Neleroloyor?

Dikkat! TMI ve grafik bir yazi olabilir, erkekseniz belki hic okumamalisiniz.

Ya benim suyum geldi galiba. Emin de degilim. Yani uluorta altima cisimi yapmisligim var biliyorsunuz ama bu biraz daha farkli.

Uzanmistim, balik hareketsizdi sabahtan onu hoplatmak icin muzik dinlettim. Yeterince kiprasti, hatta fazla kiprasmaya basladi (hala kiprasiyor). Guided imagery falan yapiyordum yattigim yerden. Kalkip asagi inip bir seyler yiyeyim dedim. Yastigi bacaklarimin arasindan attim, kalca agrim vardi her zamanki. Yan yattigim yerde dogruldum, birden bir islaklik hissettim. Kalkip tuvalete gittim, donum bayagi islanmisti, cisim de cok yoktu. Sildim, akinti vardi bol bol. Daha onceki normal akintilardan farkli olarak hafif mukuslu, yapiskandi, “mucus plug?” dedim. Kalktim, camasir degistirdim, asagi indim, yine bir islaklik, bu sefer daha az, yine tuvalet, bu sefer azicik kan da vardi. Kesin bir isler donuyor ama agri sanci hicbir sey yok. Asagi inmeden kocambeyi arayip “Sen eve gel en iyisi” dedim (ofisteydi). Gittim hastane cantalarimizi bir gozden gecirdim, eksik bir iki sey ekledim. Bekliyorum simdi, bakalim neler olacak. Eger dogum basliyorsa bu yaziyi update ederim firsat buldukca.

Biraz heyecan yaptim, kendimi sakinlestiriyorum, bir yandan da guluyorum, gele gele yeni yil gecesi mi geliyor bizim kiz ne? Bakalim ne olacak.

* Saat 6ya geliyor, hastanedeyiz. Bende sanci manci yoktu, aradim labor and deliveryi dedim haberiniz olsun suyum geldi galiba, hafif kanli mukuslu akinti da var ama sancilar siklasana kadar gelmeyi dusunmuyorum. Hemsire gel sen gel dedi, gercekten suyum mu gelmis tespit etmeleri gerekiyormus. Degilse yollariz seni geri eve dedi. Biz de torlandik toplandik geldik. Bilmiyorum ne olacak. Hastane onlugunu giydirdiler, yatirdilar, nstye bagladilar bile. Merakla bekliyorum ne olacak, burada kalmak zorunda kalacak miyiz.

Gelirken boyle agirdan agirdan aldik, kirmizi isiklarda onumuzzden gecen western kackini kovboylara gulduk. Doguma gelir gibi degildik dogrusu. Gelismeleri yazarim. Arkadaslarla ne vuzel yeni yila girecektik, burada mi girecegiz 2013e bilmem ki!

* saatler 7:45 gibi. Kaldik burada. Bilmisim, gercekten de suyum gelmis (altima isemedigimi biliyordum). Early labor kismini evde gecirmeyi tercih ederdim ama infection riski var vs diyerek yollamiyorlar. Isin kotu tarafi, ayni sebepten dogumu hizlandirmak istiyorlar. Induce etmek yani. Muayenede 1 cm aciklik, 60% incelme vardi. -3 engagement bir de. 1 cm aciklik cok az arti kasilmalarim cok az ve seyrek. Simdi bir ilacverdiler agizdan, cervixi yumusatacakmis. Bir yarim saat sonra ayaga kalkabilecegim. Geldigimden beri yatiyorum sikildim. Yuruyup hareket edeyim ki bebis asagi insin. Yercekimi isini yapsin.

Koluma da saline lock taktilar, cok rahatsiz. Iki tup kan alip analize yolladilar. Birth planimin uzerinden gectiler. Isin komik tarafi, birth planim onlarin hastane formu, cok manyak istekler yok. Ona ragmen “bunu yapabiliriz, bu da olabilir” falan diyorlar, lutfeder gibi. Ilk bir ebe vardi, bayagi gicikti. Onun shifti bitti, gitti, baska bir ebe gelecek gece boyunca. Insallah daha sevimli biridir.

