3 Ay bitti

Bugun 1 Nisan, yani yeni yil bebegimin hayattaki 4. ayinin ilk gunu. Bebeklerin aslinda ilk uc aylarini bir “4. Trimester” tadinda yasadiklarini dusunenlerdenseniz, bizim baligimiz artik onu da bitirdi, bir “yenidogan” olmaktan cikip bir bebek oldu.

oturu-yorum

oturu-yorum

Artik ben buyudum dercesine, her gun yeni bir icatlar, bir numaralarla cikiyor karsimiza zilli. Mesela ana kucaginda arkaya dogru yaslanmis yatarken “ee, sikildim ben!” dercesine dogrulmaya calisiyor. Biraz dirsegini arkaya dayayip kuvvet aliyor ama asil karin kaslari ile yapiyor olmali bu hareketi. Daha onceden biz ellerinden tutunca kuvvet alip dogrulurdu ama bu kendi cabasi. Bumbo seat denen oturaga oturtunca da gayet guzel oturuyor!  Ellerini agzina goturmeye baslamisti ama artik daha isabetli cabasi, bas parmagini agzina sokup sapirtili bir sekilde emiyor!  Neyse ki yuzunu gozunu cok cizmeden, gozunu cikarmadan agzini bulmayi ogrendi. Dun hele 3. Ayini bitirmesinin serefine oyuncak winkelini tuttu, arti agzina goturdu. Bu benim icin muthis sevindirici bir gelisme zira tuttugunu agzina goturebilmek baby led weaning stili kati gidalara gecisin ilk sartlarindan -kendi basina dik oturabilmekle beraber. Sonra bir de ogleden sonra pazar bbq’su/mangal partisi icin gittigimiz arkadaslarin evinde sov yapti. Altini degistirmek icin yere yatirdim. Isimi hallederken arkadas da sag tarafimda ona laf atiyordu. Seninki cok eglenmis olmali, ona dogru donmeye kalkti. Azicik donmesi sasirtici olmazdi da, bu tamamen donmek icin kastiii kastiii, altta kalan sol kolunu kurtaramadigi icin donusu tamamlayamadi ama cok yakindi yuzustu donmeye. Gece uyurken bacaklarini diktigi (gaz cikarmak icin birebir!) ve yan donup biraz yan takildigi oluyordu son zamanlarda ama bu yan donmekten bir adim sonrasiydi.

Artik etrafiyla daha ilgili. Oyuncaklara, kendisiyle konusan insanlara ilgi gosteriyor. Elimi, parmaklarimi yuzune yakin oynattigimda tutuyor parmagimi. Bu arada 3 aylik kiyafetleri emekliye ayirmaya da basladik iyi mi?  Patikli tulumlar en once baayyy dediklerimiz oluyor, cunku bacaklarini geremez oluyor. Sonra pantolonlar kapri olmaya basliyor, alttan citcitli badiler bezini cok sikistirir oluyor. Benim 6 aylik kiyaferleri elden gecirmem, giydirmeye baslamam lazim. 3 ayliklara gecerken dogru durust bir elden gecirme yapamamistim, daha olmaz diye cekmeceden cok gec cikardim bazi seyleri, birkac kez giydikten sonra kucuk gelmeye basladi bunlar. Su anda 6 ayliklardan bir tulum giyiyor mesela (carters marka, cekti azicik). Artik boyuna uygun her seyi askilarla dolabina asiyorum, alip giydirmesi daha kolay, camasir yikandiktan sonra katlama derdi yok, asivermesi de daha kolay.

