Baby Shower ve daha neler neler

gobis1221

38. haftamizin son gununde “haftanin yazisi”ni yetistireyim, 37+6yiz bugun.  Hala dogurmadim, once onu soyleyeyim!! Cilgin bir kosturmaca isindeyiz, gunler azaldi (15 gun kaldi, ininin ininin inininiiiinnn).  En son annemler gelmeden yazmistim, ondan sonraki gelismeleri hizli bir ozet geceyim.  Gonul uzun uzun yazmak istiyor ama bugun bebek kiyafetlerini yikiyoruz, sonra onlari kurutup, bazilarini utuleyip odaya yerlestirecegiz.

-Annemler geldi, bayagi rahat gecmis yolculuklari. Yalniz geldiklerinin gecesi bir bomba patlattilar.  Meger babam gelislerinden tam 1 ay once kalp krizi gecirmis, anjiyo yapilmis, stent takilmis.  Bana hic soylemediler, bir sey caktirmadilar.  Skype’ta konusurken babam bir gorunup naber deyip obur tarafa geciyordu son zamanlarda, ben de garipsesem de “Ne duskun dizilerine, benimle iki kelam edecegine gecip dizi izliyor” diyordum kendi kendime. Meger gecip uzaniyormus. Gurbette olmaya dair en nefret ettigim seylerden biri bu, memlekettekilerin “Aman uzulmesin” diye kotu haberleri gizlemeleri. Sanki sonunda ogrenmeyecegim, sanki sonradan ogrenince daha az uzulecegim.  Iste hamileyim falan diye soylememisler.  Ama biliyorlar ki soyleseler hayatta gelmelerine izin vermeyecegim, itiraz etmeyeyim diye soylemediler bence.

Doktoru ok demis sozde ama 1 ay once kalp ameliyati gecirmis birinin 13+ saatlik transatlantik ucusa cikmasi akil kari mi sizce?  Bir de buradaki saglik sistemi malum, bizimkilerin burada sigortasi yok. Turkiye’den devlet sigortasi var, bir seyahat sigortasi da yaptirdilar gelmeden ama yani burada bir sey olsa Allah korusun ne olacak? Nereye goturecegimizi bile bilemem.  Beni, bizi nasil bir strese soktular farkinda bile degiller.  Ne bileyim, babaanne onceden gelseydi, onlar 3-4 ay sonra babam daha iyilestiginde gelseydi, basibos ve caresiz kalmazdik ki.  Of ne bileyim.

Annem yazik geldiginden beri dur durak dinlemeden bir seyler yapiyor.  Yemek pisiriyor en azindan, onun disinda orayi burayi temizliyor, ben “ya bosver!” desem de kendine is icadediyor.  Bir yandan o olmasa pek cok hazirligin yarim veya eksik kalacagini bildigimden seviniyorum ama diger yandan da bu yasta kadini bu kadar yoruyoruz diye uzuluyorum.  Ben de bir isin ucundan tutmak istiyorum ama cok mumkun olmuyor.  Her ne kadar su haftaya gore bayagi hareketli olsam da egilip kalkmak zor.  Oturdugum yerden yapabildigim seyleri yapiyorum.

Annem kendini bir sekilde mesgul ediyor ama babam sanirim cok sikiliyor. Cok konzervatif bir yapisi var, burada Turkiye’yi ariyor, her sey Turkiye’deykenki gibi olsun istiyor.  Disarida yiyelim dedik, gelmedi, bana bir ufak pizza getirin gelirken dedi. Halbuki balik yemeye gittik, hem guzel hem onun icin daha saglikli, ondan getirmemizi istemedi.  Vicik vicik pizza alip getirmedik tabii, evde bir seyler uydurduk ona.  Buradaki yiyeceklerden kabul edebilecegi bir tek hamburger, pizza, gayet sagliksiz seyler.  Butun gun online canli Turk tv kanallari izliyor, aynen Istanbul’da yaptigi sey yani!!