Dogal dogum istiyordum, evde sanci cekecektim. Dakika bir gol bir, ilaci aldik bile. Pitocini delay etmek istiyorum, normal contractionlarim baslasa da gerek kalmasa.

Bu arada butun bu gunler boyunca gaz sancisi oldugunu dusundugum seyler contractionmus!!

Simdi ilacin etkisini gostermesini bekliyorum. Ebe muayenede fena acitti, kanirtti, ondan sonra kanama oldu normal olarak.

Bakalim kasilmalar ne zaman siddetlenip artacak. Yeni yila bir hastane odasinda girecegimiz kesinlesti!

* 9:30 oldu. Arada 20 dakika kalkmama izin verdiler, iyi oldu, labor ball uzerinde sallandim azicik. Bu kadar oturur/ yatar pozisyonda olmak hic hosuma gitmiyor. Contractionlar geliyor yavas yavas, acilma ne alemde bilmiyorum. Kasilmalar cok feci degil, 50 civari. Annemlerle skype yaptik, feci heyecan yapmis, beni gorunce biraz rahatladi sanirim. Simdilik asayis berkemal.

* 11:45 oldu. Ilac yuzunden fazla kasildim, cok sik geldiler. Bol bol su icerek azalttik biraz. Biraz duzelince nstden ayirdilar, ayaga kalkabildim. Sancilar daha siddetli geliyor ve yanlardan da geliyor. Bu arada guided imagery yaparken kasilmalara oyle etki etti ki hemsire odaya geldi bir sey oldu, kustum falan sanip. Simdi kacip guided imagerye verecegim kendimi :). Acilma su bu ilerliyor mu bilmiyorum henuz.

* saat 2:30 am, suyum geleli 12 saat oldu. Bayagidir nst’ye bagli yatiyordum, kalkmama izin verdiler. Hemsire dogumun kendiliginden iyi devam ettigini, pitocine muhtemelen gerek kalmadigini soyledi, sevindim buna. Acilma, engagement ne kadar bilmiyorum. Bu arada hemsire geldi, yine bagladi beni ama oturabiliyorum koltukta, yatmam gerekmiyor. Arada kustum ettim, dogal lavman da oldu, umarim ortaligi batirmayacagim :).

Bir 20 dakika icinde acilmaya bakacaklar, umarim ilerleme vardir da daha ilac. Sancilar gelip gidiyor ama? Yatarken daha sikti, oturunca daha seyrek gelir oldu. Kocambey de yatti yataga biraz uyku alsin diye. Bakalim bir daha guncelleme yapabilecegim.

*********
1/1/2013 8:07am
Dunyanin en guzel yeni yil hediyesi kollarimizda! Kendisi 3010 gr ve 48.26 cm. Gayet saglikli, ellerinizden oper 🙂

En son yazdigimdan sonra isler bir garip gelisti. Basta gayet moral bozucuyken sonradan bir surpriz yapti baligim.

En son acilmaya bakacaklardi, baktilar, bayagi cesaret kiriciydi. 3cm acilma, 75% incelme ve -2 pozisyondaydi. Ilactan sonra guzel contractionlar geliyordu, ama yeterli acilma saglamamisti. Sancilar giderek sertlesmeye basladi, artik guided imagery, nefes su bu ise yaramaz oldu. Geldiginde kocambeyin elini siktim kemiklerini kirarcasina. Agrim coktu ama aralari acilmaya baslamisti. Hemsire geldi dedi ilacin verdigi guzel kasilmalari vucudun devam ettirmedi, bu boyle cok uzun surebilir, pitocin almayi dusunebilirsin, isler daha hizli ilerler. Biz dusunduk, zaten ta basinsan tamamen dogal bir dogum sansimizi suyun gelmesiyle yitirmistik. Ayakta hareket edemiyorduk.

Ay, durun skin to skin yapcaz, sonra devam ederim!

Cok -nasil tarif edecegimi bilmiyorum, sonra anlatinca kendi sifatinizi girin- birkac gunden sonra evimizdeyiz. Isler biraz biraz yoluna girdi de yazabiliyorum.

