En Faydali Buldugum Bebek Urunleri (0-6 ay)

Ailemize bir bebek daha geliyor (heyecan yapmayin, kizima kardes degil kuzen seklinde)!  Bu kuzisin beklenen dogum gunu Ocak ortasi, bizimki gibi Ocak bebesi olacak.  Mustakbel anne babaya yardimci olmasi icin kuzucuk kucukken kullandigimiz ve mutlaka tavsiye edecegimiz urunlerin listesini yapacagim.  Baby shower icin gift registry yapmalarini gayet kolaylastiracagim insallah boylelikle.  Simdilik burada ilk 6 ay icin liste yapacagim ama daha sonra 6 ay sonrasi icin de ayri bir liste yapmayi dusunuyorum. 6 ay limiti katilara gecis oncesi + bebegin hareketlenmesi oncesi diye okunabilir.  Urunlere link verecegim ama biz amazon’cu oldugumuz icin hep amazon linki olacak.  Ama amazon icinde veya diger sitelerde fiyatlari bir arastirin yine de, buraya link koyarken en uygun fiyatlilari secmedim ama ayni urunu amazon icinde bile cok farkli fiyatlara bulmak mumkun. Ayrica, 3 senede cikan yeni modellere de goz atin.

Turkiye’de bu urunleri bire bir bulamayabilirsiniz ama amazon’daki urunleri inceleyip, olaylarini anlayip, Turkiye’de muadil urunleri bulmak cok mumkun.  En kotu ihtimalle amerikadaniste.com var, onu bir gozden gecirirsiniz!

Cesitli basliklar altinda toplayayim listeyi: Beslenme, Uyku, Tasima, Giyim, Temizlik ve Saglik, ve son olarak Oyuncak

En once, kategoriler ustu bir ihtiyac: Akilli telefon ve internet! Cocuk bekliyorsaniz mutlaka edinin.  Gece gunduz emzirdiginiz o ilk aylarda elinizde sizi hayata baglayan bir seye donusecek bu telefon.  Gerektiginde email yazarsiniz, gerektiginde forumlarda cilginca “bebegim gak dedi, tehlikeli mi?” diye cildirirsiniz, gerektiginde fotograf koyarsiniz oraya buraya, gerektiginde blog yazarsiniz (bkz benim ilk aylardaki yazilar), gerektiginde dizi/film izlersiniz, gerektiginde twitterdan memleketin halini izler uzulursunuz.  Kuzu 5 aylik kucagimda uyurken Gezi’yi twitterdan izleyip gozyaslarim cocugun suratina dusmesin diye ugrastigimi hatirliyorum hala.  Ha bir de tabii su var: Yavru uyurken icerideki esinize seslenmek icin bagiramayacaginiza gore onunla bol bol mesajlasacaksiniz!

Beslenme:

Emzirme Koltugu: buna benzer bir koltuk aldik hamileligin son doneminde ve inanir misiniz su anda yine onun uzerinde oturuyorum.  Ilk sene ben ve bababeyin hayati bu koltugun tepesinde gecti.  Bunun uzerinde emzirdim, uyudum. Bu defterler kapandiktan sonra da oturma odamizin en rahat koltugu olarak hayatina devam etti. Sallanan ve arkaya yatan bir sey.  Bir de ayak altina bir basamak almistik emzirirken daha rahat olsun diye.

Emzirme koltugunun yaninda bir sehpa olacak, o sehpada kocaman bir sise su olacak ve emzirdikce icilecek.  Ayrica bu sehpada tatli bir seyler olmasi da iyi olabilir.  Kalkan, mendil, emzirirken oyalayacak kitap/dergi/tablet vs. de sehpada el altinda olabilir. En onemlisi SU!

Emzirme yastigi: Bizde 3 degisik cesik emzirme yastigi vardi, ikisi arkadaslardan ucuncusu (linkteki) emzirme kliniginde kullanip begenip kendi aldigim.  En cok bunu kullandik, ucak yolculuklarimizda yanimizda tasidik.  Kuzu bu yastikta cooook gunduz uykusu uyudu. Bizim gibi meme duskunu bir bebekse hayat kurtaran bir urun.