– Annemler geldikten sonraki pt gunu randevumuz vardi, ultrason olacak diye cok hevesliydim.  Dogrusu hevesim biraz kursagimda kaldi cunku muayene odasina getirdikleri ultrason aleti dandiklerdenmis, hicbir sey net gorunmuyordu.  Detaylimiz yapilirken doktor soylemeden ben neyin ne oldugunu anliyordum, bunda bir tek kafatasi kemiklerini ve omurgayi ayirdedebildim.  Ne bir el gordum, ne ayak, ne yuz, ne dudak.  Bizim zibidi de pek hareketsizdi, ebe durttu durttu kicini, bana misin demedi. Halbuki her seferinde doppleri bir tekmeyle sonlandirirdik, bu sefer tik demedi, korkmaya basladim.  O gun cok az hareket etti, aksam muzikle, soguk sutle falan anca kiprastirdik.  Diger yandan bu aralar bazi gunler bir oynuyor bir oynuyor, gobek dalga dalga.  Yakalayabildigimde telefonla video cekiyorum, cok komik.  Diyorum “Kizim, oradan degil asagidan cikacaksin, cabalarimiz bu yonde olsun, karnimi delmen zor!”  Muayenemizde sevindirici haber, hickiriklardan da tahmin ettigim uzere kizin basasagi donmus olmasi.  NST yapmadilar, cati muayenesi yapmadilar, kan testimde yine hafif anemi ciktim o kadar demir hapina ragmen, bakteri kulturu sonucunu daha almadim, yarinki randevumuzda soyler herhalde.  Su anda her sey yolunda, her an gerceklesebilecek finish’e dogru yolaliyoruz bakalim.  Kizim artik full insan yavrusu, “Kizim dur su baby showeri falan atlatalim, sonra istedigin zaman gel” diyordum, onu da atlattik, simdi gelsin bir ara.  Ama bu hafta da bize izin versin, odasini, bizim odayi da tam hazirlayalim, oyle gelsin, 2 gunluk bir isimiz kaldi. 🙂  Ben boyle diyorum ama ne sanci ne kasilma, hicbir sey yok.  “Regl sancisi gibi sanci oluyor soyle boyle” dedim, ebem “Gaz sancisidir o” dedi.  Onun tarif ettigi gibi bir kasilma hic yasamadim, yalancisini bile yasamadim.  Bu bizimkinin gec gelecegine mi delalet bilmiyorum.

Bu arada son 1-2 gundur siyatiklerimde baski hissediyorum yine, gecen seferki gibi feci degil, yururken her adimda bir iskence olmuyor sukur.  Fazla ayakta durunca falan aziyor.  Su gobek dusmesi/engagement/lightening denen sey oldu mu anlamadim, midem biraz daha rahat, gecen hafta feci mide yanmalari yasadim, son 5-6 gundur bayagi rahatim.  Yarin tam 39. haftaya girerken randevumuz var sabahtan, bakalim neler olacak?  Ben randevularda hicbir sey olmuyor, bir gobek olcumu, bir doppler, yallah oluyor diye uzuluyordum.  Kocambeyin bir is tanidigi (buradalar, ayni hastaneye gidiyoruz galiba) benimle ayni haftalarda, kanamasi falan oluyormus, devamli hastanelere tasiniyormus.  Yasima ragmen olaysiz, tehlikesiz, risksiz bir hamilelik geciriyorum, buna sukredeyim ben.

– Bebisin karyolalari geldi gecen hafta.  Walmart pek tasvip ettigimiz bir magaza degil ama en uygun bebek mobilyasi oradaydi.  Ne dandik, ne asiri abarti agir mobilya, ne “ben iki gunde dagilirim” diyen ucuzlukta, ne cok pahali.  Carter’s/Summer Infant marka bir karyola-sifonyer seti aldim online.  Gelince actik, kurduk, gayet guzelmis.  Karyola sifonyere gore daha saglam ve guzel geldi, sifonyerin hastasi olmadim.  Isini gorecek elbet ama iste neyse.  Sifonyerin cilasi kokuyordu, iyyy, karyoladan bir gram koku gelmezken sifonyer yuzunden gunlerce odayi havalandirdik.  Daha onceden kurutma makinamizin borusundan gelen fare lesi kokusunu gidermekte ustun performans gostermis “odor eliminator”ler ile (her cekmeceye bir tane koyarak!) bu sorunu da buyuk olcude hallettik.  Bebek daha 4-5 ay orada yatmayacak ama tertemiz yikanmis kiyafetleri falan yerlestirecegiz, kokusunun gitmesi lazim.  Gitti.  Cekmeceleri de yapiskanli kagitlarla kapladik (adhesive liner deniyor ya onlardan).  Simdi sifonyer hazir cicileri koymaya.