En son yazdigimda pitocin’e karar vermistik, acilma olmuyor, bir nevi bosuna sanci cekiyordum. hemsire ile bir pazarlik yaptim bir nevi, once epidurali alacagim, uyusma baslayinca pitocinin sancilari devreye girip acilmayi saglayacakti. Sonra agrisiz push push ve bebekkkk olacakti, cok akilliiyim ya ben! Hemsire evet olur boyle, ben getireyim serum dedi, ebeye de pitocin mitocin haber vercekti. Ebe geldi, evet dedi, iyi bir karar, hizlandirmamiz lazim. Ama 5 cm acilana kadar epidural alamazmisim, pitocini onceden verip isler yoluna girince epiyi dayayacaklardi.  Bakti, aciklik yeterli degil, ve suyum gelmis ama delik cok ufak oldugu icin azicik sizmis, gerisi duruyormus.  Cervix agzinda balon gibi sismis duruyormus amniyotik sivi.  Ben bunu bosaltacagim dedi, bir plastik sis gibi bir seyle cort bosaltti.  Hic aci falan hissetmedim, sadece sorr diye ilik bir su bosaldi onu hissettim.  Hemen temizlediler ortami.

Korktum ama artik ne olacaksa olsundu, takatim kalmaliydi itme evresi icin de. Kocambey senin kararin diyordu. Sancilarim artiyordu siddet olarak, epidural bir an once verilsindi! Pitocin isler daha da sancili yapmaya basladi. Sancilar arasinda dinlenemiyordum bile, siklasmislardi. Yalvariyordum her seferinde kocambeye, epidurali taksinlar artikkk diye. O da uykusuzluktan iyice serseme donmustu, hi hii diyordu, sikayim diye elini veriyordu.

Bir ara bir olctuler cervixi, 4 cm aciklilk olmustu. Yuzde yuz incelme ve -1 station vardi ama o 5 cm yoktu, 4te kalakalmistim. Saniyorum sabah 6 gibiydi. Agrilar iyice deli ediyordu, yatakta soluma donmus devamli inliyordum, nefes almaya calisiyordum derinderin ama canim cok yaniyordu. 4 cm. 10 olup dogurana kadar ne ederimdiye dusunuyordum, ogleni gecer diye dusunuyordum.

Arkasi yarin.

Derya Hanim biraz guzellik uykusuna yatti benim de cok uykum yok, hemen devam edeyim, bilgisayar basinda daha hizli yazabiliyorum ne kadar cogunu anlatirsam o kadar iyi 🙂

