Beklemece, Isim Secmece

18. haftamizi bekleyerek gecirdik, hala bekliyoruz amniyosentez sonuclarini, bugun 11 gun oldu.  Su anda 17+6’yiz, bu hafta icin yazdigim yazida amniyo sonuclarini soylemek istiyordum ama yetismedi ne yapalim.

Beklemek cok zor.  Detayli ultrasonda baligimiz cok saglikli gorunuyordu, her seyi iyiydi, bu yuzden sonuclar konusunda bir endisem yok ama insan bilmek istiyor her halikarda.  Hamile kalmaya calisirken her ay bir 2ww (2 week wait) olurdu, yumurtlamadan adet baslangicina olan sure.  O sure icinde oturup tutturduk mu tutturamadik mi diye bekliyorsun, vucuttaki her seyi hamilelik belirtisi olarak yoruyorsun.  Bu 2 haftalik bekleyisi cok kereler yasadim, simdiki de baska turlu bir 2ww.  Bir terslik cikmayacagina inandigim icin bu bekleyis hamilelik oncesindekilere gore daha zor degil.  Gerci amniyo sonrasi endise dolu ilk birkac gun on 2ww’e bedeldi.  Neyse iste, netice itibariyle bu haftasonuna kadar bir sonuc almaliyiz, bekleme uzadikca merak yuzunden ikinmaya basliyorum!

Sonuclari alinca tam rahata erecegim, simdiye kadar bebekle ilgili her seyi askiya almis vaziyetteydik biraz.  Cok hevesli olsam da bir cop bir sey almaya elim varmadi, isim arayislarinda bulunmadim cok.  Amniyo’yu kazasiz belasiz atlattigimiza inandigimiz bu hafta artik bu heveslerime dizgin vurmaktan vazgectim.  Canim sikildikca isim dusundum, bir listeye yaptim ona basladim.  Haftasonu bir iki alisveris icin avm’ye gitmemiz gerekti, oradaki babies’r’us’a da gittik.  Bir sey alacagimizdan degil, ne var ne yok bakmak istedigimden.  Park yataklara, car seat carrier’lara (iskelet olanlar) baktik.  Emzirme koltugu denen muthis icatlari oturup denedik -lakin o dukkanda benim begendigim koltuklar pek pahaliydi, kendisi 600 ayak sehpasi 200 dolar falan, ohara.  Edinmeyi dusundugumuz esyalara bakarken “aaa, boyle bir sey varmis, ne iyi fikir” dedirten seyler de gorduk.  Alisverise basladigimda buna ozel bir post yazarim artik!  Butun ogleden sonra dolandik ama aldigimiz tek sey benim buyuyen uzuvlarima uygun ic camasiri oldu.  Allah insani dar donla sinamasin sekerim.

Isim bulma konusu ise biraz ikircikli.  Arkadaslar var, cinsiyetini ogrendikleri anda “ismi de bu olacak” diye isimleri soyleyiverdiler, guzel de isimler bulmuslar.  Ben daha hamile falan degilken kocambeyle ikimizin isminin karisimi olan bir kiz ismi buldumdu (varolan bir isim, ben uydurmadim!), “Kiz olursa onu koyariz” diyordum ama is basa dusunce insan “Ay biraz daha dusuneyim, daha guzel isimler bulabilirim belki” diyor.  Tabii Amerika’da olusumuz ve bebenin Amerikan olmasi, burada buyuyecek olmasi durumlari isimlerde seceneklerimizi daraltiyor.  Kriterler: 1. Icinde ç, ş, ı, ü, ö gibi harfler olmayacak (hic kinamayin, hayatin gercekleri, bu harfler zorluk ve problem cikariyor), 2. Turkce olacak ama Ingilizce (veya diger dillerde) kotu bir anlami olmayacak (hursit-horseshit, mert-merde olayi), 3. Anglofonlar tarafindan okunusu ve telafuzu orijinaline mumkun oldugunca yakin olacak. 4. Amerika’daki Turklerin cogunun kullandigi Defne, Deniz, Yas(e)min, Selin, Melis gibi isimler olmayacak (Ela istisna olabilir).  5. Turkiye’de asiri populer, dogan 10 bebekten 1ine verilen isimlerden olmayacak (populer isim kurbaniyim kendim, sinifta 5 ayni isimde kizdik, hicbirimizin gobek adi da yoktu)- Ecrin, Derin, Duru, Ada, Su’lu isimler, Beren, Irem out.  6. Yakin ailemizde (yegenler, kuzenler) olmamasi lazim isimin tabii (Emre, Ece, Tuna, Pelin, ve malesef Zeynep out). Onerilere acigiz, listemize ekleriz, sonra eleye eleye bir isimde karar kilariz onumuzdeki aylar icinde.