– Oda icin bir “perde” cozumu gerekiyordu, bir stor perde ve ustune tul dusunuyordum ama gereksiz pahaliya gelecekti ya da ugrastiracakti “custom”/bizim olculere gore yaptirmak.  Amaaan dedik, gittik ikea’ya, aldik bir tul bir kalin perde ve bunlari asmak icin gerekli aksami. Dun kocambey onlari duvara monte etti, biz annemle perdeleri yikadik, utuledik, boylarini kisalttik, sonra da astik. Pek cici oldu.  Bu matkap vs. isleri bitince odayi bir kere daha supurduk (mobilyalar gelmeden home depot’dan hali yikama makinesi kiralayip yikamistik), ve karyola/yatak setini serdik.  Oda pek cici oldu, daha da bitmedi dekorasyonu falan ama yarin oburgun biter.  Esyalari yerlestirecegiz, duvarlara yapistirma susleri yapistiracagiz, cok bir sey kalmadi.

– Bebek odasinda ne kadar malzeme varsa bizim odaya yigmistik hali temizligi vs. yaparken.  Simdi o malzemeleri (salincaklar, ana kucaklari, yurutecler, bilmemneler) yerlerine dagitip bizim odayi da bir temizlemek gerekecek.  Bir kismi (park yatak mesela) bizim odada kalacak, bir iki sey (ana kucagi, yurutec) bebek odasina gidecek, cogu sey (salincak, hoppala vs.) asagi inecek, oturma odasinda olacak.  Evde son bir reorganizasyon, temizlik lazim ama cok derin bir temizlige gerek kalmadi annem sagolsun!

– Baby showerimizi yaptik.  Benim organizator arkadas durdu durdu son haftasonu bir tazmanya canavari modunda herbir seyi halletti.  Ne susler almis, ne bicir bicir seyler.  Iki cocukla (grip mevsiminde iki cocukla demek lazim) bayagi is yapti.  Biz annemle onceden bazi susler yapmistik.  Turkiye’den gelen bebek sekerlerinin sekerlerini koymak, etiketlerini yapistirmak, kedi merdivenleri yapmak vs.  Annem mercimek koftesi, kisir, sutlu bir tatli (yalanci tavuk gogsu muymus neymis), pazi/karlahana sarmasi, havuclu patatesli enteresan bir salata yapti.  Bizim organizator arkadas cupcake ve bebek ayagi seklinde iki pasta yapti (temamiz bebek ayagi oldu tesadufen), baska bir arkadas da bebek ayagi seklinde tatli kurabiye, tuzlu kurabiye ve patlican salatasi yapmis, baska bir arkadas da tortilla boregi getirdi.  Bayagi zengin soframiz vardi.  Ha bir de sebze, meyve tabaklari, kocambeyin guacomole ve chips’i vardi.  Oha, ne cok sey varmis!!!  Iki ayri yemek masasi yapmak durumunda kaldik.

Cumartesi sabahtan annem son mama hazirliklarini yaparken biz de susleme isini yaptik.  Bir tarafa “welcome baby derya” yazisi astik -ki daha onceden benim organizator arkadasim icin yaptigim baby shower’la ilgili yazimi okuyanlar “welcome baby” kismini hatirlayacaklardir!  Baska bir tarafa elbise askisi/camasir ipi yaptik, bebisin en kokos kiyafetlerini astik kuslu mandallarla.  Kedi merdivenleri, balonlar, sunlar bunlar astik yerlestirdik.  Ev biraz fazla pempe oldu ama cok da cici oldu.