Lansinoh emzirme/gogus pedleri:  (Bu linkte de ayri bir paket): Benim kadar “sizdiran” bir anne icin mecburi bir urun bu.  Ilk sene kim bilir kac kutu tukettim bundan.  Kiyafetleri baska turlu kurtaramazsin ki!

Motherhood Maternity Emzirme sutyeni: Emzirme sutyeni secimi cok kisisel bir secim tabii. Bu sutyenin pek bir destegi yoktu ama cirt diye kenara cekip emzirmeye baslamak icin idealdi.  Icine gogus pedini yapistirip gece gunduz kullandim. Klipsli olanlarla rahat edemedim pek.

Emzirmeye uygun kiyafetler: Ben ilk zamanlar emzirme sutyeni ustune cok esnek bir atlet giyiyordum, uzerine de tshirt/kazak vs.  Tshirtu kaldirip atlet+sutyeni asagi cekiverince etrafa hic “et” gostermeden her yerde emzirebiliyordum.  Tshirtu kaldirinca altta atlet sirti/gobegi kapatiyor, bayagi da uzunlar, kis gunu belin acikta kalmamasi iyi oluyordu. Atletin yakasini asagi cekince de tshirtun ustu yukariyi kapatiyor.  Ilk basta 1-2 emzirme ortusu kullandim sonra “amaaan” dedim bir daha da kullanmadim, gerek olmadi bu anlattigim sekilde giyinince.

Sonradan Turkiye’de happymilk‘ten emzirme atlet ve tshirtleri aldim ve uzunca bir sure evde HEP onlari giydim, cogunlukla disarida da. Simdiki aklim olsa duzgun birkac emzirme elbisesi alirdim.  Iki sene elbise giyemedim (onden dugmeli/yakasi yeterince acik elbisem yoktu).  Bu happymilk olsun, amerika’da bulunabilecek diger anne magazalari olsun guzel elbise modelleri uretiyorlar. Iki sene yav!

Madela Gogus kalkani: Bunu ilk zamanlarda cok kullandim, aciyan meme uclari icin elzem.  Kullanirken dikkatli olmak gerek baski yapip kanal tikanmasi ve mastite yol acmasina izin vermemek gerekiyor.  Ben bir yuvarlak makyaj pamugunu ikiye katlayip bunun alt kismina yerlestiriyordum.  Bir taraftan emerken diger tarafindan akan sutu de o pamuk emiyordu.  Bu sutu bu kalkanin icinde biriktirip sonra bebege iciren de var ama benim sutum yeterliydi, kalkanlari dezanfekteyle falan ugrasmak yerine pamuga emdirip attim.  (Bu arada buna kalkan dedim ama “shell” diye geciyor.  Shield=kalkan baska bir urun, plastik meme ucu gibi.  Shield olanini cocukta kafa karisikligi olmamasi acisindan mecbur olmadikca kullanmayiniz.  Bu arada aciyan meme uclari demisken, ben lansinoh krem almistim ama o cok kati geldi, kullanmasi rahat olmadi.  Hastaneden verdikleri madela meme ucu kremi hem daha kullanisliydi hem de gayet etkili oldu.

Madela Pompa ve yan urunleri:  Pompa bana arkadastan hediyeydi, kendisininkini verdi yani.  Biz yeni boru, uc ve zar aldik.  Ve toplama posetleri.  Ve biberonlarini.  Ben memnun kaldim bu pompadan, kendim satin alacak olsam yine bundan alirdim diye dusunuyorum.  Ozellikle ilk haftalarda sutu artirmak icin cok sagdim, sonra da sutten sisen memeleri biraz bosaltmak icin (yoksa cocukcagizin bogazina cok basincli sut geliyordu, icemiyordu).  Bizimki hic biberon almadi, iki sefer disinda biberon vermem de gerekmedi. Eger calisan bir anneyseniz MUTLAKA pompa gerekiyor ama bizim gibi memeci bir bebek icin bile kullanim yeri var pompanin.

Pompa sutyeni: Bunu hamileyken amazonda gorunce cok komigime gitmisti, bariz gulmustum.  Meger ne hayat kurtaran bir seymis -ki ben duzenli pompalayan biri degilken soyluyorum bunu.  Pompayi veren arkadas vermisti, iyi ki vermis.  Ellerin serbest kalinca bir seyler yapabiliyorsun pompa sagarken, en azindan kollarin tutulmuyor.

