Dandini dandini dastana

Bugun 31+0 oldu balik kizim (Bu hafta yalnizim, fotograf cekimi yapamiyoruz, gobek resmi yok!).  Hala inanamiyorum bu kadar yolu katettigimize, Bir yanim sanki o hamilelik testlerini yapip yapip da babayi aldigim zamanlarda takili kaldi.  Cift cizgileri gorup “yoksa?” dedigimden beri her sey cok cabuk ilerliyor gibi geliyor.  Desktopumda bir ticker var, onda giderek 40a dogru yaklasisimizi gorunce “ne ara balkabagi oldu, daha dun hashas tohumuydu?” diyorum.  Son 9 hafta da boyle su gibi gececek galiba, artik son hazirliklari yapmak lazim.

Haftaya kedikizi da alip evimize geri doneriz diye dusunuyorum, geriye 4 toplanti mi ne kaliyor, onlara da gunubirlik gelir doneriz.  “Nesting” denen “yuva kurma” icgudusu beni iceriden iceriden durtuyor feci halde.  Evi soyle bir temizlesek, bebegin odasindaki her seyi bosaltip halisini derin temizlikle guzel elden gecirsek, karyola ismarlasak, odayi yerlestirsek, dekore etsek… Daha neler neler.  Bu arada bebek ilk 6 ay falan bizim odada yatacak, yani bu bahsi gecen kendi odasini 6 aydan once kullanmayacak bile!

Birkac gundur kocambey yok, kendisini dogu kiyisi turnesine yolladik, islerini halledip Cumartesi donecek.  Yalniz hamilelik zor, daha birinci trimesterdaykendi galiba, yine bir yerlere gitmisti kendisi, ben yalniz kalmistim.  O zaman da kolay olmamisti (bulantilar yuzunden) ama simdi iyice zor.  Ayakkabilarimi baglarken cok zorlaniyorum, egilip kalkmak bayagi zor olmaya basladi. Bulasik makinesini doldurup bosaltmak bayagi guclesti.  Gecen gun comelmis buzdolabina bir seyler yerlestiriyordum, kut diye kicimin ustune oturuverdim dengemi kaybedip.  Kocambeyin yardimi olmadan kalkamadim!  Bundan sonra bir yere gitmesin istiyorum.  Hamileligini yalniz gecirmek durumunda olan anne adaylari icin uzuluyorum, zor bir surec cunku, bir insanin yardimi, destegi gerekiyor.

Ben de bu arada yalniz kaldim iste bir kedi ve bir derya kuzusuyla.  Kedi kendi calip kendi oynuyor her zamanki gibi, sabahlari ve aksamlari biraz fazla cosuyor bu siralar.  Bir de biraz once hamile kaldigimdan beri ilk defa kendi istegiyle geldi, kucagimi yokladi, cikti oturdu.  Gobegim yuzunden (aslinda kendisinin bir dana olmasi yuzunden) pek sigamadi kucagima, o yuzden pek rahat edemedi. Biraz takildi, sonra indi yanima oturdu, uyuklamakta.  Aylardir tabii havalar sicak, ben de hamilelik yuzunden sicagim, hayvancagiz uzak duruyordu.  Simdi artik soba kedisi moduna giriyor.  Kucagima gelmemesinin hamilelik sebepli olmadigi belli oldu, ona sevindim.  Icerideki canliyi hissedip kiskaniyor, ona bozuk atiyor olmasi fikri rahatsiz edici ve uzucu zira!

Icerideki zilli de kendi calip kendi oynuyor aslinda.  Sabah annemlerle skypeta konusuyorduk.  Dedim “Gobek deligimin hemen solunda bir sertlik var, basi midir ki?”  Bebegin basi diye sevip oksadim orayi falan.  Sonra baktim tekmeler yine yukarida.  Daha da belirleyici unsur, asagida hickiriklar!  Enee, bu hatun yine basasagi donmus?  Ben de basini seviyorum diye kicini oksuyormusum meger sabahleyin, hahahah!  Bu pozisyonda oldugunda ya daha cok hareket ediyor ya da ben hareketleri daha iyi hissediyorum, o yuzden hep boyle kalsin istiyorum.  Tabii normal dogum icin bu pozisyonda olmasi gerekiyor, o yuzden de istiyorum.  Yeter diyorum, donme, kal oyle.  Anasi gibi divan patatesi olmayacak mi ne, babasi (ve ikizi amcasi) gibi hiperaktif olur da koltuk tepelerinde gezinirse ne yapariz!!

yogurtsuz ispanakKan sayimimda hafif kansizlik cikti ya, et ve yesil yaprakli sebzeler yemeye calisiyorum.  Sabahlari tahin-pekmezli sampiyonlarin kahvaltisi yapiyorum. Demir haplarimi ikiye cikarttilardi zaten.  Bunlari sut urunleriyle yememeye/almamaya calisiyorum, aksine c vitaminli seylerle yemeye kasiyorum -demir emilimi maksimize olsun diye.  Bu da demek oluyor ki ispanagi yogurtsuz yemem, kofteyi ayransiz mideye indirmem gerek.  Ya, ama ben sut urunlerini seviyorum asil, onlari yemek istiyorum!  Yogurtsuz ispanak ne bicim bir iskecedir!  Bakin soyle bir sey asagi yukari -bu kale+ispanak karisimi, soganlari kocambey dogradigi icin deve gibiler.  Yogurtsuz cekilmiyor yaaa, isyeaaaannnn! Madem yogurtludan gectik, kiymali yapayim bari dedim, kiymali ispanak yapiyorum artik n’edeyim?

