9 Ay, ay ay ay!

Bizim minnos 9 aylik oldu 1 Ekim’de, yani neredeyse disarida gecirdigi gunler karnimda gecirdigi gun sayisindan daha cok olacak (Babasinin esprisi, ama dogruya dogru!).  Bu arada beni sapsala cevirmeye devam ediyor.  9 aylik bebe koca kadini nasil sapsala cevirir bakin anlatayim:

1. Cok datlu, sirinlik mirinlik yapinca da (mesela kucagimda uykudan uyanma anlari -galp galp galp) insan kendini kaybediyor.  Cocugu yemek isteyip bunu yapmanin imkansizligi ile bir sapsala donuyor.

2. Bizim kiz tam bir findik kurdu, biz normal bebek iste diyorduk ama etraftakiler “Sizinki de pek hareketliymis” “She’s so active!” gibi laflar etmeye baslayinca normalden biraz fazla “aktif” oldugunu anladik.  He aktif olsun ne olacak, sadece ben dogurdugum icin benim gibi divan patatesinden nasil boyle bir sey cikti diye supheye dusmuyorum.  Iste bunlar hep mutasyon!  Yalniz, gun boyu pesinden kosmak imanimi gevretiyor.  Emeklemeye basladi beri tut ki tutabilirsen.  Kucakta da durmak istemiyor gezentiligi tutunca.  Hadi odada oynayalim da olmuyor, vinnn gazlayip salona firliyor.  Salon ise mayin tarlasi gibi iste, ev musait degil, dar, o yuzden kafa goz yarmaya musait.  Bir de kedi var tabii, akinci gibi odasindan firlayip kanepeden sola donup, sehpa boyunca hizla ilerleyip genelde sehpanin basucundaki paspasinda uyuklayan kediye girismeye calisiyor.  Sehpanin altindaki (babaya ait) havacilik dergilerini gorunce durakliyor neyse ki, Nazlikedi dergilere dua etsin.  Dergileri cekip alip daracik yerde oturup “okuyor.” Dergiyi alip kanepenin ustunde ya da odasinda okuyalim desen olmaaaaaz, ille orada okuyacak. Anasi da kafasini sehpaya carpmasin diye sahin gibi tepesinde beklerken helak olsun.  Iste bu kosturmaca yorgunluk sebepli sapsallik yapiyor.

3. Bu aralar uyku konusunda bir degisik isler donuyor, ne oldugunu tam anlayamamis olsam da uyurken kok sokturmesi ve bazi geceler cok uyanip meme almadan uyumamasi kafa bir milyon dolasmami sagliyor ertesi gunu.  Gune sapsal basliyorsun oyle olunca.  Gunduz uykularinda da uykuya dalma sorunu yasiyor bu aralar, memeyi cekistiriyor hatta uyuyamadigi icin sinire kesip mememi isiriyor, benim sucum sanki!! Ilk aylarda emzirirken cektigim acilari yeniden yasiyorum simdi.  Eskiden aksam 7-7:30 arasi uyumus olurdu, bakin simdi saat 8 oldu babasi hala uyutup yatiramadi (iceride ugrasiyor) [Ertesi geceden not: 9u geciyordu sonunda yataginda daldiginda, o sure icinde babasinin sinirlerini lacka etmis, bir sure ben girdim yanina o sakinlesene kadar].  Kac gecedir 9dan once uyumadi.  Havalarin erken kararmasiyla isiga duyarli kizimizin biyolojik saati beni 7de degil 6:30da yatirin diyor olabilir ama aksam yemegi hazirla, yemegi ye, sofrayi topla, uyku rutini yap, yatisa gec… vakit aliyor.  Babasi isten 5 gibi geliyor en erken, yetismiyor.  Bu kosturmacali gunluk rutinler de ayri sapsallik vesilesi. Uyan, kostur kostur kahvalti hazirla, ye, sofrayi kaldir, uykuya yat, uyan, kostur kostur oglen yemegi hazirla, ye, sofrayi kaldir, kiz oynasin pesinden kostur, uykuya yat, uyan, oynasin kostur, baba gelsin aksam yemegi yap, ye, kaldir, uykuya yat (bazen arada banyo yaptir).  Gunduzleri yataga yatirdigimda 30 dakikadan uzun uyuyabilse, soyle gunde toplam 2.5-3 saatlik nap/gunduz uykusu uyuyabilse biraz kendime ayiracak vaktim olurdu.  Simdi o kucagimda uyurken elimde telefonla kitap okuyarak, internet bakarak, bazen sizarak biraz sarj oluyorum.  Dun de Game of Thrones (seride ilk kitap) bitirdim.

Neyse, 9 aylik olduk, uykumuz nanemolla, fildir fildiriz. Emeklemenin otesinde bir seylere tutunup ayaga kalkmaya hastayiz.  Tutundugumuzu birakip taytay durmaya calisiyoruz. (Ucuncu tekile doneyim).  Taytay durma calismalari tam gaz, bugun bir ara bayagiiiii uzun durdu (8-10 sn).  Bugun parkta iki elinden tutunca adim da atti, yuruyus icin iyi bir gelisme.  Daha onceden oyle tutunca oooyle duruyor ya da yere oturup emeklemeye baslamak istiyordu.  Bir ayagi digerinin onune koyup ilerleyebilecegi fikri yeni kafasina dank etti!