Baby shower’in kendisi bayagi eglenceli gecti, pirinc icinde minik catalli igne arama (gozu kapali), gobek etrafi tahmin etmece, harfleri karistirilmis bebekle ilgili kelimelerin dogrusunu tahmin etme, kafanin ustunde bebek resmi cizme gibi oyunlar vardi.  Pirinc icinde catalli igne arama bayagi zor is, insan parmak uclarinin daha hassas oldugunu dusunuyor ama i ih.  Bir de hatira ordegimiz vardi, gelenler isimlerini yazdi.  Ordegimize ufak bir tecavuz oldu egosu yuksek bir ufaklik tarafindan ama asetonla izlerini yoketmeye calistik (uzun hikaye).

O kadar insan, coluk, cocuk, shower bittiginde temizligi zor olur diye dusunuyordum ama annem ve arkadaslar sagolsun, bayagi kolay oldu.  Valla kapinin onunu cami kapisina cevirmek durumunda kaldik ama misafirler ayakkabilarini cikarttilar.  Cikartmasalar sonrasindaki temizlik daha kulfetli olacakti.  Cogu Turk oldugu, Turk olmayanlar da daha onceden evimize gelmis, “stil”imizi bilen insanlar oldugu icin sorun olmadi.  Ayakkabi ile evin icine girmeyi medeniyet emaresi gorenlerden degilim.  O halilarda kedi (ve baze biz de) debeleniyor(uz), bebek gelecek o debelenecek.  Tekrar hali yikama makinesi kiralama vs. isi icin de pek vaktimiz yok acikcasi. Neyse.  Temizledik, bitti gitti.  Simdi baby shower’dan bize kalan, hala cikartmadigimiz bazi susler ve balonlar.  Bebis gelene kadar kalsin onlar 🙂

– Dun gece gobek kalibimi cikardik.  Kocambey’e diyorum, “Bunu daha fazla geciktirmeyelim, gobek iniverirse kalibini cikartamadan?” diye.  Dun gece ciktik banyoya serdik kitten cikan naylon ortuyu, yaptik alci kalibi.  Bayagi kolay bir sey, ugrastirmiyor ama hizli calismak gerekiyor cunku bayagi cabuk katilasiyor.  Katilastigi gibi de cikmak istiyor, vucuttan dusmeye calisiyor kalip.  Simdi 1-2 gun kuruyacak, sonra bir “finish” yapilacak.  Bunun icin satilan boya kitleri var, bir ara onlardan alip dekore ederiz ama simdi acelesi yok.  Simdi gobek inmeden yapilacak bir sey de, aldigimiz gobek boyalariyla gobegime desenler boyayip fotograf cekmek.  Masallah gayet sekilli bir gobegim var (tahtaya vur), boyayinca cok cici gorunecek eminim.  Onu da bir ara becerebilirsek bebis gelmeden super olur.

– Baby shower registrymden alinmayip geride kalan seyleri ismarladim, onlar da 1-2 gune gelir. Yasasin Amazon!  Bu geride kalanlarin cogu icin (sanirim prime eligible olanlar icin) 10% da indirim veriyor.  Bugun camasir yikarken farkettik ki eldiven eksikmis, eldiven almamiz lazim.  Son biraz alisverisimiz var yani, cogunu online yapacagim sanirim.

– Hastane cantamiz hala hazir degil, hazir olan seyleri kenara koyuyorum bir torbaya, ama artik bir valize doldurup hazir ve nazir oda kapisinda ya da araba bagajinda bekletmenin vakti geldi.  Gidip bir “terlik” almam lazim ama nasil bir terlik? Sicak tutsun diye kapali bir sey olsa ama akintilar/kanamalar pislenecek, kolay temizlenir bir sey olmasi daha mantikli. Bilmiyorum.

Ay uyku bastirdi. Geceleri biraz kalitesiz uyuyorum sanirim, gunduz de siziyorum boyle olunca.  Bir iki fotograf ekleyip kacayim ben.

Shower favor sekerler Ciciler Shower'daki mamalarin sadece bir kismi Showerdan sus Bunlar bugun yikananlarin sadece bir kismi

Bir Cevap Yazın