ergo ergo sum

ergo ergo sum

Nisan sonu bebisi de alip dogu kiyisina ucacagiz birkac gunlugune. Bayagi macera olacak, 3 saat farki uyku duzenini etkileyecek kesin. Ucakta nasil davranir, cok yaygara koparir mi, orada burada gezerken canimiza okur mu bilemiyorum. Buralarda hic disari cikmiyor degiliz, iste arkadaslara oturmaya gidiyoruz, hemen hemen haftada bir kez restorana gidiyoruz, hatta bu hafta yemekten sonra markete de gittik. Genelde carseat ve carseat carrier ile dolasiyoruz ama mahallede yuruyuse cikarken ergo’muzu kullanmaya basladik. Artk infant insert denen ic parcayi kullanmiyoruz, sevmedi onu kuzucuk. Ergo’yu babasi kullaniyor, uyuyor babasinin kucaginda hep.  Ben henuz denemedim Ergo’yu ama. Ben baby k’tan’i denedim birkac kez ama pek sevmedi onu. Daha denesem belki alisirdi ama Ergo kullanabiliyoruz ne de olsa, cok daha rahat. Bir sekilde dolanacagiz dogu kiyisinda birkac gun, 5er saatlik ucuslarimiz olacak. 5 saat boyunca emziririm olmadi ucakta milletin kulaklari patlatmasin diye :). Allah icin, yavrum uslu bir bebek, gazi kakasi cok rahatsiz etmezse, uyku penceresini kacirmadan uyuyabilirse yirtinmiyor. Uzerine olan butun kiyafetleri valize koyup, onyuzbin onlugu yanimiza alip dusecegiz yollara bakalim.

Bu gezimizin amaci yazin tasinacagimiz sehri gezmek, evlere bakmak, sehri ve ortami tanimak. Kaliforniya’dan ayrilacak olmamiza uzuluyorum ama dogu kiyisi da heyecan verici. Amerika’ya geldigimden beri ilk defa bir buyuk sehire bu kadar yakin yasayacagim eger dusundugumuz muhitlerden ev bulursak. Su andan eylul’e kadar cilgin kosturmaca var. Bebek ve kedi sorumluluklarinin ustune, ev bul (al/kirala), ev sat, is bul, tasin… Su anki isimden istifa ettim, 30 haziran itibariyle issizim!!  Umarim o zamana kadar bir is bulacagim, baslangici eylul’de olup iki uc ay issiz kalmam olasi ama kasacagim. Akademiyi birakiyorum, daha dogrusu akademisyenligi. Arastirmacilik veya arastirma merkezi yonetimi gibi bir isler dusunuyorum ama dogrusu bu kariyer degisikliginde benim becerilerime uygun, bulabildigim ilk isi kabul edip, ondan sonra o isi kendime daha uygun, daha hosuma gidecek islere gecmek icin bir adim olarak kullanmayi dusunuyorum. Ilk isim beni cok tatmin ederse o ayri.  Malesef akademik olmayan islerin hemen hepsi icin “deneyim”im yok, gerekirse bir iki sene super olmayan bir iste o deneyim acigini kapatirim.

Akademik pozisyondan vazgecmek zor bir karar, belki hata yapiyorum, belki benim tercih ettigim turden pozisyonlar beni feci mutsuz edecek, akademik isimi mumla arayacagim. Ama su an icin kafam cok rahat, o 7/24 yazmam lazim baskisi ve yazmam lazim baskisina ragmen procrastinate edip onun suclulugunu hissetmek olmayacak hayatimda. Aksamlari, haftasonlari kizima “sen x’le oyalan bebegim, ben bir paragraf daha yazayim/su analizi de yapayim” demeyecegim. Neyse iste, simdi is arama modu on! Cok guzel teklifler alip cok guzel bir pozisyona evet diyen kocambeyi bir de buradan tebrik edeyim.

Boyle iste, bicirimizin aygununde halimiz budur. Gunlerimiz kendisine her an daha hayran, daha asik olarak geciyor!  Iyi ki dogurmusum!

2 thoughts on “3 Ay bitti

  1. vay balik’a bak koca kiz olmus! yeni is aramada iyi sanslar! akademi disindaki (gercek :-P) isin en sevdigim yani aksam odev olmamasi, isyerinden ayagimi disari attigim an kafamda da onunla alakali birsey tutmuyorum, cok guzel, tavsiye ederim 🙂

    • Iste benim en buyuk istegim, beklentim de o. Gun icinde isimi yapip sonrasini evime, kizima rahat rahat ayirabilmek. Bir de senin gibi becerilerime uygun tatmin edici is bulabilsem…

Bir Cevap Yazın