Sise fircasi: Bakin bizim biberon olayimiz olmadi pek (asagida okuyacaksiniz) ama bu fircalar mutfagimizda kullanildi.  Pompa parcalari icin, daha sonra su siselerini ve okul termosunu yikamak icin vs. Tavsiye ederim.

Bulasik makinasi sepeti: Linkteki veya ona benzer baska bir sepet. Pompa/biberon parcalarini yikamak icin sart. Inanin elde yikamakla basedilecek gibi degil, makineye girecek o minik parcalar.

Biberon:  Biz her turlu biberon aldik ama bizimki biberon almadi.  Tolere ettigi tek biberon ise pompanin siselerine uc takarak olusan madela biberon oldu.  Bu konuda bir onerim yok ama sunu tavsiye ederim: Biberonlarin neden yapildigina cok dikkat edin, BPA vs. estrojen taklit eden kimyasallar olmasin.  Silikon, cam veya celik diyorum.  Biz thinkbaby urunlerine guveniyoruz, basligi degisince suluga donuyorlar hem.  Ama tabii gaz yapan bir biberondan fellik fellik kacmak lazim.  Bu konuda baska bir yorumu yok malesef!

Biberon isitici (Bottle warmer): Biberon kullanmadigimiz icin bunu da hemen hemen hic kullanmadik ama biberon durumunuz varsa bunu tavsiye ederim.  Kullanimi kolay ve iyi. Bence simdi almayin, bekleyin bir bakin nasil gelisecek beslenme isleri.  Baktiniz biberon girdi devreye ve gece gece kaynamis su icinde biberon isitmak kasiyor, alirsiniz.  Sart degil bunlar, her ailenin kendi durumuna gore faydasi bence.

Uyku:

Park’n’play: Arkadaslardan gelen siradan bir park yatagimiz vardi.  Ona minder aldik, ve o mindere uygun carsaflar.  Ilk bir iki ay bizim odada bunda yatti minnak.  Alt degistirme eklantisi de cok kullanisliydi.  Bunu cocuk parki/sepeti olarak da cok kullandik sonra.  Cok kullanisli bir urun.  Piyasada binbir turlusu var ama abartmaya gerek yok dogrusu.

Avent Orthodontic Freeflow Emzik:  Emzige sonradan sonraya basladi bizimki.  Basta yuvarlak silikon olanlardan denemistik, hic tutmamisti. Bunlara bir basladi mi gerisi geldi.  Sadece uyurken verdik biz. Emzik kullaniminda kontrolu elden birakmamak gerekiyor ama dogrusu gerekli bir urun. Biz bundan bir seferde en az 3 tane (2×3=6 tane) aliyorduk. Birini dusurdu mu, digerini cikariyorduk piyasaya.  Yolculukta, disarida ve hatta gece karanlik odada mutlaka birden fazla emzik gerekiyor.  Bunlarin kapagi var, kullanmazken takiyorsun, temiz kaliyor, o da cok kullanisli oldu bizim yedekler icin.

Munchkin Beyaz Gurultu/White Noise Makinasi: Hala kullaniyoruz bunu.  Diger muziklerini, tavana vuran isikli donenceyi cok kullanmadik.  Bir ara uyku rutinimizin parcasiydi o tavandaki hayvanlar ama kisa surdu o donem.  Vazgecilmezlerimizden.

Halo sleepsack /uyku tulumu: Bunu ancak kisa bir donem kullanabildik. Once kundak kullaniyorduk (asagida).  Buna gectikten kisa sure sonra zilli kimil kimil donmeye baslayinca artik veda ettik uyku tulumlarina.

Dr. Karp Happiest Baby on the Block: Cocugu sakinlestirmenin ve rahatlatmanin puf noktalarini hizlica ogrenmek icin gerekli dvd.  Emme, kundak, sallama, ten temasi/kucak, sss sesi/beyaz gurultu gibi onemli seyler!

