Ama… ama…

Bunlari yazmaya 29+6 iken basladim ama sanirim sizacagim, o yuzden 31. haftamizin basindan devam eder ve post ederim.  Arada zaman atlamalari olursa sonradan devam edildigi icin olacak!

Gecen cuma gunu ebe randevumuz vardi, oncesinde de seker yukleme testi. Sabah erkenden kalktim, ac karnina glukozlu siviyi ictim, sonrasinda da bir sey yiyip icmedim.  Sivi tatliydi, icimi baydi ama oyle kusturacak kadar kotu degildi. Millet bunu icmekte cok zorlaniyormus, ben bir dikiste bitirdim.  Sonra ciktik hastaneye gittik, icecegi ictikten tam 1 saat sonra kan verdim.  Lab’de isimiz bitince yukari ciktik, randevu vaktimiz de gelmisti zaten.

Ebemiz geldi, bir ogrenci ebenin bakmasi hakkinda fikrimizi sordu, olur dedik.  Sonra kendisi de geldi zaten, bizi ogrenciye birakip kacmadi.  Beni tedirgin eden sey bebegin pozisyonu, bir ara tekmeleri gobek deligi hizasinda hissediyordum hickirigi da asagida.  Ama son zamanlarda oyle degil, yine breech’e dondu sanirim.  Rahatini seviyor zilli, yan gelip yatmak dururken basasagi donmuyor.  Elleriyle yoklayip pozisyonu nedir bakmasini istedim ogrenci ebeden.  Bebegimizin babaannesi eski okul kadin dogumcu iki elleyip hemen kafasini kolunu bulabiliyordu karin ustunden. Bu kadincagiz yokladi yokladi, bu basi sanirim dedi.  Off, ultrason icad oldu mertlik bozuldu.  O da, ebemiz de 36. haftaya kadar pozisyonu onemsemediklerini soyledi.  36. haftaya kadar hala yerleri oluyormus, doner, ters doner, yine donermis.  36. haftada ultrasonla duruma bakip ondan sonra bir yol belirlerlermis.  Ben de birkac hafa daha takip edeyim sonra kendi kendime dondurucu hareketlere baslarim diye dusundum.  Bayagi buyuk hareketlenmeler hissediyorum arada, sagdan sola falan geciyor, yeri var demek ki gercekten.

Ogrenci ebe cikip bizi kendi ebemizle basbasa birakmisti, onunla konusurken ogrenci yine iceri geldi, glukoz testi sonucu cikmis dedi.  148 cikmis 😦  Ust limit 140 halbuki.  Bu ne demek oluyor?  Vucudum aldigim sekeri 1 saat icinde yeterince metabolize edememis, insulin direnci var biraz.  Gebelik sekeri/gestational diabetes olup olmadigini anlamak icin bir de 3 saatlik test almam gerekecek.  O testi yarin alacagiz.  Bu gece, su andan itibaren bir sey yiyip icmeyecegim, yarin 9:30dan once hastaneye gidip kan verecegim, sonra yine sekerli sivi icirecekler ve 1-2 ve 3 saat sonra kan alacaklar.  Bunlardan en az 2si limitin ustunde cikarsa gelsin gebelik sekeri, gelsin diyet!!

Bu habere biraz bozulmadim degil, “ama… ama…” diye kaldim, cunku cok sekerli tuketen bir insan degilim, karbonhidrati da azaltmaya calisiyorum.  Gecen gun kocambey arkadaslarda kendi elcegizleriyle kunefe yapti, ilk deneme icin gayet de basariliydi ama biraz tirtiklayip gerisini ona verdim, bitiremedim.  Tatliyla aram hep boyle yani.  Hamilelik oncesi meyveler bile asiri tatli gelirdi, yemezdim, hamilelikte meyve yemeye basladim. Seker toleransim cok iyi degil sanirim, sekerli siviyi ictikten sonra muayene falan derken kahvalti edebilmemiz biraz vakit aldi.  Eve geldigimde bayagi kotu oldum, sizdim kaldim, basim agridi sonrasinda da.  Seker bana yaramadi!!  Neyse canim, kaderimse cekerim, 10 haftamiz kalmis, 10 hafta diyet yaparim gerekirse.

