Bugun de dogurmadim…

gobis1227

Biraz once cisimi yapmak icin tuvalette otururken gobegimin alt kisminda bir yuvarlaklik hissettim ve azicik saskinliga ugradim.  Bahsettigim pubik kemigin hemen ust kismi, normalde gayet gergin, duz ve sertti bugune kadar.  Simdi o duzluk yok, yumusakimsi bir yuvarlaklik var.  Dokununca bunun bebegin kafasi oldugunu anlamak cok kolay.  Once sasirsam da ne oldugunu anlayiverince garip bir sevinc kapladi icimi.  Geleyim iki satir yazayim dedim. (38+3 bugun bu arada!)

Hani 28 Aralik’ta dogururum diye tahmin ediyordum ya, 28i geldi gecti ama bebis hala karnimda, kucagimda degil henuz!  28i nereden cikti onu yazayim bari.  Gecen sene bu zamanlar ben Turkiye’deydim, arastirmam icin gitmistim.  Turkiye’ye gitmeden onceki aylarda bebek icin denemeler yapiyor ama her ay kirmizi kart husrani yasiyorduk (bkz: bu da mi gol degil).  Turkiye’de kalacagim 1.5 ay bu bebek isine ara vermis olacaktik mecburen, kafami biraz oradan uzaklastirip ise guce yogunlasmak iyi de gelebilirdi.  Donuste de artik bir doktora gorunuruz diye dusunuyordum.  Turkiye’deki gunlerimden birinde, oyle durup dururken aklimda bir imaj belirdi.  Cok garip bir sey, her gun yasadigim bir sey degil, o yuzden “hoh?” dedirtti, gunduz ruyasi gibiydi iki saniye suren. Ama, hani ruyalar vardir uyandiginizda bile gercek oldugunu dusunursunuz, ruyada hissettiklerinizi hissetmeye devam edersiniz, oyle bir seydi.  Kafamda beliren imgede ben annemlerin evindeyim, kapi calmis, antrede kapiyi acmaya gidiyorum.  Kucagimda bir kiz cocugu var, 1 yaslarinda, tam ben kapiya uzanirken benim boynuma sarilip kafasini o imgeyi disaridan izleyen bana dogru ceviriyor, yuzunu goruyorum.  Uzerinde pembe polar bir takim var cocugun, ceketi beyaz beyaz benekli.  Bebek sari sacli, mavi gozlu, dogrusu benim bebeklik fotograflarimdaki halime benziyor.  Iste boyle 2 saniyelik bir imge canlandi kafamda gecen sene.  Bundan cok etkilendigim icin not etmisim bir kenara, gecen gun baktim, tam 28 Aralikmis ben bunu yasadigimda.  O yuzden 28 Aralik gunu gelir belki dedim!  Bir de 28 Aralik dolunaymis meger, dolunayda daha cok dogum oluyormus.  Ama tutmadi, en azindan tarih olarak!

Her ne kadar bu imgenin, bu icime dogan seyin herhangi bir “prophecy/kehanet” olmadigi ortaya cikmis olsa da kendisine hamileligim boyunca bana sagladigi moral destek icin tesekkur ederim.  Bir kizim olacagina inandim hep bu imge yuzunden, ve oyle oldugunu ogrendik sonradan.  Genetik testlerle falan ugrasir, kotu ihtimallere karsi guclu durmaya calisirken hep bu imgeyi dusundum, ilk icimde canlandiginda hissettigim guzel duygulari yasamaya, canli tutmaya calistim.  Bebegim dogacak, saglikli olacak, beraber Istanbul’a gidecegiz bir kis vakti. Bunu dusunerek zor zamanlari atlattim.  Bu da iste 28 Aralik’in hikayesi!

En son yazdigimdan beri cok vakit gecmedi, biz hala hazirliklarla ugrasiyoruz, bitti denebilir.  Baligimizin balikli odasini hazirladik. Perdelerini taktik, duvar suslerini yapistirdik, karyolasina donencesini taktik, cok suslu oldu coook.  Annem 2-3 gun boyunca utu yapti ve bu ustun cabalari sonucunda dolabimiz ve cekmecelerimiz tertemiz jilet gibi cicilerle doldu.  Bebisin esyalari temiz temiz yerlesince odamiz da hazir olmus oldu!  Yarin bir fotograf cekimi yapalim odada, sonra koyarim o fotograflari.  Henuz hic cekemedim fotograf.