Son birkac gundur kalca agrim fenaydi, bugun o daha iyi ama butun gun reflu ile kivrandim, mide berbat.  Bu yazida daha fazla sikayet etmeyecegim.

Son bir sey ekleyeyim, oyle gelebilir ama bu sikayet degil.  Cok feci siziyorum yav!  Gece cok gec yattigim soylenemez, 12yi kesin gecmez, normalde de 10bucuk 11 gibi yatiyorum.  Tee ne zamandir yattigimda bebise ninni soyluyorum iki kuple.  Cocuk benim bet sesime alissin, sonra cikinca sikayet etmesin diye, hem belki sartlanir ciktiginda duyunca “hee, hatirladimm, asayis berkemal!” deyip sakinlesir diye.  Biraz da tabii bebekle bir bag olsun diye, hosuma gittiginden.  Ama bu aralar -tam da bebegin dis sesleri duymaya basladigi, hafizasinin olusmaya basladigi aralar bunlar- ninni bile soyleyemeden basimi yastiga koyar koymaz ciiirrttt kayip gidiyorum uykunun kollarina.  Gecen kocambey “Iki dakika bir email atip geliyorum” dediydi (beraber soyluyoruz ninni), o hooo, o gelene kadar ben kayip gitmisim.  Ustune ustluk ustume ikinci kati ortmeyi de unutmusum, gecenin bir yarisi cilginca titreyerek uyandim.  Cok korkunctu, oyle titriyordum ki kendimden korktum, bana bir sey oldu, bebise de zarari olacak diye korktum.  Ortundum sarindim titreye titreye isindim, iyyy, ne feciydi.  Kocambey gittiginden beri bir kere mi ne ancak soyleyebildim, direkt daliveriyorum.  Uzuluyorum da ama benim uykum bebis icin daha iyi herhalde…

Ninni minni demisken, bu aksam bir yerde linki geldi onume, bayagi zaman once gormustum online ortamda, hee deyip gecmistim.  Bu sefer bambaska anlami oldu.  Sanirim rus elemanlar cesitli ulkelerden ninnileri alip saykodelik animasyonlar esliginde koymuslar youtube’a.  Benim linkini gordugum turk ninnisi, bir klasik, dandini dandini danali bebek, elleri kollari kinali bebek.  Bostana giren danalar olayi yani.  Aha linki BU.

(Embed etmeyi becerebildiysem kendisi de bu).  Buyuk ihtimalle dogru tahmin ettiniz, videoyu acip izlemeye baslayinca ben yine actim cesmeleri (klasiklesti artik!).  Inekle buzagisini gorunce snif snif oldum hemen ya!  Muzik de (girisi ozellikle) biraz fazla duygusal geldi, acikli hatta.  Kadincagiz bebek hayali kuruyor da bostandan dana kovalamak zorunda kaliyor falan, boggguuuuhhuhu.  Sonra bebegine kavusuyor, duble bouhuhuhu.  Normalde boyle seylere aglayan biri degilim ama simdi neredeyse bir bebek resmi gorsem aglayacak kivamdayim.

Tabii bir de anneanne faktoru var duygulanma sebebi.  Ben kucukken dandini dandini dastana, danalar girmis bostana kismini bilirdim.  Anneannem rahmetli de o kismini soylemez, direkt dandini dandini danali bebek kismini soylerdi.  Bebek de degil böbek derdi, sive iste.  Onunki “acin da kapilari yavrum gelecek, elleri kollari altin tasacak” diye devam ederdi gerci.  Neyse iste, anneannem geldi aklima, ona huzunlendim bir de.  Bizim bucur ona benzese ne guzel olur, sirma sacli, mavi gozlu, akca pakca bir kizimiz olur.  Bahti benzemesin, zor bir hayati olmus kadincagizin.  Nur icinde yatsin.  Derya kuzumuz kendisine benzemese de genlerini yasatacak 🙂

Begendim bu ninniyi velhasil, sartlama listemize bunu da alalim, dinletelim bizim zilliye, dogdugunda uyuturken calariz, belki daha rahat uykuya dalar.  Annem dinleyince agliyordu ben de aglayayim demesin de…

Son olarak bir “i approve of this…” seysi: Dun secimler yapildi, baskanlik ve bizim secim bolgesindeki temsilci seciminden cok memnunum, oh yani.  Bu ulkede yasayan bir kadin olarak, mustakbel kiz annesi olarak  Romey baskanligi fikri bile korkunctu, gerceklesmedigi icin cok mutluyum.  Ben oyumu bir-bir bucuk hafta oncesinden vermistim, erken oylamada, o yuzden bu ilk secimimde secim gunu havasi, oy verme mekaninda sira bekleme coskusu yasamadim artik bir sonraki baskanlik seciminde neredeyse 4 yasina gelmis olacak Derya hanimla beraber gidip kullaniriz!

Bir Cevap Yazın