[Carsamba gunu guncellemesi: Bu sabah ac karnina gittik hastaneye, kan verdim, bu sefer 100luk glucolayi ictim, 1-2-3 saat sonra kan alindi, kollarim delik desik oldu.  Bu seferki testten sonra, daha uzun sure ac kalmama ragmen ayilip bayilmadim, bas agrisi olmadi.  O uc saat boyunca bir sey yiyemiyorsun, cok az su icmeye izin var. 12:15te 4. tupu de verdikten sonra cantama attigim susamli cubuklardan yedim hemen, sonra da oglen yemegine gittik.  Sonra eve geldigimizde test sonuclarim cikmisti bile.  Dort deger de normal aralikta, ust limitlerin altinda.  Eger yanlis yorumlamiyorsam gebelik sekerim yok!  Yarin hemsireyi arayip bir de ondan teyid alacagim.  Diyet yapmak zorunda olmadigim icin cok mutluyum.  Yediklerime dikkat edecegim yine de ama diyet zor is! Phew! Simdi, dun yazdiklarima devam.]

Ikinci “ama…ama…” haberi eve geldikten sonra aldim. Iki tup kan almislardi, digeri de cbc denen kan sayimi icinmis.  Cogu kan degerim normal ama  alyuvar ve hemoglobin sayilari sorunlu. Tee ilk trimesterda da boyle cikmis, demir hapina baslatmislardi. Aylardir her gun demir hapi almama ragmen anemik gibiyim.  Bunlar benim degerleri normal insan araligi ile karsilasiriyorlar hala, daha onceden de yaptiklari gibi.  3. trimesterinda hamile bir kadin icin normal aralikla karsilastirmiyorlar.  Internetten baktim, hamile kadinlar icin normal seviyede sayilar ama hemsire arayip demir haplarini ikiye cikar dedi.  Ben de demir hapini ikiye cikarmanin yaninda alis saatlerimi de degistirdim, sabah ac karnina aliyorum falan.  Bu anemiklik de biraz can sikici ama dogrusu onu cok takmiyorum.  Bebege tehlike arzedecek seviyede degil, dogumdan sonra da gayet kendime gelebilecegime eminim (dogumda cok kan govdeyi goturmez diye umuyoruz!).  Demir haplarinin yaninda et tuketimimi artirmaya calisiyorum, bir de yesillik tuketmeye.  Yesillikleri yogurtla yiyemiyorsun yalniz, ona gicik oluyorum.  Hemsire dedi ki bu demir haplari kabiz yapabilir, oyle olursa bilmemne ilaci al.  Amaan dedim kendime, bir o eksikti.  Neyse ki bir de kabizlik icin ilac almami gerektirecek bir durum olmadi, umarim olmaz da…

Ucuncu “ama…ama…” durumumuz ise ayna karsisinda gerceklesti.  Ben bayagidir cok duzenli bir sekilde sabah aksam gobegime krem suruyorum. Simdi neden almisken 2 tane almadim diye kafama vurdugum biotherm biovertegures kremi en sevdigim catlak kremi.  Ben bunu pompali kocaman bir sise olarak aldim, ben aldiktan sonra once out of stock oldu, sonra da kaldirdilar piyasadan.  O boyuta fiyati cok uygundu, simdi el kadar tup icin manyak para istiyorlar 😦  Benim kutu bitince ne yapacagim, daha 10 hafta yani 70 gun var? Hayinsin biotherm, kallessin…  Bir de palmer’s in catlak kremini (losyon degil krem, farki neyse?) kullaniyorum.  Bir de lierac catlak kremini.  Bunlari donusumlu kullaniyorum iste sabah aksam.  Biotherm hem kokusunun hafifligi, hem surme kolayligi hem de surdukten sonra verdigi hisle gonlumun, pardon, gobegimin sultani.  Sonra lieraci seviyorum galiba, kokusu hafif diye ama onun surumde verdigi histen hoslanmiyorum, biraz yapis yapis, bal gibi.  Palmer’s ise kokusu ile kaybediyor, kakao yagi anladik da bu kadar agir cukulata gibi koku rahatsiz ediyor dogrusu. Hamileligin ilk doneminde olsam hic kullanamazdim midem bulanirdi.  Simdi ikinci en cok bunu kullaniyorum cunku fiyati cok ucuz, bitmesin diye kastigim bir krem degil.  Neyse iste, bunca yaglamaya gobegim gayet iyi durumda, tahtalara vuralim henuz catlak patlak degil (ama yusyuvarlak).  Arada kasiniyor ama cildimi parcalayacak kadar bir kasinti yok.

