilmam lazim 🙂 Ama hala pismis sebze fikri cok feci geliyor.  Pismisi birak, soyle buharlanmis sebzeler bile i ih.  Cigden sebzeler ve meyve yiyorum artik: roka-bebek ispanaktan salata, domates, salatalik, havuc, avocado,  seftali, kayisi, kiraz vs. yaz meyveleri.  Bir noktada brokoli su bu yemeye baslamam lazim ama ne zaman olacak bilmiyorum.  Bulantilarim daha yeni yeni geciyor, hala da midem cok bos kalirsa ogurdugum oluyor, cok zorlamak istemiyorum.  Sut urunleri canim benim, peynir, yogurt, sut hem protein hem kalsiyum heyo.

Tad alma duyusu diyordum, Turk bakkali diyordum, saptim.  Turk bakkalindan bir suru ciciler aldik, balikcan da tanisin memleketten yiyeceklerin tadini.  Izmir tulum aldim, tuzlu tuzlu ohhh oyle guzel oluyor ki.  Bir de tursu almistim kavanozda, karisik tursu.  Of cok guzel tursuymus, keske birkac tane birden alsaydim.  O da iste tuzlu tuzlu cok guzel gidiyor.  Hamilelerin tursu asermelerinin sebebi sanirim tuzlu oldugu icin mideyi guzel bastirmasi.  Bir de dondurulmus pogaca, su boregi, baklava falan vardi, aldim hepsinden.  Baklava cok guzel (seyidoglu imis), pogacalar zeytinliydi ben peynirli severim ama tam da aradigim o pastane pogacasi tadini yakaladim mutluyum.  Su boregini henuz yemedim, buzlukta duruyor.  Ucgen yufka aldim, bir ara sigara boregi yapacagim.  Buzluktan cikarip firinda pisiriveriyorum, cok pratik oluyor.  Yapip hazirlamak icin bir ara oturmam lazim basina, tek kulfeti o.  Cekirdek de aldim ama hayrettir ki cekirdek alip yemisligim yok 1 haftadir.  Cay olmayinca cekirdegin de tadi olmuyormus.  Artik birinci trimestr bitmek uzere oldugundan, dusuk riskimiz bayagi bayagi bir azaldigindan biraz daha rahatim.  Gunde 1 bardak acik cay izni verdim kendime.  (Onceden alip hazirladigim decaf cayin fikri bile  midemi bulandiriyor gariptir ki, hic canim istemiyor iyy. Halbuki onceden icerdim, tadi gayet iyi.  Balik sevmedi onu.)  Bugun bir 5 cayi yapayim, bir baklava, biraz cekirdekle 1 bardak acik cayimi iceyim 🙂

Sali gunu ise sabahtan once ebe ile muayenemiz, sonra da NT screening denen ense kalinligi olcumu ultrasonumuz vardi.  Ebe cok tatli bir kadin, aile tarihcemizin uzerinden gecti, dikkat edilecek seyleri not aldi.  Fiziksel bir muayene yapti basitce.  Sonra doppler ultrason ile bebegin kalp atislarini dinletti.  Hep sikayet ediyorum ya iceride neler olup bittigini bilemiyorum diye.  Artik nasil endislenip nasil bastirmissam, kalp atislarini duyunca yine bir hos oldum.  Bir ferahlama, bir rahatlama, bir sevinc.  Zaten ota boka agliyorum malum, yine gozlerim sulandi, ebe mebe olmasa yine hungurt sakirt gidecekti kesin.  Kan testi sonuclarina gore “Sen demir al, ilerki aylarda giderek dusecek bu alyuvar miktari” dedi. Ben de verilen 325 mg ferrous gluconate haplarindan alayim dedim (bu daha mide dostu demir hapi versiyonuymus, ferrous sulfate daha kasiyor kabiz yapiyormus).  Baktigim iki yerde ve amazon’da gonlume gore bir sey bulamadim.  Birazdan cikip bir “health store” var oraya bakacagim.  O dukkandan umitliyim.  Arada da pekmeze, kuruuzume dadandim.  Onun disinda her sey normal gorunuyor dedi, 1 ay sonraya randevu verdi, o randevuda da 4lu test icin kan alinacak.  Kuyruksokumumun ust tarafindaki bel agrisini sordum, normal dedi.  Sorun olmasin da, kaderimse cekerim neaabiyimmm!

