Neredeyse 1 ay oldu

gobis01

Dun kocambey “Farkinda misin 1 Ocak’tan beri deliksiz uyku uyumadik” dedi.  Geceler gunduzler her vaktimiz -ozellikle benim- bebisle doldu.  Kocambeyin bazi is gorusmeleri var, onlara hazirlanmak icin gunduzleri ofise gidiyor, biz evde kaliyorduk (annemler var iyi ki).  Simdi 1 haftaligina dogu kiyisinda olacak, biz burada onsuz ne yapacagiz gorecegiz.  Zor gececegini tahmin ediyorum, sebebini anlatayim.

Ilk bir iki haftanin cilgin alisma evresini gecirince yavas yavas bir duzen gelistiriyor insan.  Ilk haftalarda emzirmeyi kotarma cabalari (cirpinmalari?) ve uyku duzenindeki degisiklige ayak uyduramamak bayagi perisan etmisti bizi.  Sonra yavas yavas adapte olduk.  Emzirmeyi oturttuk, o konudaki guvensizliklerimiz azaldi (“me.meden sut yetmedi galiba, takviye sagilmis sut versek mi?” turu sorular kafamizi mesgul etmiyor artik).  Oyle boyle bir is bolumu de olustu.  Ben emziriyorum, babasi altini ustunu degistiriyor, anneannesi de evi ve mutfagi ceviriyor.  Aksam 7 gibi ben aksam yemegimi yiyip, bebisi doyurup yatiyorum.  Babasi onu uyutuyor ya da mesgul ediyor (genelde gogsune yatirip bilgisayar basinda isini yapiyor).  Arada yine emmek icin kapimi calsalar da boyle boyle 7-12 veya 1’e kadar az bolunen bir uyku uyuyorum.  Sonra nobeti ben devraliyorum.  Emzir doyur uyumasini um.

Simdi cok sikayet etmeyeyim, kizcagizim uyuyabilirse guzel uyuyor ama uykuya dalma sorunu var.  Cok tilki uykusu uyuyor, uykusunda cogunlukla mikil mikil kivraniyor bir kiprasma halinde.  Eger babasi uyuyor ve benim gozetimimde ise, ben dogru durust uyuyamiyorum, her mikildamada aman uyandi mi diye kalkip piss piss yapiyorum tamamen uyanmasin diye.  Tamamen uyandi mi bir dongu basliyor cunku, emzir, alt temizle, kusmuk temizle, gaz cikar, uykuya dalmasini bekle bilmemne.

Kusmuk demisken, cok dertliyim o konuda.  En cok da kuzum icin uzuluyorum, neden bilmiyorum ama kusuyor, kustugu kadar da agzina gelip geri yuttugu var.  Bunlar onu rahatsiz ediyor, cok bariz.  Yatagina egim verdik, yatirmadan bir sure dik tutuyoruz su bu ama engelleyemiyoruz.  Kusma olunca kiyafet degisikligi gerekebiliyor, bu da bebisi uyandiriyor -ya da en azindan o bogazindaki rahatsizlik yuzunden gozleri faltasi gibi aciliyor.  Uykuda kusup bogulacak diye aklim cikiyor, bazen bogazina kaciyor ve oksuruyor mesela.  Korkuyorum bundan ama yapabilecegim bir sey de yok uykularimin kacmasi disinda.

Her seye ragmen geceleri 2-3 saatlik bloklar halinde uyuyabildigim oluyor (2 blok genelde).    Danisman emmek icin uyandirmayin, gece 4 saate kadar acabilirsiniz emzirme aralarini demisti.  Bebis de uyumadan once (1 veya 2den once) cilgin gibi nonstop emiyor bazen, o zamanlar cok rahat uyanmadan 4 saat idare ediyor.  Emmek icin uyanip, yarim saat emip, sip diye uykuya daldigi zamanlar (nadirler malesef) benim ideal gecelerim.  Su anda gunduz uykusunda, 1 saattir mikildaya mikildaya uyuyor, bir iki dakika once gidip pispisladim uyanmayip uykusuna geri donsun diye ama sanirim daha uzun surmeyecek, bakalim gittigi yere kadar.

Bir iki resim eklemek istiyorum o yuzden yazmaya yavas yavas son vermem lazim.  Son olarak minnak kizimin gelisiminden bahsedeyim.  14 gunlukken emzirme danismani tartmis ve dogum kilosunu yakaladigini soylemisti (15 gun icinde yakalamazsa sorun oluyormus).  25 gunlukken doktor randevumuz vardi, bicir 3320gr olmus (3010 dogmustu).  Kilo alimi, kafa buyuklugu, boyu ve saire olmasi gerektigi gibi.  Kendisi minyatur kategorisinden bir bebek, acik minnak ama buyumesi gelismesi normalmis.  Biz kilo alimindan memnun kaldik, ozellikle de sirf emzirerek buyutebildigimizi gordugumuz icin.

