Yer yarilsa da icine girsem anlari

Bugun 28+0 olduk, yani 29. haftamiza giris yapiyoruz.  83 gun sonra elimize kimil kimil, tutarken kiracagiz diye korkacagimiz bir bucur gecmesini bekliyoruz.  Emecek, uyuyacak, aglayacak ve iseyecek, elemanin baska da bir isi olmayacak (gazsiz bebek ver yarabbi).  Gecen hafta Dr. Karp’in “the happiest baby on the block” dvd’sini ismarlamistim, o gelmis, dun oturduk onu izledik.  Kitabi var bunun meshur, websayfasi da var.  Amazon’da kitap ve dvd icin yapilan yorumlar cok cesaret vericiydi, kitap icin fazla dolgu var turu sikayetler vardi, biz de isin ozunu gorsel olarak da kapabilelim diye dvd’ye yoneldik.  5s prensibini ogrendik, iyi oldu, insallah gerektiginde uygulayabilir basarili olabiliriz. 5s: swaddle/kundak,  side hold/yan tutus, shush/sussslamak, swinging/sallamak, sucking/emme idi yanlis hatirlamiyorsam.  Bu yontemler bebegin aylardir anne karnindaki yasadigi ortami anne karni disarisinda yeniden yaratma cabasi bir nevi, oradaki gurultuyu, durusu, sıkışıklığı, sallantiyi bebege veriyorsun.  Insan bebegi kocakafali oldugu icin olmasi gerekenden erken doguyormus, o yuzden ilk 3 ay icin 4th trimestr/4. trimester diyorlar.  Bu yaklasim bana mantikli geldi, aklim yatti, uygulamayi deneyecegim gerekirse.  Kundak ve ayakta sallamak bizim kulturde de var, ama bu sistemdeki sallama biraz daha farkli.  Bakalim nasil olacak bizim deneyimimiz.  Cok korkuyorum hic susmadan aglayan bir bebek olacak, susturamayip icimin parcalandigiyla kalacagim diye.

Yavru-balik dogdugunda nasil olacak bilmiyorum ama iceride cok yaramaz su anda.  Gecen hafta dondu galiba diyordum ya, birkac gun cok net tekmeleri yukarida hissettim, sonra ne oldu bilmem kesildi o tekmeler, hissettigim tek hareket asagidaydi, bugun aksam yine yukarida tekmesel hareketler vardi.  Hala takla atacak yer var mi kiz iceride?  Valla doneceksen don, gonlunu eglendir ama vakti geldiginde lutfen basasagi duruyor ol, pasa pasa cik, sezaryene mecbur birakma beni.  Senin icin de en iyisi bu vallahi, guven bana 🙂

Vites degistireyim, baska bir konuya geceyim.  En son ne zaman cisinizi altiniza yaptiginizi hatirliyor musunuz?  Iste size benden bir “gecmis zaman olur ki” anisi.  Benim icin hatirladigim son cisimi kacirma olayi hafizamda dun gibi.  Ilkokuldaydim, daha 1. siniftaydim.  Havalar sogumus, kar yagmis, bir kis gunuydu, Ankara’nin sogugu da meshur.  Kaban, onlugun altina giydirilen kazak neyse de annem onlugumun altina fitilli kadife pantolon giydirmekte israrli idi.  O zamanlarki stil anlayisim simdikinden daha iyi degildi (yerlerde surunuyor yani) ama yine de onlugun eteginin altina oyle pantolon giymekten utandigimi bilirim, bana kalsa sicak tutacak kalin yun kulotlu corap yeterdi ama anneme yetmiyordu iste.  Yine bu kiyafet icindeydim o gun, okuldan eve yuruyordum okul sonrasi, ogleden sonra vakitleri.  Bizim sinifta bir Birsen vardi, evleri bizim apartmana giderken gectigim kocaman tarla gibi duzluk arazinin ortasinda tek katli bir evdi. Simdi oralar kesin en az 10 katli apartmanlar dolmustur, o zamanlar her yer dutluk degildi belki ama boyle bos bos arsalar coktu.  Biz de o gun Birsen’le yuruyormusuz demek ki.