Sonra ense olcumune gittik.  Ense olcumu ultrasonunu yapan teknisyen/hemsire suratsizin tekiydi.  10-15 dakika olctu bicti tek kelime etmedi.  Hadi ekranda gordugunu soylemesin, belki bilgi vermemesi gerekiyordur.  Ama bana da iki kelime etmedi jeli karnima surerken “Soguk olabilir!” demek disinda.  Arada elindeki ultrason aletiyle karnima tak tak vuruyordu, bir o tarafa bir bu tarafa bastirip duruyordu.  Insan bir der “bebek kipirdasin diye durtuyorum” falan der.  Ben yine yattigim yerden ekrani falan goremedim.  Once kafami yukari dogru cevirince ekrani asagidan gorebildigim icin izleyeyim dedim ama o acidan hicbir sey gorunmuyordu, karalti falan.  Baktim olacak gibi degil, vazgectim izlemekten veya kadinin suratindaki ifadeden sonuc cikarmaya calismaktan.  Hatunun sessizligi ters bir sey gordugunden degildir herhalde deyip yattim dinlendim.  Sonunda yine 1 dakika ekrani cevirdi iste bebek, iste kalbi atiyor, iste eli kolu dedi. Hareket ettigini gormedim ben ama, yaramaz bana sov yapmadi, bir el sallamadi. Bakin esek kadar olmus fasulyeden bebegim.  Kafa hala kocaman ama vucudu da buyumus bayagi, burada bacaklar falan cok iyi gorunmuyor. Burnu bile var, hehe.

Kocambey o arada yine kadinin arkasindan ekrani gorebiliyordu tabii, bizim balik kiprasip duruyormus, geriniyormus.  Ben hic goremedim bunlari, icime oturdu, kiskandim.  Bir sonraki ultrason teee 20. haftada.  Ama o zamana kadar iceriden hareketlerini hissetmeye baslayabilirim.  O zaman da odesiriz kocambeyle, sen miydin ultrason ekranlarinda hareketli balik izleyen, al ben de tekme yiyorum dirsek yiyorum, iceriden durtuyor “Poke mom!” seklinde.

Kadin degisik acilardan olcum yapip hep 1.3mm yazmis, eger gercekten olcumu buysa cok guzel.  2mm uzerinde soru isareti oluyor, 3-4mm arasi supheli, 4mm uzeri down riskli sayiliyor.  Kadin muayenenin sonunda sordugumuzda soylemedi olcumu, bir yorum yapmadi.  Gecen haftaki kan testi sonuclari ile birlestirip riske bakacaklarmis, risk varsa arayacaklarmis.  Simdi “Aman kimse aramasin, aman bir haber cikmasin!” diyorum devamli.  Dun bir email geldi “Sizin icin kaiser’den onemli bir mesaj” baslikli, Allahim yuregime iniyordu.  Hemen actim, meger bu Obamacare ile ilgili supreme court kararinin size etkisi nedir falan diye bir bilgi emailiymis.  Derin bir nefes aldim.  Simdi gelecek haftayi kotu habersiz atlatabilecegimizi umuyorum.

Onun disinda pek bir olayimiz yok.  Artik normal rutinime donmek, isime gucume bakmak ve yogaya baslamak istiyorum.  Dusuk riskini de bahane edemem artik kicimi yoga mat’e koyup baslayayim once 15 dakika sonra 30 dakika sonra 45 dakika ile.  Yapinca cok iyi oluyor da, iste yapmaya kalkamiyorum bir turlu.  Ha bir de humidifier aldik, ucuz dandik olanlardan almadik biraz paraya kiydik guzel bir sey aldik.  Hava isindikca iyice kuru oldu evdeki hava burnum kuruyor ve kaniyor birkac gundur.  Iyi gelecek bu.  Sonra da bebegin odasinda kullanacagiz zaten.  Kedikizim da kendisi gibi guruldayan bu aletle arkadas oldu gibi.  Bunda aleti hep yattigi sehpanin altina koymamin da etkisi olmustur herhalde.  Bebek geldigi zaman icin lazim olan ama erken alip simdiden kullanmak istedigim bir baska sey de emzirme koltugu.  Bizim koltuklar cok yumusak, biraz gomuluyorum icine, sanirim bel agrima katkisi oluyor bunun.  Bir koltuk takimi degisikligi yapamayacagimiza gore emzirme koltugunu simdiden alip ona geceyim diyorum.

Bu haftaki bebek bultenimiz de bu sekilde, haftaya 2. trimestr’da gorusuruz!

Bir Cevap Yazın

