10.5 Ay, badi badi yuruyor

Gecen sefer soz verdigim fotograflar bayagi gecikmeli olsa da iste burada.  Ugur bocegi kiyafetimizle ilk halloween’imizi yaptik.  Ben de yesil bluz ve hirka giyerek “the leaf that the ladybug feeds on” oldum, yani bocegin beslendigi yaprak.  Bunu kimse anlamadi ama kiyafetlerimizle bir emzirme fotografimiz var, sanirim o gerekli aciklamayi yapan bir fotograf (buraya koymuyorum).  Alisverise gidip kislik kiyafet aldik gecen haftalarda, cicili bicili seyler giyebiliyoruz gundelik artik, kucukken cok pratik olmuyor ama buyudu artik bicir.  Iste bu cicilerden bir takimla yemege gittigimizde aperatif olarak oyuncak yiyor kendisi fotografta.

Asil haberimiz ise artik tutunmadan badi badi yuruyor olusu!  Bayagidir ayaklanmisti, desteksiz duruyordu ve bayagidir tutunarak dolaniyordu (cruising denen sey).  Bir iki hafta once skype’ta canli yayinda tutundugu yeri birakip bana dogru bir iki adim atmisti ama sonra unuttu gitti.  Son birkac gundur ise yeniden hatirladi ve costu.  Denge saglamakta zorlaniyor, bol bol kic ustu oturuyor ama pit pit pit siraliyor adimlari.  Ayaga ilk kalkarken oldugu gibi elinde bir oyuncak varsa daha rahat yapiyor, ondan cesaret mi aliyor ona konsantre olup yurume konusunda rahatlama mi yasiyor bilemiyorum.  Tam 10.5 aylik yuruduk, resmi kayitlara boyle gecsin.  Bu arada birinci cogul ile bahsedip duruyorum cocuktan, aslinda cok hoslanmadigim bir sey.  Yurume heyecani ile mazur gorun artik.

Hemen bir iki sey yazip yatmaya gidecegim.

– Dis cikariyoruz saniyorum, azilar geliyor olmali.  Bir suredir once pisik, ardindan ishal, ardindan hafif bir gribal enfeksiyon gecirdi, sanirim bunlar hep birbiriyle alakali seylerdi, virutik.  Cok zorlanmadik sukur, sadece burnu tikali olunca veya devamli akan sumugu temizletmek istemeyince zorlu oldu.  Simdi gecti, azicik sumuk/balgam kaldi o kadar.  Butun bunlar olurken disler de yokluyordu, hala yokluyor.  Zavallim gece uyuyamiyor, dalamiyor bir turlu.  10lardan once uyuyamaz oldu.  Bir bababey girip pispisliyor bir ben, bitap dusuyoruz biz de bebis de.  3 gece yarim doz baby tylenol verip agrilari dindirdik de anca uyudu (biri te gece 11den sonraydi, ilac vermesek sabaha kadar giderdi herhalde).  Bu ilac da hafif ama bir sekilde cocuk astimi ile iliski bulmus bilimsel calismalar, tirstik vermiyoruz artik.  DIs jelleri var ama iceriklerine baktik, i ih, vermeyelim dedik.  Boooyle uykusuz perisan geceler geciriyoruz.  Bu gece -MASALLAH DIYEYIMMMMM!- vakitlice uyudu, umarim iyi uyumaya devam eder, gece yuz kere uyanmaz.  Ben de o uyumusken bir is basvurusunu yolladim, dedim iki satir da yazayim.

– Cok guzel dans ediyor, once oturdugu yerde sallanirdi, ayaklanali beri sallaniyor, yaylaniyor, alkis caliyor, kafa salliyor, hareket cok.  Tarkan (kuzu kuzu ve dudu dudu) duydu mu dayanamiyor.  Bababey sabahlari kahvaltida klasik muzik acardi, iste muzik kulagi olsun su bu diye.  Gecen gun ben esti, the Nutcracker actim, buyuse de birkac seneye burada baleye gotursek Noel zamani diye hayal kuruyorum bir yandan da.  Bu sefer bababey gidip Tarkan’i acti, “Kiz bu muziklerle oynamiyor, bana da Turk pop muzigi actirdi ya!” diyerek.  Kizin kahvalti masasinda oturdugu yerde oynamasini goresi gelmis.  Kizim da hic uzmedi babasini basladi kivirmaya!

– Tasiniyoruz!!! Ev bakip duruyorduk, sonunda gonlumuze ve kesemize uygun bir ev bulduk ve 20 Aralik’ta teslim aliyoruz.  Bebekle ikinci tasinmamiz olacak, kolay olmayacak tabii ama ulkenin bir ucundan bir ucuna tasinmak gibi degil ayni sehirde, gerekirse 3-4 gune yaya yaya tasinmak.  Bebek de iyice canavar oldu, yuruyor, bir saniye durmuyor yerinde ama idare edecegiz artik.  Yeni evimizi bastan bebek icin guvenli yerlestirecegiz, ve bu daireye gore daha genis oldugu icin hareket alani bayagi genisleyecek.  Tam zamani, bu ufak evde esyalarimiz ust uste yigiliyken hareketliligi ve meraki maksimum bir bebek giderek daha tehlikeli olacakti.

Iste boyle.  Daha uzatmayayim, gidip yatayim.

Bir Cevap Yazın

