21 Aylik

Ne cabuk geciyor zaman, kuzucuk 21 aylik oldu bile.  Bati cephesinde cok yeni bir sey yok: yeni yeni kelimeler, okuyabildigi (tanidigi diyelim daha dogrusu) daha fazla harf, bir turlu sirinlikler, baska turlu mizmiz inatlasmalar.  Yuvarlanip gidiyoruz.

Yenilik diyebilecegim bir sey kabizi.  Beslenmesinde cok buyuk bir degisiklik olmadi, bir tek kreste suyu sulugu ile degil kagit bardakla vermeye baslamislar bir ust sinifa gecisine (10 Kasim’da) hazirlik olsun diye.  Ama iki hafta oluyor simdi, iki uc gun yapamiyor sonra zorla kaskati bir kaka yapiyor.  Activia iyi geliyordu aslinda ama onu da yedigi kadar yiyor (bazen bir kasik alip birakiyor).  Ilac niyetine veriyorum ama yine de zorla yediremiyorum ki.  Kuru kayisi, erik dayadim, haftasonu kivami duzelmisti, pazartesiden itibaren yine kotulesti.  Aklima 10-12 aylikken gecirdigimiz zorlu geceler geliyor, o zaman da bir sindirim sorunu vardi ve kabiz arti gaz yuzunden cok rahatsizlik cekerdi. Gece aglayarak uyanir, ancak meme emerek susar, emerken bir piirrrt yapip rahatlar, uyurdu.  Son bir iki gundur gece uykuya dalmakta zorlaniyor, daha fazla uyaniyor.  O gunlere donmek istemiyorum, bizim icin de onun icin de kotu.

Niye durup dururken kabiz oldu diye dusunuyorum.  Gunduz ictigi su miktari bu bardaga gecis yuzunden azalmis olabilir mi acaba?  Ya da dislerle alakali bir sey mi?  Bu aralar eli agzinda dis kasimanin otesinde kulaklarini da cekistirmeye basladi, bayagi dis rahatsizligi cektigini gorebiliyorum.  Disler patlamaya yakinlastiginda kabiz mi yapiyor ki (o onceki bol kabizli donem de patir patir dislerini cikardigi bir donemdi).  Bana en mantikli gelen supheli: yogurt.  Kucukken anne sutu disinda yogurt yerdi sut urunu olarak.  Kendisi dogru durust yiyemedigi ve benim yedirmeme de cok izin vermedigi icin ayran olarak vermeye baslamistim sonra.  Bu yogurt/ayran doneminde hep kabizdi.  Sonra yogurt yerine activia ve ayran yerine kefir vermeye baslayinca yogurt hic yemez oldu ve kabiz da gitti.  Uzunca bir sure sabah uyandiginda lazimligina guzelce yapti, sonra sabah yapmazsa okulda uykudan sonra yapar oldu ama her gun bir kez yapardi mutlaka.  Son zamanlarda aksam yemeklerinde yok dolma yok bilmemne kendimize yogurt koyuyorum, o da istiyor gorunce, veriyorum.  Dusununce normalden daha cok yogurt yiyor bu aralar, belki de onun etkisi.  Dunden beri yogurdu kestim, insallah suclu yogurttur ve kesince gecer.  Eger oyleyse bu da ilginc yani, yogurt saglikli, bakteriler bilmemneler barsaklar icin iyi sozde.  Bakteriden bakteriye farkediyor demek ki, activia’da bulunan ona ozel bakteri barsaklarina iyi geliyor da normal yogurttakiler gelmiyor falan.

Of ya, cocugun kakasi hakkinda iki paragraf yazdim, inanamiyorum.  Aslinda inaniyorum, dogdugu gunden beri kaka buyuk olay bizim icin (sariligi vardi ve atmasi icin kaka yapmasi gerekiyordu, bir turlu yapmiyordu, sonunda 3. gun mu ne yapinca halaya durmustuk).