Bir suru penye battaniye: Biz bunlari carsafin ustune seriyorduk, kusunca carsaf degisikligi yerine battaniyeyi degistiriyorduk.  Ayrica emzirme yastiginin uzerine seriyordum bunlari. Hem cocugun ustunu ortmek icin, hem de akan sutleri silmek icin ideal.  Ince penye battaniyeler bunlar. Yumusak kumastan yaklasik 1mx1m kare kesilmis basit seyler.

Monitor: Biz hala monitore yapisik yasiyoruz, cocuk 3 yasina gelmesine ragmen.  3 degisik monitor kullandik ama hic birisinden 100% memnun degilim acikcasi.  Sanirim yeni bir bebek icin linkini verdigim monitoru denerdim.  Bu bizim en son aldigimizin bir ust modeli.  Bu son monitorumuz diger ikisinden (motorola ve samsung) daha iyi diyebilirim ama bunda da oda sicakligi ve iki yonlu konusma yok (cocuk kucukken onemli olabiliyor bunlar). Motorola’nin acilirken gosterdigi ve gecenin karanliginda gozu kor eden beyaz ekranindan nefret etmistim.  Samsung’un da acilirken cikardigi yuksek “durulululu” sesinden nefret etmistim. Bu urunleri tasarlayanlar gece cocuk uyutmamislar kesin o.  Simdi kullandigimizda boyle sacmaliklar yok, background noise iptali ve sessiz olunca ekrani kapatma gibi faydali ozellikler var.  White noise kullaniyorsaniz arkaplan ses iptali cok faydali!!!  Monitorun evdeki wi-fi ile inteference yapmamasina dikkat edin.  Ha bu arada, boyle cep telefonuyla entegre kamera sistemleri falan da var ama fazla komplike islere girismeyin derim.  Hackerlar gece bebeginize ninni soyler yoksa (gercekten olmus bir sey ama ninni yerine kufur etmisler).

Oda isitici: Eger evinizde merkezi isitma varsa ve bebek odasi evin diger yerlerinden daha sicak olsun istiyorsaniz bir minik isitici edinin ama dokununca yakmayan bir sey olmali.  Biz gece evin isitmasini dusuk bir dereceye getiriyoruz, cocuk odasinda isitici aciyoruz mesela.  Banyo oncesi banyoyu isitmak icin de iyi olabilir.

Karyola ve carsaf vs.: Simdiki aklim olsa karyola hic almam.  Park yataktan direkt yer yatagina geciririm.  Montessori yatak diye aratin google’dan.  Biz bu gecisi 13 aylikken falan yaptik, keske bastan yapsaymisiz.  Karyola isterim diyorsaniz ikea’nin carsaflari gayet iyi.  Ucuz olduklari icin bol bol alip sik sik degistirmek mumkun.  Sunun gibi bir su gecirmez yatak kilifi da sart (iki tane).  Simdiki aklim olsaydi, ozenip de bilmemkac parca karyola/nevresim seti almazdim.  Neyse ki cok para vermemistim.  Bumper denen minderleri SIDS korkusundan kullanamiyorsun, yastiklari da. Yorgan zaten fazla buyuk geliyor.  Diger ivir zivirlar da aslinda gereksiz detaymis.  Iste ozeniyor insan hamileyken guzel bebek odasi yapacagim diye.

Bizim bir “mobile”/donence vardi ama hic kullanmadik dogrusu.  Cok da guzeldi ama cocugun kafasina dusecek korkusu ile karyolasina asmadik ve oylece veda ettik.

Tasima:

Baby K’tan wrap: Kuzum ilk aylarda “yenidogan” pozisyonunda sevmemisti bu wrapi ama bacaklari ayirip gogus goguse oturma pozisyonuna gectikten sonra ben uzuuun sure bununla tasidim onu.  Sadece bunun icinde gunduz uykusuna dalardi bir ara.  Normal wrapler gibi uzuuun bir kumas parcasi degil, sardigin bir sey yok yani.  Giyiyorsun daha cok.  Ilk basta “nassi yaagg?” diyorsun videolari izleyince ama bir sure sonra sapidik supuduk otomatige baglamis bir sekilde giyiveriyorsun bebegini.

