Listeler, listeler

gobis1206

Bugun 35+3’uz, 32 gun mu ne kaldi!  Nasil gobegim?  Valla buyuyor buyuyor ama sanki bu  bloga koydugum sekilde kirpinca gobek fotograflarini hic buyumemis gibi gorunuyor.  Bu sefer biraz farkli cropladim belki daha iyi belli oluyordur simdi, yarim dunya oldum bence, butun internet alemlerine malum olsun su halim!

Bugun hayatimdan memnunum.  Sabah kocambey pancake yapti, maple (akcaagac?) surubu, ev yapimi krema, yaban mersini ile bir guzel yedik.  Sabah kahvaltisinda klasiklerin disinda bir sey olunca insan daha bir seviniyor.  Ama asil ondan bir saat oncesinde kedikizim uyandirdiginda kalcamin cok kotu agrimadigini, yatakta donup kalkarken inlememe gerek olmadigini, mama vermek (ve demir hapi icmek) icin asagi inerken basamaklari normal inebildigimi farkettigimde mutlu olmustum.  Ha kalca agrim tamamen gecmis degil, hala da biraz topalliyorum, penguen modunda paytak yuruyorum ama bu agrilar basladigindan beri en hafif hali bugun.  Ne oldu, niye azaldi bilmiyorum, bir bilsem, ah, bir bilsem!  Icerideki canavar ne yaptiysa artik?  Dun doktoruma gittim (normal dahiliyecim), dedim agridan geberiyorum beni fizik tedaviye sevket. Sevk etti ama aramalari gerekiyor randevu icin. 1 ay sonraya randevu verirlerse cok gulerim!!

Baska sevindigim bir sey de artik hazirlik alaninda bir seyler yapmaya baslamamiz.  Bu donem gidip geldigimiz, gecici veya surekli kaldigimiz diger daireyi kapattik, anahtari teslim ettik, artik kendi evimizdeyiz hep.  Son bir toplantimiz kaldi, skype’la katilacagim, ondan sonra is guc olarak kafam da rahatlamis olacak.  Evimize donusumuzun serefine bebisin karyola, yatak ve cekmeceli sifonyerini ismarladim internetten.  Ikea’dan, USAbaby’den, babies’r’us’tan bakmistim karyolalar, ya cok “dokunsan elinde kalacak” (ikea) seyler ya da cok agir, masif ve pahali seylerdi.  Biz aslinda Walmart’tan hic hoslasmiyoruz ama bir arkadas oradan aldi karyolayi, o vesileyle gordum, en makul fiyatlar orada.  Ben de online sectim begendigim bir model, dukkana yollayacaklar, geldiginde gidip alip kendimiz yapacagiz.  Onlar gelene kadar odayi biraz adam edebilsek super olurdu ama bakalim, her sey sirayla.  En azindan karyola vs. ismarlandi.

Evet, kafamda binbir liste var, en basta yapilacaklar listesi. Annemler gelmeden yapilacaklar, bebek gelmeden yapilacaklar ve saire.  Kuzum gelmeden yapilacaklardan karyola isini buyuk olcude halletmis oldum, bir de hastane cantasi hazirlamasi var mesela.  Onun icin de target’tan seyahat boyutlu sampuan, vucut jeli, dis macunu, yuz temizleme urunu gibi seyler aldim.  Onlari koydugum torbanin icine gunluk lenslerimden bir kac tane, dus bonesi falan koydum.  Daha konacak 1-2 sey var.  Henuz ortada bir “canta”miz yok ama acil bir is olursa hemen kapabilecegimiz bir torbamiz var!!  Hastane cantasi kendi icinde bir liste, sunu da koymam lazim bunu da diye kafamda donuyor!  Daha onceden verilen, doldurdugum admission formlarini da koymali mesela. Ve daha neler neler.  Aslinda evernote’da yaptigim iki liste var: biri bebek icin alinacaklar listesi biri de hastane cantasina konulacaklar listesi.  Bir dogurayim da onlari yayinlarim buradan, baskalarina da faydasi olsun diye.  Deneyimle sabitleyeyim de listeleri 🙂

Baska bir liste de yemek listesi.  Annemler haftaya bugun buradalar, ucaklari aksam vakitlerinde inmis olacak. Tabii meshur SoCal trafigi ile eve gelmeleri 8i falan bulur herhalde.  Ben de ne zamandir “annem gelse de sunu yapsa” diye kafamda yemek hayalleri kuruyorum.  Mesela dolma, mesela sulu kofte, mesela cigkofte (etsizinden), mesela pogaca, borek, mesela katikli dolma (bulgurlu feslegenli kabak dolmasi), mesela “yuvarlakli” ispanak, mesela lahmacun/pide, mesela manti.  Bunlarin hepsini olmasa da cogunu ben de yapabiliyorum ama anneminki gibi olmuyor iste.  Bazilarini onunki gibi olmuyor diye yapmaya kasmiyorum bile.  Bazilarini yapabilecekken gobegim, agirligim ve agrilarim yuzunden simdi yapamam.  Annem gelince korkarim mutfak mesaisi yapacak bol bol 😦  Kiyamiyorum da kadina, ama azar azar yapar artik bir seyler.  O da kizini, torununu beslemeye geliyor sonucta onca yolu, pisirir bir seyler, ac kalacak degiliz ya!  Cok hevesliyim cok (su saatlerde karnim da acikti iyice gozum dondu zaten).  Tabii korktugum, bu guzelim mamalar evde piserken benim mide yanmalari yuzunden bunlarin tadina varamamam durumu.  Dusunsene anan lahmacun, cigkofte yapmis ama sogan midemi yakacak, ejderha modu olacak diye korkundan yiyemiyorsun!!!

Bu arada yemek arasi verdim, karnim doydu, mayistim. Daha bir iki bir sey yazacaktim galiba ama aklima gelmiyor simdi!

Cok garip bir vaziyetteyiz su anda.  Bu aldigimiz koltugun kolunu cekince ayaklarini uzatabilecegin sekilde kalkiyor alti (bildigin tv koltugu), bizim kedikiz da gelip tam o kalkan yere, bacaklarimin yanina yatiyor.  E, oyle olunca ben o kismi asagi bastirip yerimden kalkamiyorum, koltuga hapis kaliyorum!  Yani indirsem indiririm tabii de, zavalli kedicik uykusunun kim bilir neresinde horlarken langirttt diye altindaki zeminin altindan kaymasini istemem.  Kedikiz bu vaziyette.  Balik kiz ise her zamanki gibi bir yerlerini (kici oldugunu saniyorum) tam sag kaburgalarin (gogus kafesinin alt kisminin yani) altina dayamis vaziyette.  Annem yillar yili sirtima vurdu, kizim dik dur diye. Onun beceremedigini torunu becerdi, istersen kambur dur one dogru, direkt bebek batiyor bogrune!!!!

Oh, keyfim pek yerinde. Icerde kuzum, dibimde kedim, yan odada kocam.  Evi b.k goturuyor, yapilacak bir suru su bu var ama sal gitsin, hallolur bir sekilde.  Bugun ayin 8’i, yarin 9’u. Ocak 9 oldu mu bizimki ya gelmis, ya eli kulaginda olacak.  Boyle dusununce pek heyecanli oluyor!!

Bir Cevap Yazın