Ben 4 cm’de takilmis, agri icinde inlerken (bagirip cigliklar atmadim simdi Allah icin) artik isyanlari oynamaya basladim, hadi artik 5 cm bekleyemeyecegim diye.  Iki saatten fazladir cok sanci cekiyordum.  Ebe de o arada baska bir doguma girmis, hemsire gelip gidiyor.  Ebeydi 5 cm’de israrli olan, hemsirenin oyle bir direnci yok gibiydi, ben anesteziste haber verecegim falan dedi, yarim saat icinde takilir dedi.  Bu arada ben agrilar disinda afedersiniz makat tarafinda baski hissediyordum.  Butun gece sancilarla kusmustum zaten,  midede bir sey yokken kusulabildigini de tecrubeyle ogrendim.  Ayrica onceden barsaklar kendilerini bosaltmislardi, dogal lavman olmustum resmen, ve bir sey de yemeye takatim yoktu.  Yattigim yerde sanirim azicik iki numara yaptim, ya da bana oyle geldi, agri icinde tam ne oldu anlamadim. Hemen utanarak hemsire cagirdim, dedim “galiba biraz iki numara yaptim” “hic sorun degil” dedi, pit pit suyumu bosalttiktan sonra yerlestirdikleri havluyu ve altimdaki naylon ortuyu topladi yenisini serdi, bir sey olmus muydu hala bilmiyorum.  O arada dedim, boyle bir baski var.  Ikinma zamani geldigini belirtir bu baski, okudugum her sey bunu soyluyordu, ama 4 cm’de hayatta ikinmamam gerekiyordu, o da beni korkutuyordu, aman bebege bir sey olur diye.  Hemsire once normaldir demisti, bebegin basi asagi indikce makata baski yapabilirmis.  Ama benimki bildigin “uc haftadir cikmadim, hayatimin en buyuk kakasini yapacagim” turu bir histi.  Hemsire epidural icin serumlari falan hazirlarken (ve ben sirf bu hazirliklarla biraz huzur bulurken (“epidurale az kaldiiiii!”) “Ya dur son bir kez acikligi kontrol edelim” dedi.  Bu arada onceden yazmadim, su geldiginde enfeksiyon riski arttigi icin asagidan muayene yapmamaya calisiyorlar.  Hatunun muayeneye baslamasiyla yuzu degisti, “Hadi dogum basliyor! Epidurali unut” dedi.  Ben saskin, kocambey saskin, dogrusu hemsire de saskin.  Bir sonraki kasilmayla itmeye basliyoruz dedi, itme/ikinma nasil yapilir onu anlatti.  Hatta bacaklarini kendine dogru cek, soyle tut, ceneni indir derin nefes al, ikin, ikinirken nefesini tut bilmemne.  O arada kasilmalar gelmeye devam ediyordu, ben de kocambey yanimda bir bacagima destek verir vaziyette “e hadi bari! ya Allah!” diye ikinmaya calisiyordum.  Bunlar hazirliklari yaparken cikip gittiler, bir ara bir yandan ikiniyorum yanimda kocambey, bir yandan da, “lan cocuk gelirse kim cekip cikaracak, nerede bu insanlar, ebe yok bir sey yok, hemsire de gitti!” diye bir korku icindeyim.  Hemsire geri geldi, bizim ebe dogumdaymis, hamileligim boyunca 1 kere gordugum doktorum geldi, hoyda bre ikinmaya devam ettik.  Ben itiyorum, bunlar asagida ikin, cok guzel, nefesini tut vs. tezahuratvari direktif veriyorlardi.  Doktor igne yapti asagiya, anladim, geliyor epiziyotomi.  O noktada dogumla ilgili dogal hicbir sey kalmamis, dogum plani falan da yalan olmustu.  Benim de, yoooo, epiziyotomi yapmayinnnn diye yirtincak halim durumum yoktu.  Ya herro ya merro dedim, kendimi ellerine biraktim.  Ikinmak yeterince zordu, bir de isin incik cincigiyla ugrasamazdim.  Derdim bir an once bebegi disari cikarmakti, orada kalip stres olmasindi.

Durust olmak gerekirse kaka yapiyormus gibi hissediyordum ama giderek yanma hissi de geldi, cikiyor herhalde diye dusundum okuduklarimdaki tasvirlerden ogrendigimce.  Gozumu acip bakamiyordum, bu ikinmalari hep gozum kapali yapiyordum.  Sanirim o  “Aaa, 10 cm olmus!” anindan sonraki bir 1/2 saat icinde her sey olup bitmis, bir kafasini bir omuzlarini itecek iki ikinmayla Derya kuzum hooop kucagima gelmisti.

Ben baligimi (ki gercekten balik gibi kayip cikti) gordugum andan itibaren sarhos gibi bir sey oldum.  Direkt kafayi buldum, guluyorum, ama ayni zamanda agliyorum, niyeyse ingilizce aman tanrim, falan diye bir seyler diyorum, bebegi kucagima verdikleri andan itibaren ona garip garip methiyeler diziyorum, elemanlar da o arada agzindan burnundan bir seyler cekiyorlar pompayla (amniyotik sivi).  Rezil kucagimda hem sicti hem isedi, batirdi beni!  Merhabasi boyle oldu.