Ama bu demek mi ki hic catlagim yok?  Varmis meger… Uzuntu ve muz kabugu.  Gobege sur sur sur, usengeclikten popoya bir gun sursen iki gun surme sonunda cillop gibi bir gobek ve catlakli bir popoyla basbasa kalirsin.  Gecen sabah baktim popoda kirmizi cizgiler, carsaf izi falan zannettim.  Inceledim, i ih, bildigin g.tu buyutmusum, derisini catlatmisim.  Bohu bohu…  Aldigim kilolara ragmen kucuk gobegim yerine kilolarin nereye gittigi belli oldu!!!  Insan bozuluyor tabii ama n’apalim?  Bu da gazilik madalyasi gibi bir sey, hamilelik madalyasi.  Dogumdan sonra gobegi duzlestirmenin yaninda bu catlaklar ve bacaklarimdaki selulitler icin de ozel muameleler gerekecek.  Amaan, kaygimiz estetik kaygi olsun sekerim, daha buyuk dert gelmesin!!!

Butun bu moral bozucu seylerin arasinda guzel seyler de olmadi degil.  Cuma gunku test-muayene ve kahvaltidan sonra oy verdim!  Asil secim gunu 6 Kasim sali ama erken oylama/early voting denen bir sey var.  Benim de 6 kasim gunu toplantim var bu gecici mekanimiza, evin oraya gidip oy verip gelmem falan da asla mumkun degil.  Boyle bir imkan oldugu icin cok memnunum.  Tam bizim hastanenin yanindaki avm’de erken oy mekani kurmuslar, gittim hooop oy kullaniverdim.  Ne sira vardi ne bir sey.  AVM doluyu, hafta ici, sabah saatleri falan dinlememis gelmis insanlar turluyorlar.  Lakin bunca AVM gezgini olmasina ragmen kimse gidip oyunu kullanmiyordu.  Ben gogsumde “I voted!”/”Oy verdim!” cikartmasi ile dolanirken bir kiside bile gormedim aynisindan.  Secim masalari da bombostu.  Umarim secim gunu oy verirler.  Insanlarin bu kadar umursamaz olmalarina inanamiyorum.  Kocambey ben oy verirken yanimdaydi, fotograf falan cekti, ama ici de icini yedi.  Gorevliler ona “Siz kullanmayacak misiniz?” deyince “Hayir” demek zorunda kaldi.  Ama sonra su yasina gelip yillaaaardir bir kez bile oy kullanmamis olusunun kendisini nasil rahatsiz ettigini bol bol ifade etti.  Bu secimler, kampanyalar vs. hakkinda benden cok takip eder istatistikleri, haberleri ve saireleri.  Ben voter guide’dan dersimi calistim, secimlerimi yaptim, gittim isaretledim, kocambey secimlerle yatip kalkiyor aylardir!!!  Boyle birinin oy verme hakki yok, yazik vallahi.