Ergo Tasiyici ve infant/bebek insert: Cocuk geldi 3 yasina, hala kullaniyoruz daha ne diyeyim.  Babasi en kucuklugunden beri bununla tasidi, ben baby k’tan’a sigmaz olduktan sonra basladim.  Her yere goturduk, simdi daha cok ormana, daga, bayira gittigimizde kullaniyoruz.  Bir de bebek arabasi icin yollari hic musait olmayan Turkiye’de daha cok Ergo kullandik hep.  Bunun icinde babayla koyun koyuna cok uyumuslugu vardir bocegin.

Ana kucagi ve salincak: Bizde arkadaslarin verdigi en basit ana kucagi (bouncer) vardi. Tek ozelligi biraz titresim yapmasi ve isikli misikli bir eklentisi olmasiydi.  Bayagi kullandik bunu. Cocugu ona oturtup (ve baglayip) tuvalete gittiginde karsina koymak gibi elzem gorevleri var.  Tabii piyasada cok guzel otomatize ana kucagi/salincak kombileri var, soyle seyler. Arada “Acaba onlardan bir tane alsa miydik?” diye dusundugum olur (tasinacagiz, fazlalik olmasin diye almadim sonra cocuk buyuyuverdi!). Tabii bizim arkadaslardan gelen bir “salincak” da vardi ve kafasini dik tutabildikten sonra ona oturtup cok oyaladik.  Bu yeni modellerden farki oturaginin sandalye gibi dik olmasiydi, yeniler bildigin yatak gibi, yatir sallanirken uyusun falan.

Carseat ve frame:  Carseat arkadaslarin verdigi bir graco idi, standart.  Biz de bir tasiyici aldik ve cocuk arabasi olarak ilk 8 ay falan bunu kullandik.  Gayet rahat oldu boyle.  Sonra da bir baston tipi katlanan/hafif bir cocuk arabasi aldik.  Anne adaylari bebek arabasi/puset konusunda cok hevesli oluyor. En buyugu, en cok ozelliklisi, en afillisi diye cok bakiniyorlar.  Halbuki onemli olan faktorler sunlar: 1. Tek elle acilip kapaniyor mu, 2. Az yer kapliyor mu, 3. Hafif mi, 4. Cocuk icin rahat ve guvenli mi.  Travel system diye satilan seyler acayip hantal ve katlaninca bile cok yer kapliyorlar.  Kac tane arkadas bunlari hevesle alip sonra direkt emekliye ayirip baston puset/umbrella stroller’a gectiler.

Bez cantasi/Diaper bag:  Burada kisisel tercihler bayagi onemli. Bize hediye gelmisti ama ben kendim alsam daha farkli bir urun alirdim.  Aslinda her turlu canta olur. Ben benim bol bolmeli sirt cantami (bildigin okul/bilgisayar cantasi) da cok kullandim bez cantasi olarak, ozellikle yolculuklarda.  Bez cantasinin olmazsa olmazlari: 1. bez, 2. wipe, 3. alt degistirme mati, 4. ziplock/plastik torbalar, 5. mendil ve onluk, 6. yedek kiyafet (2-3 takim), 7. popo kremi, 8. emzik, 9. penye/muslin battaniye, 10. kullaniliyorsa biberon/mama aksami, 11. anneye yedek tshirt, 12. bebege sapka, 13. oyuncak, 14. kullaniyorsaniz emzirme ortusu

Giyim:

Swaddleme penye ve polar: Bize dedilerdi ki, Newborn/Yenidogan almayin, cocuklar buyuyuveriyor hic giyilmiyor bu boy kiyafetler.  Biz de 2 tane mi ne almistik o yuzden. Gelgelelim bizim yavru biraz minnakti, bu yenidogan kiyafetlere bile kucuk geldi.  Ilk bir iki hafta biraz bu yuzden biraz da devamli ten tene yaptigimiz icin bu hazir kundaklarda gecti onun icin.  Bildigin bezini baglayip icine sokuyorduk kundagin. Basina da bir bebe sapkasi, oldu bitti!  Baby burrito diyoduk, durum gibi yatiyordu yavrum.