Bizim yatak odasinin bir kosesine yigili cocuk esya ve oyuncaklarini asagi indirdik, odada bir park yatak/playard kaldi, bir de ana kucagi.  Bebis bu playard’da uyuyacak geceleri bizim odada, icine bir playard mattress’i de aldik, o yuzden tahta gibi sert de olmayacak.  Ona uygun lastikli carsaflar da aldik, normal bir besik/yatak gibi olacak iste.  Bizim odayi ve banyoyu da guzelce temizledik, hala 1-2 sey var yapilacak ama bebis icin fark etmez -dolapta yigili kiyafetler icinden bagislanmak uzere secim yapmasi, ayiklamasi gerekiyor kocambeyin mesela.

Hastane cantasini hazirladim, benim ve bebisin malzemeleri hazir gitmeye.  Lakin baba adayimiz isi agirdan aldigi icin onun ihtiyaci olabilecek bir takim kiyafet hazir degil.  Bir de yanimiza alacagimiz atistirmaliklari mutfaktan yukari tasimak lazim. Dogum dersinde bu konuyla ilgli sunlari ogrendik: Hastanede yemek yemene izin vermiyorlarmis ama dogum uzun surebiliyor ve ice chips/buz parcalari ile o kadar sure idare etmek zor.  Dersi veren doula yaniniza hafif atistirmaliklar alin dedi, en azindan baba yesin ac kalmasin.  Biz de susamli cubuk aldik, bir de badem, ceviz, kuru uzum/visne karisimi yapacagiz onlari alacagiz yanimiza.  Bir de dedi ki doula, serumla degil siviyla su ihtiyacinizi karsilayin.  Hindistancevizi suyu (sutu degil suyu) cok iyiymis, elektrod falan sagliyormus. Biz de aldik trader joe’s da satilan zico isimli hindistancevizi suyundan 2 buyuk sise.  Iste butun bunlari bir torbaya koyup yanimiza almamiz lazim ki kapip cikabilelim.  Arabanin bagajinda mi tasimaliyiz bunlari bilmiyorum ki!  Neyse canim, sancilar basladiktan sonra hastaneye gitmeden once evde gecirecegimiz bayagi bir suremiz var, hallederiz eksikleri.  Acil bir durum olmadikca sorun degil, acil durum da olmasin lutfen 😦

Bizim bir arkadas bir ay kadar once dogumunu beklerken ne zaman sanci hissetse hemen dusa girip cikip saclarina fon cekiyor, gerekiyorsa ayaklarina oje suruyordu.  Cok gulerdim onu oyle hayal edince, kostur kostur iki kat egilip ayagina oje falan 🙂  Ben gecen hafta showerdan once manikur pedikure gittimdi, pedikur idare ediyor da eller yine feci oldu.  Ben kendime bir manikur yapayim yarin.  Ayaklarima egilmeye kasamam da masa basinda oturup ellerimle ilgilenebilirim!  Normalde manikurlu gezen biri degilim ama doguma guzel ellerle tirnaklarla girme hevesim var.  Tabii dogum ne zaman olacak belirsizligi olunca zor oluyor zamanlamasi ama iste tuttugu kadar!!!  Bir de gobek boyamizi yapacagiz, fotograflarini cekecegiz, o da bebis dogmadan yapilacaklardan.  28i gecti ya, normal gelis tarihi 9undan once gelmez o zaman diye bir yavsadim, acele etmem lazim hissi kayboldu!

Son 1-2 gundur asagi dogru bir baski hissediyorum, bicak batmasi gibi dogrusu.  Bu sabahtan beridir de belimin alt kismi agriyor, siyatik agrilarima benziyor.  Aslinda yurumem lazim, dogum kolaylastirsin diye.  Ama yapabildigim tek egzersiz pilates topu uzerinde kalca hareketi.  Yapabildigim derken, yuruyebiliyorum ama cok tembelim, kim yuruyuse cikacak 😦   Butun gun alisveris merkezi gezdikten sonra aksam sancisi tutan ve cort diye hizlica doguran kadinlardan olabilmek icin yogun yuruyusler yapmam lazim aslinda.

Bugun sabah aklima sey geldi.  Simdi biz ipadleri hastaneye goturmeyi dusunuyoruz, orada wireless da var, acaba diyorum dogumu liveblog yapma imkanim, firsatim, takatim olur mu?  En azindan ilk basta kasilmalar arasinda becerebilirim sanki, hem vakit gecer.  Transition’a kadar olabilir sanki.  Gorecegiz!

Sizlere bir iki fotograf koyayim kacmadan once: ODTU’lulere destekte bir derya kuzusu, anne elinden yumurtali cigkofte,  ve de ben su satirlari yazarken kedikizimin ayagimin dibinde uzanmis poz keser hali.

deryadaayaktayumurtali cigkofte

kedikiz poz keserken

Bir Cevap Yazın