Diger guzel sey de havuza girisim oldu.  Bizim bu gecici dairenin sitesinin havuzu var.  Hep girelim, gidelim, gorelim diyorduk, hic kicimizi kaldirip gitmedik.  Iki adim da otede, uzak falan degil ha!  Gecen gun baktik, anaa, ne guzel havuzmus. Oyle ufak, dandik, pis degil.  Kocaman, piril piril.  Dun dogu kiyisi kasirgayla bogusurken biz havuza girdik, guneslendik.  Ilk girdigimde “oyyy, cok soguuuuk!” dedim ama icindeyken gayet ilikti, hic usumedim.  Oyle biraz kulac attim, biraz su aerobigi yaptim, su malagi gibi debelendim falan.  En enteresan sey ise sudan cikarken oldu.  Havuzun kenarindaki merdivenlere geldim, trabzana tutunarak basamak basamak cikmaya basladim.  Her basamakta vucudumun bir kismi suyun disinda kaldi.  Dizime kadar su seviyesine ciktigimda birden vucuduma bir agirlik coktu.  Meger vucudum ne kadar agirlasmis, meger bu agirligi tasimak ne zormus, meger suyun icinde olmak nasil hafifletiyormus beni.  Yazin Turkiye’de tatildeyken sudan ciktigimda boyle bir his olmuyordu, o yuzden biraz afalladim.  Havalar guzel gitse de biraz daha havuzun tadini cikarabilsek.  Kasim geldi, cok sansimiz kalmadi artik sanirim!!!

Vakit geciyor, gunler azaliyor… Baby shower icin hazirliklara da yavastan basladik.  Bugun davetli listesini arkadasa yolladim.  Ben onunkini yapmisim 2 sene once, simdi de o benimkini yapacak.  Artik bir an once bu gecici evden geri evimize tasinmayi, evimizi, derya kuzusunun odasini hazirlamayi istiyorum.  Sanirim kasim ortasi donebilecegiz evimize, ondan sonraki toplantilara gunubirlik gelir gideriz.  Evimi, yatagimi ozledim.  Kanepelerimi de (buradakiler sert, zaten kalcam, kicim aciyor, yumusak oturma zemini istiyorum evimdekiler gibi!!)

[Son olarak bir sey daha ekleyeyim: Bugun 3 saatlik beklemede okuyayim diye yanima bir bebek kitabi almistim, arkadas vermisti. Hangisi oldugunu simdi yazmayayim, sona bir ara bu kitaplar hakkinda yorum yazacagim.  Kitabin en basinda doguma hazirlik, dogum ve dogumdan hemen sonrasini anlatan bolumler var.  Cok duygulaniyorum dogum olayi ile ilgili bir seyler okuyunca.  Derya kuzumuzu icimden cikar cikmaz gogsume vermelerini istiyorum (umarim bir terslik olmaz da bu yapilabilinir).  Onun o saskinligini, “lan daha iki dakika once yuzuyordum iceride ne oldu? burasi neresi? bu kim? n’ooooluyo noluyo noluyo salih abi noluyooo?” hallerini gormek istiyorum.  O saskinlik icinde gogsumde kalbimin atisini taniyabilecegini, bunun ve vucudumun sicakliginin onu rahatlatacagini hayal ediyorum.  Gozlerini ilk acisini, ilk goz goze gelisimizi dusunuyorum.  El yordamiyla, icgudusel me.me.mi bulabilecek mi merak ediyorum.  Butun bunlari dusunmek hemen gozlerimi yasartiyor.  Artik gelse de sevsek diye iyice sabirsizlanmaya basladim, meraktayim hem de.  Deminden beri gobegimin alt tarafindan (kucagima koydugum iphone veya bilgisayarla) muzik dinletiyorum.  O da iceride buyuk hareketler yapiyor, asagi, muzigin geldigi yere dogru donmeye mi calisiyor nedir?!? Yarinki tekmelerin pozisyonundan anlariz.]

Bu haftaki maceralarimiz da boyle.  Ama… ama… larla baslayip sonra daha guzel gelisen bir hafta oldu!  Bu haftaki gobek fotografimizi cekmeyi unuttuk, yarin gun isiginda cekip eklerim yaziya.

One thought on “Ama… ama…

Bir Cevap Yazın