Aden+Anais muslin battaniye (buyuk boy): Bunlar fazlasiyla kullanisli battaniyeler.  Ama battaniye degil sadece incecik ve yumusacik.  Kundaklama icin ideal, emzirme ortusu olarak, kusmuk silmek icin vs. vs.  Yolculuklarda mutlaka yanimiza aliriz, yakin zamana kadar diaper bag’in mudavimiydi.  Yazin kuzunun ustune hala bunu ortuyoruz. Guneslik olarak kullanmisligimiz da var.  Biz cok kullandigimiz icin arkadaslara bebek hediyesi bunu aliyoruz hep, cogundan da olumlu geri donus aliyoruz.

Carter’s Magazasina gidip dalacaksin kardesim.  Bir kupon, bir indirim de yakaladin mi hic affetme.  Clearance ve indirim kismini altust et (online sitesinde mesela). Amerika icin fiyat/kalite/kullanislilik ucgeninin ideal noktasi Carter’s ama Turkiye’de urunleri biraz fazla pahali olabilir.  Carter’s begenmedim diyorsan baska magaza da olur ama iste bence en iyi cesit ve kullanisli urun Carter’sdakiler.  Ozellikle kiz analari, size diyorum, iyi dinleyin: Cicili bicili etekler, elbiseler, firil firil seyler almayin, hele ilk 3-4 ay icin.  Ilk aylarda cocugun giyecegi tek parca ya da iki parca tulumdur, baska bir sey degil.  Bir suru onden fermuarli ya da alttan citcitli ayakli tulum alacaksiniz, yikayip yikayip giydireceksiniz. Cirt kaka tasacak, degistir. Pirt kusacak ust bas batacak, degistir.  Cicili bicili seyler bu kadar yikanmaya dayanmiyor arti cocuk icin de pek rahat olmuyor.

Bebe sapkasi onemli, kafadan cok vucut sicakligi kaybediyorlar, onu engellemek icin ince, yumusak, rahat sapkalar edinin.  Bir de tercih ederseniz eldiven (yuzunu cizmesin diye).  Biz eldiven almamisiz, cocuk ikinci gun yuzunu cizince bir kosu gidip almisti babasi ama sonra kullanmadik, o ayri. Cocuk elini kesfetsin bosver dedik.

Cocuk kiyafetlerini biz ilk basta dolaba asiyorduk. Dolabimiz buyuktu ve camasir katlayacak zaman yoktu.  Boyle durumda aski lazim oluyor.  Ama katlayip cekmecelere koyacaksaniz durum ayri.  O zaman da cekmece organizerlarindan alin derim, ikea’da falan var hani.  Minik coraplar bir taneye, onlukler baska birine vs. Bu tur seyleri sonraya birakmak daha mantikli olabiliyor.  Her ev kendine gore bir duzen gelistiriyor bebek esyalarini organize etme konusunda.

Temizlik ve Saglik:

Lansinoh baby wipes/ islak mendil: Bebenin poposunu silmek icin cok cesitli urun var. Bunu bir arkadasim onermisti ve ben de ayni sekilde oneriyorum.  Lanolin var bezde, o yuzden popo bolgesine yumusatici etkisi oluyor. Bizim kuzu cok cok cok nadir pisik oldu (o da vucuda virus girdiginde oluyordu).  Bunu Lansinoh wipe ve aquaphor’a borcluyuz diye dusunuyorum. Kapagi acik kalsa da sadece acikta kalan bez kuruyor, paketin gerisi ayni nemini koruyor.  Bir kere paketten sivi sizmisligi, canta batirmisligi yoktur.  Hala kullaniyoruz.

Pampers swaddlers bez: Biz aslinda yok Seventh generation, yok bamboo, yok honest bir suru bez edinmistik.  Bunlar iste en az kimyasalli, en naturel, en organik atilabilir bezler.  Gel gor ki kullanimda acemi ana babalar icin bildigin Pampers/Prima daha uygun geldi.  Bunun ortasinda bir cizgi var sari, islandi mi mavi oluyor.  Ilk gunlerde cocugun cisini takip etmek, saymak gerekiyor.  Butun bezler hep kupkuru, cocuk bir kilo cis yapmadikca isedi mi isemedi mi anlayamiyorsun.  Bu mavi cizgi bizim gibi acemiler icin bayagi onemli dogrusu.  Kullanimda da bir rahatsizlik duymadik (pisik, tasma vs. olmadi) ve biz de devam ettik.