Bir de lazimlik olayina giris yapti son hiz.  Diaperless baby diye bir olay var, o kadar ekstrem olmasa da “Neden olmasin?” diye bir portable bir lazimlik aldim, minicik bir sey. Maksat lazimlik fikrine alissin, korkmasin.  Arada oturtmaktan ne zarar gelecek? Annem “Abin de sen de cabuk biraktiniz bezi, sizi devamli cise tutuyordum” diyordu, bez yikamak zor geldigi icin tabii.  Bizim bez olayi daha kolay simdi tabii ama birakmayi geciktirmek icin iyi bir sebep degil kolayligi. Gunduz uykularindan uyandiginda oturtuyorum lazimliga, cissss cissss diyorum.  Tatilden once bir iki denedigimde hic orali olmamis kalkmak istemisti hemen.  Simdi oturdu, ve surpriz bir sekilde sirrrr diye yapti cisini.  Ondan sonra oturtmalarimda hemen hemen hep yapti cis. Bu aksam cis diye oturttum, cis yapmadi ama Surpriiiizzz! kaka yapti!  Bu iyi haber, cunku kakasini attigimiz cop cok kotu kokuyor.

Ve tabii ki dişler! Artık gulumsediginde yukarıdaki dişler görünüyor. Dissiz nine hallerini özleyeceğim ama disleriyle de çok tatlı olacak gibi görünüyor. Şimdi üstte 4 altta 2 var. Alttaki diğer ikisini bekliyoruz.  Bu geceleri yasadigimiz uyku sorunlarinin musebbibi alt yan disler mi acaba diyorum ama sanirim degil, disten uyanmalar biraz daha degisik oluyor (Turkiye’de bol bol deneyimledik onu. Zaten ayri odada falan yatmiyorduk, co-sleeping ile cozum bulduk saat basi disten uyanmalara).

Saclar uzadı, hala çok uzun/tokalik falan değil ama ensesinin üstündeki kısım hafif kivrilmaya başladı, uzadıkça çok sırın olacak kesin. Sac neyse de hala kas yok elemanda.

Yemek konusunda eskiye göre dertliyiz azıcık. Etrafına bakmaktan yemez oldu! Evde bile bakın bakın… Masasindakileri yere atıp yerçekimini test etmek daha ilginç geliyor.  Bazen oyle akli bir karis havada oluyor ki, biz agzina veriyoruz.  Ama bazen de onundekileri oyle guzel piti piti goturuyor ki.  Artik kiskac tutusunu cok guzel yapiyor, o yuzden “finger food” seklinde cubuk cubuk vermiyoruz, tutabilecegi buyuklukte ama bir yudumluk/agzina atilacak boyutta parcalara ayirip veriyoruz.  Gecen peynirli omlet yaptim oglen (ayiptir soylemesi evde dogru duzgun bir sey kalmamisti).  Agzini sapirdata sapirdata nasil yedi, mest oldum.  Bezelye yemegi yaptigimda onundeki bezelye tanelerini de cerez gibi lup lup yuttu.  Ama bazen de onune ne koyarsan ilgilenmiyor.  Iste ilgisini cekecek, sevecegi seyi tutturmak biraz sans isi, secenek sunmak gerekiyor.  Bir gun yogurdu boya olarak kullanmak disinda ilgilenmiyor, ertesi gun yogurdu gorunce delirip kasigi ile yutacak gibi saldiriyor.  Iste… Kilo fena degil, 16 lbs civari. Persentil olarak dusuk, minnakiz biz hep cunku zaten.

Nazlikediden kotu haber var: Bitlenmis!!! Kac yildir hic boyle bir sorunumuz olmadi, bir tek ilk barinaktan alisimizda paraziti oldugunu gorduk, bir ilac kullandi ve gecti.  Kaliforniya’da hava kuru, burada nemli, sanirim o fark yaratti. Evden disari cikmayan kedide bit olabilecegi aklimin ucundan gecmezdi, hic suphelenmedim.  Severken elime siyah topluigne basi buyuklugunde siyah tozlar geliyordu. Bizimki yatagin altina saklandiginda oradaki bisiklet parcalarindan bulasiyor diye dusunuyordum, furminatorle halletmeye calisiyordum. Sonra yakindan baktim, ulan bunlar organik gibi gorunuyor dedim.  Kedicagizin derisini daha dikkatle ele aldim severken.  Uzun surmedi elime geldi bir bocek.  Ne oldugunu bilemedim tabii, sonra google’dan bakinca anladim ki bit bu (flea). Hemen frontline plus’u dayadik. Su anda üstünde bit kalmadı sanıyorum, evdekileri toplayıp yokediyor sadece. Evdekiler üstüne ziplayip derisinden etkisi 1 ay süren ilacı alıp yallah öbür tarafa. Ayda bir ilaç Nazli’ya anlayacağınız!

Dun gece yazdigim yaziyi bu gece post edeyim, bir iki fotograf eklemek icin bekledim.  Bu arada ben bu satirlari yazarken Nazlikiz geldi kucagima oturdu!!! Aylar aylar aylar olmustu soyle kucak kucaga oturali. Once karnim yuzunden sonra kucagimi devamli isgal eden bebek yuzunden firsat bulamamisti bu sure boyunca.  Bebis babasiyla uykuya dalmaya calisirken boyle bir sureligine eski gunlere donmek, bebeksiz/bana bagimli bir insan yavrusunu bir sureligine bir kenara birakmak enteresan bir hismis.  9 aydir bekledi Nazli bunu zavallim..

Bir Cevap Yazın