Yerlerde beyaz kar vardi, kalindi da oyle camurlasmis, vicik vicik kar degil, bildigin kalip gibi beyaz kar.  Ama gunesli bir gundu, kar yerde parildiyordu.  Birsenlerin eve geldik, o da iceri girmeden once kapida muhabbete devam etti.  Yani 7 yasinda iki kiz cocugu boyle kapi esiginde uzun uzun ne konusur hic tahayyul edemiyorum simdi, bir turlu dedikoduyu bitirip iceri giremeyen mahalle karilari gibi.  Basta karsilikli konusuyorduk herhalde ama zaman ilerledikce daha cok bir Birsen monologuna dondu olay.  Cunku benim bir sikintim vardi, dikkatim konusmakta, hatta Birsen’i dinlemekte degil, pantolonumun icindeydi.  Zaten okuldan cikarken cisim vardi, disarida sogugun da etkisiyle o sikismislik hissi daha da artti herhalde.  Birsen’le muhabbet uzadikca, o kapi agzinda oyle cakilip kalmis halde vakit gectikce iyice beter oldu.  Abim okulda asla tuvalete gitmezdi, benim oyle kati kurallarim yoktu ama niye gitmemisim o gun bilmiyorum.  Orada o kadar sikismisken Birsen’e niye “Evinize iki dakika gelip tuvaletinizi kullanabilir miyim? diye sormadim onu da bilmiyorum, ayip olur diye dusundum herhalde.  Orada oyle cise sikismis halde sikisip kaldim, ne iceri girip cisimi yapabiliyorum ne de “Hadi ben kactim, baybayy!” diye bir an once kendimi eve atmak icin depara kalkabiliyorum.  Sonunda dayanamadim, tutamadim daha fazla, Birsen hala konusadursun ben istemsizce saliverdim cisimi.  Beni sicak tutmasi gereken kadife pantolon bir an sicacik oldu, hatta buharlar cikti pantolondan, sonra da hemen buz kesti, bacagima degdikce usuttu. Pantolondan suzulup yerdeki karla bulusan damlalar oldu arada, sicakliklariyla karda ufak ufak delikler olustu.

Ben bir yandan basima gelene inanamiyordum, bir yandan “koskoca kizim, nasil altima yaparim?” diye bir utanc ve saskinlik icindeydim, bir yandan da beni lafa tutan Birsen’i sorumlu tutup ona ofke duyuyordum.  Tabii bu ofkenin icinde onun beni bu halde gormus olmasinin verdigi mahcubiyet de vardi kesin.  Oradan nasil ayrildigimi hatirlamiyorum bile, sanirim kendimi tutamayip aglamisimdir biraz eve dogru kostururken.  Annem kucugunu/buyugunu okulda yapmayip, tutup tutup tam dairenin kapisinda saliveren abime alisikti ama beni oyle islak pantolonla gorunce sasirmis olmali.  Neyse ki kizip ya da dalga gecip daha da mahcup etmedi.  Bu olay oyle yer etmis ki kafamda, hala cok net hatirliyorum.  Sonra da yillaaar boyunca bir daha alt islatma sorunum olmadi… yakin zamana kadar yani.

Demin “son cisimi kacirma olayi hafizamda dun gibi” dedim ya, gercekten de dun gibi, daha gecen hafta oldugu icin.  Yakin zamanda bu icerdeki zilli yuzunden onyillardir devam eden altina cis yapmamazlik metremi sifirladim, basa dondum.  Bu rezil bucur alien yuzunden o 7 yasindaki utangaclik, saskinlik, mahcubiyet, yer yarilsa da yerine gecsem hislerini yine yasadim bu yasimda. Simdi de yazinin itirafdotkom kismina hosgeldiniz.