Alkollu mendiller: Eczanelerde minik kendinden paketli alkollu wipelar satiliyor. Bunlar bebegin gobek bagini temizlemek icin gerekli.  Alkolle silince hem enfeksiyon riski azaliyor hem de daha cabuk kuruyup dusuyor.

Aquaphor krem: Bezi ac, kirli bezi topla at, lansinoh wipe ile kici temizle, aquaphoru bolca sur, yeni bezi tak.  Bu rutini artik otomatige baglamistik, tey tey tey.  Bayagi erken haftalarda geceleri -kaka yapmadigi surece- altini degistirmeyi biraktik, uykusu bolunmesin/acilmasin diye.  Bu durumda dolan bez ile kicinin arasina iyi bir bariyer koymak gerekiyordu ve aquaphor bu acidan super. Bol bol surduk ve demin de dedigim gibi pisik sorunumuz hic olmadi.

Desitin: Bunu da ilk zamanlar sik kullandik ama sonra aquaphor’a agirlik verdik. Desitin daha cok “Ay biraz kizariklik mi var sanki?” dedigimizde ortaya cikar oldu.  Nadir virutik pisiklerimizde aquaphor ile beraber kullandik ve her seferinde hemen gecirdi.

Bez sepeti/organizer: Kuzu 1 yasini gectikten sonra alip, niye daha once almadim ki diye dovundugum bir sey. Bizdeki bundan, baska markalarin da var benzer urunler.  Hatta kendiniz de yapabilirsiniz biraz el beceriniz varsa. Ya da ikea’da satilan kutulari biraz modifiye edebilirsiniz bu amac icin.  Ama icinde bez+wipe+krem bulunduracak ve bunlari oradan oraya tasimayi pratiklestirecek bir urun lazim.  Biz playard’in organizer eklentisini kullandik uzun sure aslinda ama playard oyun sepetine donusunce boyle bir seye ihtiyac dogdu.

Diaper genie’ye gerek yok.  Kucuk, kapakli, tercihen ayakla acabileceginiz bir cop kutusu, icine de bol bol cop torbasi aldiniz mi tamamdir.  Sik sik bosaltmaniz gerekecek ama zaten bir hafta boyunca kakali bezin oyle cocugun odasinda durmasi fikri bana garip geliyor.

Tirnak makasi: Ilk basta isikli bir makas almistik. Genelde sabahin erken vakitlerinde o kucagimda uyurken kesiyordum tirnaklari, iyi oluyordu.  Sonra o kirilinca buyuteclilerden aldik ama buyutecini hic kullanmadim.  Ilk zamanlar tirnagi elimle yolarak, disimle kemirerek kisalttigim da cok olmustur.  Simdi okuyunca garipseyen anne adaylarina “Hayatin gercegi bu, bunu tek yapan da ben degilim emin olun” diyorum.  Bir gun kendinizi uyuyan bebegin uzerine egilmis tirnaklarini kemirirken bulursaniz, beni hatirlayin.

Nosefrida burun temizleyici: Bu alet bebegin burnundaki sumukleri cekmek icin.  Agzinizla cekiyorsunuz, evet.  Fikir igrenc geliyor degil mi?  Ama iciniz rahat olsun, agziniza sumuk gelmesi gibi bir durum kesinlikle yok.  Bunun Turkiye versiyonu Otribebe imis.  Bu dururken cocugun burnunu o top seklinde pompali emicilerle (suction) temizlemeye ugrasmayin.  Ve nosefrida’dan once burnuna saline solution/okyanus suyu sikarsaniz daha rahat sumuk temizlersiniz.

Termometre: Bu konu cok ikircikli.  Biz oyle kicindan, agzindan falan ates olcmenin pek mumkun olmayacagini biliyorduk. Aldik bir infrared termometre onu kullandik.  Simdi burada linkini verdigimden daha da degisik, yeni modeller gordum amazon’da.  Infrared atesolcerlere bir sans verin derim.  Bizim “ates”le cok imtihanimiz olmadi kucukken, kresten sonra basladi ateslenmeler.  Bu kullanim icin bu urun yeterince iyiydi.  Alina dokunarak, kulaktan vs. olcenler de var tabii.  Biz bunu kullandik ve memnunduk ama hani ille de bunu alin diyecegim bir urun degil.