Ha bir de, ilk 2 hafta falan zavallim sadece kundak icindeydi, swaddlemeler icindeydi butun gun (ya da ciplak skin-to-skin gogsumde).  Sonunda dayanamadik, gittik birkac newborn tulum aldik, basta bol gelse de yavas yavas dolduruyor iclerini.  Bir aya kalmaz bunlar kucuk gelmeye baslayacak!  Aldigimiz cogu sey 3 aylikti, newborn sizelar da buyuk geliyordu gerci.  Simdi baligimiz buyuyor.  Alisverise gittigimizde yemek de yedik, her sey cok hizli olsa da doktor/emzirme klinigi disinda disarida bir seyler yapmak iyi geldi!  (Arabada emzirme seanslari ile public breastfeeding’e de merhaba dedim iki sefer). Aslinda kassak cikariz da buralarda grip salgini var, herkes hasta, cok risk almak istemiyoruz.  Arkadaslar sira sira hasta oldugu icin onlarla da gorusemiyoruz!  40i cikinca daha rahat olacagiz insallah.

Simdi gidip yemek yiyecegim bu kizcagiz uyurken. Donunce fotolari yukleyip post etmeye calisacagim.

Bir sonraki uyku molamizdan merhaba!

Firsat bulmusken iki satir daha yazayim bari, sonra gidip uyumaya calisacagim biraz.  Annemler burada cok sikildi, degisik degisik sebepler var -saglik gibi, beklentileri bulamamak gibi vs.- uzun uzun bahsetmeyeyim, biletlerini erkene almalari herkes icin daha iyi bir cozum olacakti, oyle yaptik.  Kocambey dondukten 1 gun sonra gidiyorlar geri. Evde cekirdek aile olarak basbasa kalacagiz yani.  Devamli emzirdigim icin ve babam yaninda meme cikarilip bebenin agzina sokulmasina tahammul edecek bir insan olmadigi icin yatak odamizda tikili kalmistik 1 aydir, oturma odamizi ozledim.  Gunduzleri orada takilmak istiyorum bebisle.  Evi biraz bok goturecek, yemeklerimiz de cok alengirli olmayacak (manti, helloooo?!?) ama idare ederiz bence.  Kocambey de bu geziden geldiginde daha rahat olacak.

Kocambey demisken, insan bebek gelince esini daha yakindan taniyor. Cok super baba oldu, onceden de yazmistim, pek duskun kizina. Itiraf ediyorum ki benden becerikli ust degistirme, alt degistirme vs. konularda.  Kiz da onun gogsunde uyumayi cok seviyor, Allah muhabbetlerini artirsin. Ama diger yandan ogreniyorum ki bizim taze baba uykusuzluga gelebilen bir insan degilmis.  Ucak yolculuklarinda falan o kadar dikkatimi cekmemis ama adamcagiz kayiyor direkt.  Dogumda ilk dikkatimi cekti.  Ben orada agridan kivraniyorum, bu bana sikayim diye elini verip kafayi koyup kendinden geciyordu.  Sonra bebisle baslayan uykusuz gecelerde bu zavallim yine kayip kayip gitti.  Bazen bebisi gogsune yatirip beraber uyudular.  Acikcasi basta ben perisan halde gecenin 3unde emzirirken o fosur fosur uyuyunca cok sinir olmustum, dogruya dogru.  Ama sonra iste yukarida bahsettigim nobetlesme sistemini oturtunca artik koymuyor, uyusun istiyorum hatta.  Aksam uyuyunca gece 3te bebek pispislamak cok kotu olmuyor.  Ben bir sekilde bir noktada uyku uyusam kacta uyanik oldugum cok farketmiyor.  Her aile kendi duzenini olusturuyor herhalde, ben taze babamiz bebisle ilgili oldugu icin minnettarim, umursamazgillerden olsa kafayi yer, perisan olurdum herhalde.  Yalniz yuzunu cok goremiyorum kocambeyin bu nobet yuzunden, ozluyorum ayol!  Arada aksam ben uyumadan (emzirirken) beraber 1 bolum dizi izliyoruz, eski hayatimizin aksamlarindan bize kalan bir tek o 40 dakika oluyor!  Bebis buyudukce daha duzgun olacak her sey, ilk hafta ile bu 4. haftamiz arasinda dag kadar fark var, eminim 6. haftada, 3. ayda, 6. ayda hep daha da rahat olacak her sey.  Anne-babalik hep zordur eminim ama bence en zor kismini atlattik.

Bir de mobil aletlere tesekkurlerimi sunarim. Bilgisayari acip onune oturmam cok cok zor, anca boyle kacamak, uyku pahasina.  Ama emzirirken boppy yastik sagolsun handsfreeyim, en azindan tek elim serbest.  Bu durumda iphone ve ipad’le mesgul ediyorum kendimi.  Tamam emen bebegini izlemek cok guzel ama saaaaatttlerce de izleyemiyorsun.  Ben de netflixe sardim, the west wing’e basladim, o diziyi izliyorum gunduzleri emzirirken.  Arada abc app’inden guncel dizi de izliyorum.  Bu mobil aletlerden turk dizi sitelerine girebilsem (flash sorunu) super olurdu ama elimdekiyle yetinecegim artik!

Tamamdir, cilginsapkaci rezene cayini lupletip kacar.  Bebis anneannesinin gozetiminde uyusun annesi de azicik kestirsin.  Babasinin da isleri rast gitsin, tez elden geri gelsin.

1popo 1el 1ayak 1eller photo 4 (6)

3 thoughts on “Neredeyse 1 ay oldu

    • Benim göbek cok büyümedi zaten, bebek çıkınca geri küçüldü. Emzirme sayesinde oldu, hem uterusun cok hızlı küçülmesini sağladı hem de yağlarım süt oldu. Hamilelikte kilomun cogu popoya gitmişti, onlar süt üretimine daha kolay kanalize oluyormuş.

Bir Cevap Yazın