Bizim bir tanidiklar var, ilk cocuklari bizimkinden 1 ay once dogmustu.  Bu kuzunun 2 yasina girmesine bir ay kala ikinci cocuklarini kucaklarina aldilar bir iki gun once.  Hamilelik boyunca emzirdi ve simdi de ikisini birden emziriyor, bu da ilginc bir deneyim olsa gerek (bkz: tandem nursing).  Asil bahsetmek istedigim iki ufak cocuk olayi degil, bu konuda kendi deneyimim yok, ne yazayim? Yeni bebenin ve iki yavrunun beraber fotograflarini yollamislar da, onlara bakarken biraz garip hissettim, ondan girdim bu muhabbete.  Aklima  bizim kuzunun ilk gunleri geldi.  Dogum deneyimim cok guzeldi ama sonrasi cok zordu.  Bu bahsettigim kaka yapamama sorunu daha devede kulakti.  Cok perisan olduk, yazmistim sonra bu blogda da perisanligimizi. Dusununce bu perisanligin en onemli sebebi deneyimsizlikti.  Cocugu nasil idare edecegini bilememe, emzirme sorunu, sarilik, bunlarla nasil basedecegini bilememe, uyudu mu uyandi mi ve daha her seyi gereksiz endise etme, gereksiz panikler, yorgun olup dinlenmeyi becerememe.

Bazi kadinlar dogal/normal dogum isteyip de sartlar elvermedigi icin sezaryen olmak zorunda kalinca depresyonumsu bir ruh hali yaratiyor bu hayal kirikligi onlarda.  Bende de bebegimizle ilk gunler ve haftalar boyle bir ukde oldu, icimde kaldi.  Soyle guzel, rahat, huzurlu, her aninin tadini cikarabildigim bir yenidogan anneligi yapamamis olmak icimde kaldi.  O gunlerde yasadigimiz zorluklar aklima geldikce hala icim acir.  Simdi bir ikinci bebegim olsa, evde bir deli zipkin derya kuzusu olmasina ragmen her sey daha kolay, daha rahat olur gibime geliyor.  Cunku perisanligimizin sebebi deneyimsizlik sozkonusu degil artik.  Bebek nasil tutulur, nasil uyur, nasil rahat ettirilir vs. yasaya yasaya ogrendik.  Yenidogan bebekliginin ustunden neredeyse 2 sene gecti tabii ama bisiklete binmek gibi kolay geli geliyor o beceriler herhalde.  Bu arkadaslarin fotograflarini gorunce sirf o icimdeki ukde yuzunden ikinci bir cocuk olsa keske dedim.  Zor dostum zor o ayri mesele de, olsa ve deneyimli bir anne olarak soyle tadini cikarsam minnakin diye icimden gecirdim.  Kader kismet.

Simdi cok uzak geliyor ama daha iki sene olmadi o gunlerden beri. O memeye tutunmayi bile beceremeyen minik yaratigin simdi yattigim yerde yanima tirmanip, koluma yatip soooyle kendine guzel yerini yapip memmeee diye tutturmasi, olmadi kendisi acip yaBismasi inanilmaz geliyor.  Memeyi birak A’yi T’yi ve daha bir cok harfi taniyor hatun, abooov!  Daha iki sene olmadi ten tene koynumuzda uyutuyorduk, daha kafasini tutamiyordu, gogsumuzde oyle llopppcck diye konmus bir yumru gibiydi.  Simdi oyun parkinin sahibi gibi, buyuk cocuklar icin olan parka kaciyor, merdivenleri tirmaniyor, koca kaydiraklardan kayiyor.  Oyun parki yok mu, hic sorun degil, evin ya da kresteki sinifinin bir ucundan bir ucuna “aaaaaa!” diye bagirarak kosuyor.  Daha 21 ay yeni doldu, uykusuz geceleri ve “seyircisiz tuvalet yapmak istiyorum” diye acele acele cis yapilan her dakikasi bebekle gecen gunleri dusununce uzun zaman olmus gibi geliyor.  Ama bir o ilk gunlerdeki yumrucugu bir de simdiki cingoz zilliyi dusununce, “evet, bu zillitos aynen o minnak sey” jetonu dusunce “Ulan 21 aysa 21 ay, bu kiz ne cabuk buyudu de cocuk oldu” diyorum.  Yeni kiyafetler aldim birkac tane, kislik, hazirlik olsun diye.  2T aldim boy olarak. nb (yenidogan), 3ay, 6ay, 9ay, 12ay, 18ay, 24ay diye giden bebek boylarindan 2T-3T-4T diye giden cocuk boylarina gectik bile.  Kasim’da bebek sinifindan cocuk sinifina da gecince tamamen tescillenecek artik buyudugu, insan dusundukce bir hos oluyor.  Neyse daha fazla duygusallasmayayim, uyku vaktim de geldi.  Iki fotograf da koydum, yatayim gari.

Bir Cevap Yazın