Havlu: Iki havlu lazim en az.  Washcloth denen seylere pek gerek yok.  Ikeadaki havlular guzel, hem emici hem kocaman.

Fisher-Price Kuvet: Biz bu kuvetin mavisini almistik ve bizim kiz hala her aksam bunun icinde yikaniyor!  Tepe tepe kullandigimiz urunlerden biri.  Bebe gergi sepeti ile kullandik ilk aylarda. Oturunca onu cikardik. Hala bu yildiz ve kaplumbaga oyuncaklarla oynuyor.  Cok degisik kuvet cesitleri var ama bu hem basit, hem guvenli kullanimimizdan gordugumuz kadariyla.

Sampuan: Aveeno ve Aveeno’nun diger sampuani hala kullandigimiz temizlik urunlerimiz.  Piyasada cok urun var, EWG (Environmental Working Group) sayfasindan ilgilendiginiz urunleri aratip icerigi hakkinda bilgi edinin.  Aveeno’nun bu urunleri iyi icerik acisindan.  Bizim kizda cilt hassasiyeti falan yok pek, egzema falan varsa daha “hassas” urunleri arastirmak lazim gelebilir.

Banyo Suyu Termometresi: Bu da yakin zamanda portleyene kadar her banyomuzda suyun sicakligindan emin olmamizi, icimizin rahat etmesini saglayan bir urun oldu.  Sevimli bir oyuncak ayni zamanda.  Yalniz arada gosterge kismini cikarip icini temizlemek gerekiyor, yoksa icini igrenc, yivis yivis bir seyler kapliyor kuf gibi.

Banyo icin bir de cocugu nasil yikayacaginizi prova edin.  Yani suyu kovaya doldurup masrapayla mi dokeceksiniz (o zaman bunlari alin)? Cocuga erisebilecek uzunlukta hortumlu bir telefonlu dus basligi var mi? vs. Ilk birkac banyo zaten silerek oluyor.

Tulbent mendiller: Anneme dedim ki, gelirken bir suru tulbent mendil getir.  Tulbent almis beyaz, kesmis kesmis kenarlarini oyalamis.  Bunlari neler neler icin kullanmadik ki? Fiskiran sutleri zaptetmek icin, kusmuklari silmek icin, ter kurulamak icin, banyo sonrasi kulak kurulamak icin… Simdi de burun siliyoruz.  Veya oyuncaklarimiza ortu gibi seriyoruz.

Penye onlukler: Bizimki cok kusan bir bebekti.  Bu onluklerden bir suru vardi, devamli boynunun etrafindaydilar.  Yikamaktan gina gelmisti.  Kusmugu olmayanin da salyasi icin gerekiyor.  Alin bir set, dursun.

Burp cloth/omuz bezi (Aden+Anais): Aden+Anais’inkiler kocaman, bunlardan bir set aldik ve genelde yatarken basinin altina koyuyorduk (kusarsa kaldirivermek icin).  Diger omuz bezlerimiz havlu cinsi (terrycloth denen sey) ince uzun mendiller seklindeydi.  Biz cok kucakci oldugumuz icin kullandik bayagi.

Oyuncak:

Dis kasiyicili singirdak: Tutmaya basladigindan beri cok isirmisligi var bunu

Yusufcuk: Diaper bag mudavimi, bizimle her yere geldi.  Degisik dokunma hisleri veren parcalar var, sensory development/duyu gelisimi icin ideal.

Play Mat (Baby Gym) (Bize bu arkadaslardan kalmisti, bizim kiz bununla cooook oynadi ve zurafasi en favori oyuncaklarindan oldu uzun sure. O zurafanin ayaklarini az cignemedi disler cikarken!)

Belki sonra eklemeler yaparim ama simdilik budur.  Ilk firsatta bir de dogum icin hastane cantasi yazisi yazayim ben, eglenceli oluyormus o gunlere donmek!

Bir Cevap Yazın