Genel hatlariyla dogum deneyimim, dogum hikayemiz boyle oldu.  Dogal dogum istemistim, vucudum ne yapacagini biliyor, bebegim de biliyor diye dusunuyordum ama kitapta ne kadar suni mudahale varsa yedim masallah.  Bir kismini uyguladiklarina, uygulamalarina karar verdigime memnunum su anda, pitocini keske daha erken alsaymisim, 1-2 saat bosuna siddetli sanci cekmezdim.  Ebe suyumu patlatirken “ay hayir kendi patlasin!” diye israr etmedigime de memnunum, bu iki suni mudahale dogumu cok cok hizlandirdi zira.  Ama diger yandan beni hastaneye geldigimden itibaren nst’ye mecbur etmelerine, dogru duzgun yataktan cikma, odadaki labor ball’u (yercekimini) kullanma firsati bulamamama gicik oluyorum.  Bebegin streste oldugunu dusunuyorlardi nedense ama bebisin kalp atislari butun gece mukemmeldi, hic de tehlikeli bir durumu yoktu.  Bir ara ritmi duser gibi olmus ben nst bagli yatakta yatmak yerine sallanan koltukta otururken, hemen kalk kalk diye yataga yatirdilar, sola dondurduler.  Daha sonra nst’den 1-2 kere 20ser dakikaligina ciktigimda hicbir sey olmadi ama iste ama oyle nst’ye bagli kaldim.  Wireless nst standart olmali artik.  Kasilmalari gormek, bebek hakkinda surekli bilgi takibi yapmak iyi ama  yataga bagli kalmak kotuydu.

Iste hikayemiz bu.  1/1/2013 saat 8:07den itibaren buyuk bir ask icindeyim, o askin sarhoslugu icindeyim.  Hormonlar altust, goren “aa postpartum depresyonu olmus” der, o sekilde aglayip duruyorum garip garip seylere “artik domates yiyebilirim!” diyerek kahvaltida agzima domates atmak, bebise bakip “bunu ben yaptim, benim icimden cikti” diye dusunmek, dusta ayagini yikarken kalca/kasik agrisi cekmeden rahatca bacagini kaldirabildigini farketmek ve daha neler neler!  Ama baligim sanki otomatik mutluluk salgilatiyor bana (oxytocin?).  Onu ve onu beraberce yaptigimiz babasini hep, her an daha cok seviyorum.

Simdi hayat cok daha farkli, bebis kucagima kondugu andan itibaren her sey degisti.  Hayatimin degisecegini biliyordum ama bu kadarini tahmin etmemistim dogrusu.  Cilesi cok acikcasi, hele bu ilk zamanlar, bu acemilik yuzunden.  Ama her seye deger.

Kuzumla bazi zorluklar yasadik, hala bazi zorluklar yasiyoruz, onun icin endiseleniyorum anne olarak, perisan oluyorum ama elimden gelen bayagi sinirli olabiliyor.  Ama her gecen gun her sey daha iyiye gidecek, buna inancim tam.  Kocambey ile cok iyi bir takim olduk, bu da pozitifligimin baska bir kaynagi.  Bu minicik yaratik bize icimizde ne gibi cevherler ve guc oldugunu bize gosterdi.  Bir de, kendim yaptim diye demiyorum, dunya guzeli bir bebis.  Bloga resmini koymayi dusunmuyorum ama el ayak resmi falan koyarim, daha sonraki bir yazida.

Iste bizim hikayemiz!!!

11 thoughts on “Neleroloyor?

  1. Koko!! Gece uykumdan uyandım, acaba koko ne yaptı diye direk bloguna girdim 🙂 Takipteyiz yani.. Uyur uyanık da olsak ne olduğunu merak ediyoruz:)) Bi avazda diyorum…

  2. Allahim, inanamiyorum, oylesine okurken asagida bebecigin geldigi haberini gordum, tuylerim diken diken oldu, oylesine mesudum!!! Ayrica yazacagim — ama buradan ikinize de asiri asiri tebrikler, kucuk prensese en guzel bir yasam dilekleri…. Ne muhtesem bir yeni yil hediyesi gercekten!!

  3. hikayeni okurken cogu cumlelerin ayni benimkilerdi bende tam bir yil iki gun once neredeyse birebir ayni sekilde bir dogum yaptim. cook icten yazmissin, sevgiyle buyusun derya kuzusu …

  4. Yaa arkadaslar iste boyle. 9 aylik maceramiz boyle sona erdi, simdi bambaska bir macera basiyor. 3 kiloluk mink yaratik koskoca adami ve kadini parmaginda oynatiyor! Ama iste oyle bir parmak ki, oyle guzel ki, insan ugruna dunyalari satabiliyor!

  5. Geri bildirim: Emzirmek | Sapkadan Cikan Tavsanlar

Bir Cevap Yazın