Bayagidir derya kuzumuzun kendini konuslandirmasi idrar kesem icin cok rahatsizliklar veriyordu bazi pozisyonlarda.  Bazen catlayacakmiscasina cisim geliyor, hemen tuvalete gidiyorum, iki gidim cis ya cikiyor ya cikmiyor, mesane bosaliyor.  Bir sey yok yani ama hissettigim sikisma hissi sanki 2 litre su icmisim gibi bir his.  Neyyyssaaa deyip kalkiyorum, daha kalktigim gibi yine ayni sikisma hissi, e simdi bosalttik ya mesaneyi la?  Turkiye’de tatildeyken 7-8 saatlik bir otobus yolculugumuz oldu, otobuste tuvalet yoktu (ucaklarin aksine) ve sadece iki mola veriliyordu, molalar da otogarlarda 10ar dakikalik.  Nasil buyuk bir iskenceydi anlatilmaz, o molalarda karnimi tuta tuta nasil gar tuvaletlerine kosturdum, kimbilir ne komik goruntuydu.  Simdi cogunlukla evden calistigim icin bu mesane baskilari sorun olmuyor, gerektiginde tuvalete kosabildigim ya da gerektiginde uzanip mesaneyi rahatlatabildigim icin.  Disari ciktigimizda da cogunlukla tuvaleti olan yerlere gidiyoruz zaten, market alisverislerimiz benim tuvalet ziyaretlerimle bolunur oldu.  Trader Joe’slarin, home depotlarin “restroom”larinin yerlerini belledim artik.  Lakin basima bir kaza da gelmedi degil, utanc kaynagim olan, metreyi sifirlayan o.

Haftasonu arkadaslara gittik, evlerinde otururken yine devamli tuvalete yollandim.  Cikista kocambeyin bir seyler almasi gerekiyordu, o civardaki magazalara bakalim dedik.  Ross ve TJMaxx’e gittik bulamadik.  O istedigi seyi ararken ben de bebek esyalarina falan bakiyordum dukkanlarda.  Sonra walmart’a gittik.  Walmart kendimizce sebeplerden protesto ettigimiz bir magaza, en son ne zaman bir walmart’a gittigimi hatirlamiyorum bile.  Walmart’in ic duzenini de, ne nerededirini de bilmiyorum o yuzden.  Kocambey yine aradigi seyin oldugunu dusundugu taraflara gitti, ben de bebek esyalarinin oraya.  O arada yine hafiften bu mesane sikismasi hissi basladi ama isimiz bitecek, hemen eve gidecegiz, o kadar kotu degil diye isime baktim.  Lakin hesaba katmadigim bir sey vardi, klima.  Walmart’ta klima son hiz calisiyordu, ortam bayagi serindi, ayaklarim da terliklerle usudu. Ve o serinlik yuzunden hapsuruverdim.  Hapsurmamla bir islaklik hissi peyda oldu.  Islakliga raziydim ama bir de bacagimdan suzuldugunu hissettim.  Soke oldum o suzulme hissiyle, sapir sapir yerlere damlayacak, ortalik batacak iyice rezil olacagim diye korktum.  Aklimda pantolonumdan cikan dumanlar ve kardaki damla delikleri goruntusu capcanli belirdi, aklim cikti iyice.  Neyse ki, dikkat ettim, dizimin altinda hissetmiyordum islaklik, yere de bir sey damlamadi neyse ki.  Elbise giymistim, elbiseme de bir sey olmadi, disaridan bir sey belli olmuyordu ama iceride olanlar beni oyle saskinliga surukledi ki kalakalmisim.  Tuvalete gitmem lazim diye dusunuyordum ama nerede goremiyordum.  O halde cok hareket etmek, insanlarin oldugu taraflara gitmek de istemedim.  Oyle kalakaldim, “Niye boyle oldu ya?” diye kiziyorum, uzuluyorum, utaniyorum, yer yarilsa da yerin dibine girsem modundayim o anda. Kegellik kaslarimi sikiyordum hapsururken, ona eminim ama ayaktayken hapsurunca anlik bir kacirma oldu iste, nasil oldu hala da bilmiyorum.