Bu arada bizim zilli balik iyice “Ben buradayim, alooo!” diyor.  Arada kiprastigini hissediyorum, giderek daha sık hisseder oldum.  Pit seklinde bir vurus oluyor genelde, yeri hep degisiyor.  Gecen gece actik Curiosity’nin Mars’a inisini izliyoruz, yok atmosfere girdi, yok indi, yok fotograf yolladi derken ben de heyecan yaptim.  O yuzden mi bilmem, bizimki iceriden tekmelerle kutladi bu Mars inisini.  Babasi da elini koydugunda (dogru anda dogru yere koyarsa!) hissedebiliyor bu pit pitlari. Tekmelerden daha guzeli, tekme kadar sık olmasa da arada hissettigim takla gibi hareket.  Tam ne oluyor bilemiyorum, sanirim o iceride donerken basi veya sirti surtunuyor. Tam da icimde balik varmis gibi hissediyorum o zaman.  Muthis bir his, gobegim buyudukce ve hareketleri hissettikce hamileligimi idrak eder oldum.  Daha onceden sadece sikayetlerle idrak ediyordum malum, boylesi daha guzel.  Asagiya gobegin bu Pazar gunku gezimizden goruntulerini ekleyeyim.

Pazar gunu superdi, bizim kuzeydeki daglara ciktik. 1 saat gidiyorsun bambaska bir iklim, bambaska bir doga.  Cok serin degildi, sicakti ama bizim ev civari kaynarken orasi daha guzeldi.  Gol kenarinda yuruyus cok iyi geldi, bir deniz olmasa da su birikintisi insanin icini aciyor.  Gole varmadan yedigimiz muk-kem-mel tamaleleri yaktik azicik.  Gol etrafindaki bir wafflecida gocuman dondurmali neyli waffle yiyerek erittigimiz kalorileri (ve fazlasini) geri aldik.  Sonra kocambeyin yamac parasutu yaptigi kalkis mekanina gittik, tepelik yer, manzarasi guzeldi.  Sonra o civarda bir gol kesfetmisti internetten kocambey, web sayfasi enteresan gorunuyordu, eve donmeden bir bakalim neymis dedik.  Amaniinnnnn, niye bikinilerle mayolarla gelmedik ki diye cok hayiflandik.  Meger bu ufacik golun etrafi plaj gibiymis.  Okyanustan farkli olarak suyu buz gibi degil.  Millet girmis yuzuyor, surf tahtalari uzerinde yayiliyor, su parki kismi var, 2 kaydirak var.  Niye daha once kesfetmedik ki diye cok tuh tuh ettik.  Girip yuzemedik ama ayaklarimizi soktuk, suyun icinde nasil rahatti ayaciklarimmmm.  Bir ara yuzmeye de gideriz herhalde.  Muthis kesif oldu.

Pazar gunu gezerken her sey iyi guzeldi, midem bile giciklik yapmadi.  Lakin pazartesinden itibaren bir ara gecer gibi yapa kalca agrim nuksetti.  Bu agri gelip gidiyor, niye geliyor, niye gidiyor hic anlayamadim.  Niye gectigini bilsem, yapacagim rahatlatacagim azdiginda.  Bazi hareketler, pelvic tiltler biraz rahatlatiyor, kesin cozum bilemiyorum nedir.  Dun aksam 1/2 saatlik yuruyusumuze ciktik, yuruyus sirasinda cok feci degildi, yuruyebiliyordum en azindan; dondukten sonra iyice beter oldu.  Gece uyurken bayagi rahatsiz etti, yatakta donerken acisiyla uyandim.  Dizlerimin arasina yastik koyup uyudum, o biraz rahatlatiyor ama uyurken yastigi bir yerlere atiyorum. Su hamile kadinlar icin satilan body pillowlardan mi edinsem diye dusunuyorum.  Onceden cok salak bulurdum ama simdi alanlara hak verebiliyorum.

Iste boyle boyle, ha agri cekerek, ha tekmelere heyecanlanarak 18. haftayi bitiriyoruz.  2 hafta sonra 40 haftalik hamileligin ortasina gelmis olacagiz.  Benim sikayetlerim olsa da hamileligin her seyi normal gidiyor, guzel gidiyor.  Su genetik olaylarini da bir ardimizda birakabilsek, her sey daha da guzel olacak.  Hadi bakayim, buraya kadar okuduysaniz commentlere bir isim onerisi yazin gitmeden 🙂

2 thoughts on “Beklemece, Isim Secmece

  1. ya zeynep cok revacta bir isim, ben de cok begeniyorum. kitubi’nin oglu ilgaz’a neptun diye kizkardes geliyor, bence o da cok guzel 🙂

  2. Valla gezegenlerden gideceksek venus koyarim eheh. Neptun nereden cikmis acaba, ben pek tutmadim dogrusu. Zeynep halanin ismi olmasa listede tepelere oynardi ama iste kapilmis 🙂

Bir Cevap Yazın