Ben kalakalmisken beyaz atiyla prensesinin yardimina kosan bir prens gibi kocambey belirdi karsimda. Guluyor muydum agliyor muydum bilmiyorum, “Bana tuvalet bul” dedim, “altima kacirdim, bacagimdan akti!”  Hemen oradaki bir gorevli kadina sordu, gosterdi, kostura kostura gittim.  Her zamanki hikaye, mesane bos, yok bir sey, iki gidim bir sey varmis onu da kacirmisim.  O kalakalma anlarinda bacagima akan cis de kurumus gitmis, tuvalet kagidiyla sildim ettim kuru kaldi kagit.  Neyse ki cantamda yedek camasir tasiyordum (boyle bir olasiligin korkusundan), onu degistirebildim.  Islak mendille yuzeysel de olsa bir temizlik yaptim ve ciktim, bir an once eve gitmek icin.  Eve gelince de kendimi dusa attim.

Iste bunca yildan sonra, su yasimda altima isememin hikayesi.  7 yasima geri dondum, ayni hisleri yasadim.  Buyuk utanc duydum.  Bunu utanmasizca buraya yazmamin sebebi ise iki tane. Birincisi, ayni durumu yasayan/yasayacak hamile kadinlar varsa bunun normal oldugunu soylemek.  Utanc verici evet ama sonra okudum ettim, pek cok kadin bunu yasiyormus, istedigin kadar kegel yap, oldu mu olabiliyor yani, ozellikle de hapsurma, oksurme, gulme gibi durumlarda.  Ikincisi, bu hamile kadinlar icin gecici bir durum ve tamamen bebise yikabilirsiniz sorumlulugu.  “Seni zilli, senin yuzunden dustugum hale bak!  Sen bir gel de soracagim bunun hesabini!” diyebilirsiniz.  Ben etrafa cok rezil olmadan, cok caktirmadan ortamdan fiyabildim ama daha feci bir durum olsaydi da “aaa, suyum geldi” diye durumu kurtarip kacabilirsiniz ortamdan, aklinizda bulunsun.  Sanirim karni yeterince buyuk bir hamile kadindan bosalan sivilar insanlar icin cok sasirtici degil.  Cis olunca “cik cik cik, aa ne ayip”, amniyotik sivi olunca “aaa, yasasin” oluyor ama bu cise haksizlik, cis de steril bir sivimiz, enkaz altinda icilince hayat kurtariyor hem!?

Amniyotik sivi demisken, boyle cis kacirinca “amanin suyum mu bosaldi” diye panik olmamak isten bile degil.  Bizim amniyosentez civarinda, her an suyum bosalacak stresiyle yasarken boyle bir sey gelseydi basima kalpten giderdim herhalde.  Ama bu olanin, hele de hapsuruk yuzunden oldugu icin, ne oldugu cok malumdu.  Sonradan, o utanci uzerimden atinca, dusundum de, bu uluorta altina cis kacirma durumu biraz suyumun gelmesinin provasi gibi oldu.  Suyum geldiginde heyecan yapacak miyim, panik olacak miyim, ne tepki verecegim onlari dusundum.  Sakin, serinkanli bir insanim normalde ama boyle alisilmadik, beklenmedik bir durum oldugunda boyle kalakalmis olmam beni suyum geldiginde sakin kalacagim konusunda suphelere sevketti!!!

Sizlerle boyle utanmaz sikilmaz bir sekilde bu yasimda altima iseme hikayesi paylasiyorum iste.  Olan oldu, anlatip egleneyim bari. Altima isedim, bundan gurur duymuyorum ama vallahi suc bende degil. Ben yapmadim miki derya yapti!!!

Hamile kadinlar utanmasin, altlarina da iseyebilsinler!

Bir Cevap Yazın

